25.8.2015 14:41
.Juho kirjoitti:Halpa ja hyvä ei ole yhteensopiva yhdistelmä koskaan..
Parhaiten rahalle saat vastinetta ostamalla Metrakitin kiertokankisarjan (57,90€) ja viemällä nykyisen kampiakselisi purettavaksi mp-liikkeeseen, jossa siihen vaihdetaan uusi kiertokanki ja laakerit (n. 30€ työ).
Top Racing yms. halppismerkkien tuotteet voi kyllä kestää semmosessa perus virikoneessa.
Väitän, että erittäin harvalla on tarpeeksi kireä tekniikka mopossaan, etteikö sellainen kestäisi; mutta pidemmän päälle kestävyys on toinen juttu (tyyliin +5tkm)
Ja nyt on sitten ihan turha tulla ulisemaan, että "kyllä mä ajan aina ihan täysiii ni tarviin kunnon kisakampuran".
Ihan yleisesti sanottuna, kun kysytte "mitä tehdä tuolle ja tälle, että tulee lisää tehoa", niin älkää tehkö silloin mitään jos joutuu kysymään..
Sillä todennäköisesti se homma kusee viimeistään käytännössä, kun lähdette viila / paineilmavinku + 20krpm pyörivä kovametalliviila kädessä vaikkapa mäntää sörkkimään jonkun foorumilaisen ohjeiden tai vinkkien mukaisesti.
Parempi olisi etsiä tietoa ja opetella homma silleen, että ymmärtää; miksi tehdään jotain.
Jos tuohon osaa vastata paremmin, kuin esim. "no jotta tulee lisää tehoa", niin silloin todennäköisesti uskaltaa paremmin mielin mennä muokkaamaan esim. sylinteriä tai mäntää.
25.8.2015 15:23
.......... toimiiko?
3.9.2015 23:02
3.9.2015 23:47
4.9.2015 12:50
tientuk3 kirjoitti:Airsal 50 nyt on lähinnä vakiopytyn tasoa, mutta on niitä paljon tehokkaampiakin. Mielestäni tehokkaassa 50cc pytyssä ei kuitenkaan paljon järkeä ole (paitsi mopoendurance ym. homma) koska tuppaavat olemaan todella korkealle kiertäviä -> ärsyttävä ajaa normaalisti, lyhyet huoltovälit.
Mieluummin ottaisin "tehottoman" 70cc:n kuin vastaavan tehon tuottavan ylikireän 50cc pytyn. Ja kyllä, mitä korkeammalle kiertää sitä tärkeämpää se alakerran vahvistus on. Itellä on vakiokuntoinen 70cc Airsal hyrrännyt jo vaikka kuinka kauan ties millä kiinankampuralla, tosin putki on MK Thrower joten ei kierrä kuin max. 12 000 (tehot loppuu kymppitonnissa jo, matala pakoajoitus).
14.9.2015 23:19
15.9.2015 0:39
MeGis kirjoitti:Minkä kokosta suutinta laittaisin derbi drd xtreme 2011, jossa on mk thrower kiinni. Tällä hetkellä 80 nii mietin et oisko 85 sit vielki pieni.
19.9.2015 13:40
20.9.2015 16:49
20.9.2015 16:53
Tomi-50 kirjoitti:Kuinka kovaa rajotetulla CDI:llä pääsee? Vaikuttaako viritykset siihen?
21.9.2015 7:38
joonasfin kirjoitti:kannaattaako tämmönen kaasari ostaa http://www.wandamotor.fi/kaasutin-phbg-p-6326.html
21.9.2015 23:28
derbinisti kirjoitti:joonasfin kirjoitti:kannaattaako tämmönen kaasari ostaa http://www.wandamotor.fi/kaasutin-phbg-p-6326.html
70cc, joo. Kuriton 50cc, ei.
22.9.2015 10:55
joonasfin kirjoitti:Tomi-50 kirjoitti:Kuinka kovaa rajotetulla CDI:llä pääsee? Vaikuttaako viritykset siihen?
kyllä se vaikuttaa nopeuteen esim ittelläni oli metrakitin tehari ni ei saanu ees kunnolla piikki kun nappas jo rajotin vastaan. kannattaa ostaa rajoittamaton cdi jos aijot viritellä .enemmän, mutta kyllä rajotetulla ajaa ilman kuria ihan hyvin esim
22.9.2015 21:32
23.9.2015 12:18