Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
8.4.2013 20:59
isot papukaijat kätee ja vääntämää
9.4.2013 15:27
eipä sinne mitkäälukkopihdit sun muut mahtunu..
oisko kellään viel muit ehdotuksii?
9.4.2013 16:33
Ite sain aikoinaan sujautettua lukkopihdit siitä mopon sivulta siihen pultille, ei siis sieltä edestäpäin. Vaikee selittää mutta toivottavasti tajusit
9.4.2013 18:51
akuupp kirjoitti:Tosta derbistä meni sitten putken kiinnitysruuvi pyöreäksi..
(toine niist kuusiokoloist joka menee pyttyy kii).... jote olisko kellää neuvoja miten sais sen irti, neuvoja otetaan vastaan!
Jos se kanta meni vain pyöreäksi, eikä papukaijapiheillä lähde aukenemaan, niin hakkaat talttameisselillä siihen 6mm koloon uran, josta voit sitten sillä taltalla vääntää. Taltan terän leveys on oltava luonnollisesti leveämpi kun mitä se reikä valmiudessaan on.. Hakkaa siihen kunnon loven, sitten ottaa vaikka räikän + jatkovarren, ja siihen päähän taltta kärjen, ja läntee vääntämään. Ja jos sinne pultin kierteisiin näkyy jostain, niin sinne kaikkea mahdollista cleaneria heittää, ja öljyä perään, että alkais kireteet vähän luistamaan. Tällä konstilla tullu irroteltua usein.
Ja jossei sekään tehoa, niin pitää hitsata pultin kantaan jotain rautaa, millä pystyisi vääntämään pultin auki.
9.4.2013 21:26
Osaako kukaa heittää minkä kokosta suutinta terpii kannattas heittää turbokiti high qualityn kans. Kiinni on tällä hetkellä 65. Mopossa on vakio pytty ja 14mm phva
9.4.2013 22:36
82 oli itellä että joku sinnepäin.
10.4.2013 17:07
Ei kukaan nokkela keksis miten sais drd evon usd keulaan pumpun suojat?
10.4.2013 21:54
Alkuperäistä etulokaria leikkelemällä. Jos olet siis vaihtanut jonkun muun etulokarin.
10.4.2013 22:08
Kiitos kaikille neuvoista!
sitten vaan eri tapoja kokeilemaan
11.4.2013 17:38
Ei kellää sattus olee tietoo et mistä vois johtua kauhee pärräämis ääni? Oireet: joku vähä päälle 50 vauhtia ja kierroksia se 5-6 tuhatta niin pitää kauhee pärinän ja tärinän ja si ku vauhti nousee yli 60 nii rupee kiertää kevyemmi ja silloin joku päälle 7 tuhatta kierrosta. Nii mistä tommone epämääräne pärräys ääni ja tärinä vois johtua? Putken oon kiristäny ja kaikki mitä ny ekana tuli mielee kiristää.
11.4.2013 21:20
Epäilen, että ihan normaalista fysikaalisesta ilmiöstä resonanssista on kyse. Elikä moottorin sisähilut värähtelee samalla taajuudella, kuin vaikka runko, joka aiheuttaa tällaisen "isomman" tärinän. Eli ei mitään vakavaa, kuuluu asiaan
Itsellä resonoi kylläkin n. 4-5t rpm kohdalla, mutta yksilöitähän nämä ovat.
E: Niin ja piti kysyä, että kummin päin tuo Derbin mono-takaiskari tulee? Näin päin kuten kuvassa, eli tuo "tappi" ylös, vaiko toisin päin?
11.4.2013 22:47
Mistä pitäis lähtee hakee vikaa ku kaasari tulvii, eikä kone lähe käymää? Oon koittanu kattoo mut en huomaa minkää olevan vialla vaikka kaasarin oon purkanut :/
11.4.2013 23:02
Todennäköisesti kaasarin koho jumittaa.
12.4.2013 0:10
Olisko kenelläkään tietoa mistä saisi vakio takalipan 2010 Derbi DRD Pro SM:ään, jos ei vakiota saa mistään niin mikä sopisi sitten hyvin, mopo on siis melko vakiokuoseissa ja katteet ovat valkoiset punaisella kuviolla.
Ja miten tuon saisi kulkemaan 60 km/h?
12.4.2013 20:31
Rotom kirjoitti:Epäilen, että ihan normaalista fysikaalisesta ilmiöstä resonanssista on kyse. Elikä moottorin sisähilut värähtelee samalla taajuudella, kuin vaikka runko, joka aiheuttaa tällaisen "isomman" tärinän. Eli ei mitään vakavaa, kuuluu asiaan
Itsellä resonoi kylläkin n. 4-5t rpm kohdalla, mutta yksilöitähän nämä ovat.
E: Niin ja piti kysyä, että kummin päin tuo Derbin mono-takaiskari tulee? Näin päin kuten kuvassa, eli tuo "tappi" ylös, vaiko toisin päin?
Kuten kuvassa elikä "tappi" ylöspäin