Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
11.1.2014 22:43
raisusti_96 kirjoitti:Mikähän derbissä on vituillaan, kun laittaa vaihteen päälle ja pyörittää kytkinkellon ulkoreunaa sisäreuna yrittää pyöriä mukana muttei pyöri. Tietääkseni sen kuitenki pitäisi. Kytkin on kasattu oikein, mutta tuli mieleen, että voiko syynä olla kuluneet kytkinlevyt? Toivottavasti ymmärsitte! Kyseessä siis Derbi senda vm.2002 eli vanhan mallin rabasa. Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
muistaakseni kytkimen painelevy täytyi olla derbissä juuri tietyllä tavalla paikoillaan, muuten jäi rako levyihin eikä puristusta syntynyt. otappa painelevy kokonaa irti ja testaa sitä eri päin, sen kyl tuntee ku se menee paikoilleen.
12.1.2014 1:27
raisusti_96 kirjoitti:Mikähän derbissä on vituillaan, kun laittaa vaihteen päälle ja pyörittää kytkinkellon ulkoreunaa sisäreuna yrittää pyöriä mukana muttei pyöri. Tietääkseni sen kuitenki pitäisi. Kytkin on kasattu oikein, mutta tuli mieleen, että voiko syynä olla kuluneet kytkinlevyt? Toivottavasti ymmärsitte! Kyseessä siis Derbi senda vm.2002 eli vanhan mallin rabasa. Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
Laitoitko PAINELEVYN oikein päin se on se päälimmäine mis on tappi se voi olla vaa yhes kohtaa ja sillon pyörii koko pakka eli ota jouset irti ja vaihe asentoa niin kauvan että se pyörii koko kytkinpakka
12.1.2014 18:47
Kertokaas kumminpäin tuo tiiviste pitää laittaa(vai onko sillä väliä)? Pitääkö tuon syvennyksen siis olla kanteen vai sylinteriin päin?
12.1.2014 21:13
En ole keksinyt mitä merkitystä mokomalla olisi, mutta yleensä ohjeistetaan laittamaan kohoumat ylöspäin jos ohjeistetaan.
13.1.2014 0:06
Nyt kun katon tuota, totesin että ittehän mätkäsin sen katsomatta, mutta tais olla ylöspäin
Muista kirrata ristiin
13.1.2014 0:29
ja kantsii sit kattoa ku on lämmin et kiristyykö vielä itellä rupes pari ajokerra pääst tippasee nii piti kiristää mut tais olla et en kunnolla kiristäny
ku on kerta peltitiiviste nii luulis et se menis kerralla
13.1.2014 14:01
Kiitoksia neuvoista
Itehän en siinä vanhassa tiivisteessä huomannu noita, ja sitku otin uuden paketista, niin mietin et toihan jännän näkönen ku on kohoumat ja kaikki
Täytyy muistaa toi ristiinkiristys ja jälkitarkastus jahka pääsis talliin laittamaan kiinni(on niin prrrhanan kylmä, ku ei oo lämmitystä)
13.1.2014 20:42
Osaisko joku sanoa miten säätäisin derbi drd prota? tulpan väri hyvä, ei booaa eikä röpellä paitsi ryyppy päällä, mutta kun ajaa pitkään ja vähän huudattaen ei mopo enää kierrä niin puhtaasti ja röpöttää, sekä putkesta puskee saatanasti savua. putki on tämän jälkeen helvetin kuuma, mutta pytty ei niinkään. poltteleekohan se vain karstoja/villoja kun änkästä tulee vielä vähän savua mopon sammuttamisen jälkeenkin. Jäähynesteet on kyllä pari vuotta vanhat
. Sori sitten sekavasta tekstistä
.
13.1.2014 21:24
Jos änkästä tulee savua, niin se on luultavasti vaan karstaa/villaa joka palaa(käy haistelemassa ajon jälkeen?)
Tosta säädöstä en osaa hirveesti sanoa, kun oireet vaikuttaa jotenkin ristiriitaiselta. Kun eikös savuttaminen ja röpöttäminen ole liian ison pääsuuttimen oireita, kun taas tolkuton putken kuumeneminen liian pienen pääsuuttimen?
Missä lovessa sulla on neula kaasarissa?
E: Tietty jos haluut paljastaa minkälaiset viritykset mopossa on ja mikä kaasari, suutin ja tulppa siinä on, niin joku mua fiksumpi keksii varmasti ratkaisun tohon sun pulmaan
13.1.2014 22:11
Vähän videota oisi hyvä saada, tietää millasesta savutuksesta on kyse. Veikkaisin että villoihin kerääntynyt öljy palaa.
13.1.2014 22:44
Joo siis se savu haisee palaneelta muovilta tai vastaavalta. Ja nyt kun muistinkin, kun se alkoi savuttaa se ei röpöttänytkään vaan tuntui huutavan enemmän ja kulki noin 5km/h vähemmän
. viriä tossa on sen verran että edellinen omistaja oli hieman viilannut kuria ja vaihtanut isomman suuttimen (ja tämä kait liikkeessä) mutta neulaan ei oo koskettu. savu on aika normaalia mutta muistaakseni hitusen vaaleampaa. Ja kyllä ne villat tais sillon vähän palaa kun äänet vähän muuttu
. PS. videoo ei oo mahdollista saada ennen kevättä koska terpi talviteloilla
14.1.2014 17:43
Jotkut saattavat mut tietääkin jo täällä mun Derbin koko kesäsestä savutusongelmasta
Syynä oli aivan liian iso suutin, joka just teki sitä et vähän aikaa kun ajelee niin alkaa tolkuton savutus, jatkuu sammutuksen jälkeenkin ja haisee aika järkylle
Huomasin sen vasta kun laitoin kuristetun putken sijasta kurittoman, ja savutus lakkasi (mitä nyt röpöttelee vielä vähäsen). Röpötystä en jostain syystä huomannut sillä kurillisella putkella, mut kyllä siinä koko kesä meni pieleen kun ei kehdannut ajella pitkälle (keräsi muutaman ärtyneen katseen
)
14.1.2014 18:07
nonii derbissö uus ongelma eli lähen ajamaa ja röpeltää edelleen ja sit ku vähä aikaa vingutan ottaa välillä kunnolla sen piikin ja sammuu heti ku se piikki on lopussa eli mikäs vika ? 4 ylöspäi ei jaksa mopo liikku ja sitä alemmilla pitää pitkän matkaa kaasu pohjas et kiertää loppuun nyt on 75 suutin 14mm turbokit yläkauttane ja vakio putsari imukaula edellisen omistaja laittanu imukaulaksi auto jäähäriletkun eli voiko tuo olla syynä? ei myöskään säätäminen auta muutaku sammumaa ja ei pysy sit käynnissä staattorin ja puolan ohmit mitattu kaikki oli ok ja tulppa on BR9ES jossa lyhennetty kärkiväli et lähtee käyntii
14.1.2014 19:21
No eikö ole sanomattakin selvää ettei se auton letku ole hyvä siinä? Toki jos toimii ok, mutta kyllä minä heittäisin sen hittoon.
Toisena kävi mielessä, että missäköhän kunnosa sylinteri ja mäntä? Jos pitää vinguttaa ja ei jaksa vääntää isoilla vaihteilla voi olla kulahtanut mäntä tai molemmat.
14.1.2014 19:56
letkun vaihan kuha rahaa tulee mäntä on uus mutta liikkuu kuiteski siellä sylinterissä vähä oisko kynne mentävä rako
edit: välillä ottaa kkunnon piikin mut sammuu sit