Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
30.9.2012 0:10
jaa no eikai siellä sitten ole mikroskooppisia kuplia enempää ollu kun oon uusia jarruletkuja vaihdellu
30.9.2012 2:16
Ilman päänsärkyä saatte ilmattua jarrut, kun nostatte jarrusatulan mahd. ylös. Eli jos ilmaus tapahtuu säiliöön lisäämällä ja sieltä kierrättämällä nestettä puristimeen, niin tämä kikka toimii. Puukiila jarrupalojen väliin, sellanen jarrulevyn paksunen. Ilma pyrkii ylöspäin niin kannattaa antaa sille mahdollisimman helppo kulkureitti pois.
30.9.2012 19:57
En tiiä kuuluuko tää tähän topiccii, mut onko tuommonen mäntä hyvä MÄNTÄSARJA SX/RX50 39,86 [ Piston assy 39,86 mm], nakkilan pyörästä ja moposta. Koneistamon kautta tommosen olivat tilanneet.
30.9.2012 20:18
On se hyvä, ainaki derbeissä elikkä kait gilerassaki assyn mäntä on tehtaalta tullessaan kiinni. Ja koko on sama kun minkä itse laitoin kiinni ja hyvin on toiminut.
1.10.2012 0:07
toi mäntä vaan on aika kallis 76e. Mutta uskosin et paras mahdollinen. ite ajellu tollasella männällä nyt 20tkm. Jokus prox:in mäntäki ois laadukas ja maksais vain 35e.
1.10.2012 17:43
Juu proxi on ihan hyvä, itellä oli vanha jonkun 14-15 tonnia eikä se nyt kovin kulunu ollu.
1.10.2012 18:57
voiko joku kertoo että onko minulla derbin alipainehana rikki kun laskee bensaa ihan solkenaan ja käykö esim tälläinen
http://www.moposport.fi/fi/polttoaineha ... Gm9NU2WbNk ja jos käy niin mihin mä laitan sen toisen letkun joka meni alipainehanaan.
haluaisn mielummin manuaalisen.
1.10.2012 20:30
2HammasKojootti kirjoitti:voiko joku kertoo että onko minulla derbin alipainehana rikki kun laskee bensaa ihan solkenaan ja käykö esim tälläinen
http://www.moposport.fi/fi/polttoaineha ... Gm9NU2WbNk ja jos käy niin mihin mä laitan sen toisen letkun joka meni alipainehanaan.
haluaisn mielummin manuaalisen.
Kalvo on varmaan rikki siitä alipainehanasta. Osta suoraan manuaalinenhana. Toimii 100% varmasti. Itellä loppu bensan saanti probleemat kun ostin manuaalihanan. Tossa linkki:
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/3005
1.10.2012 20:32
Rene Heimonen kirjoitti:2HammasKojootti kirjoitti:voiko joku kertoo että onko minulla derbin alipainehana rikki kun laskee bensaa ihan solkenaan ja käykö esim tälläinen
http://www.moposport.fi/fi/polttoaineha ... Gm9NU2WbNk ja jos käy niin mihin mä laitan sen toisen letkun joka meni alipainehanaan.
haluaisn mielummin manuaalisen.
Kalvo on varmaan rikki siitä alipainehanasta. Osta suoraan manuaalinenhana. Toimii 100% varmasti. Itellä loppu bensan saanti probleemat kun ostin manuaalihanan. Tossa linkki:
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/3005
E: niin ja jos päädyt ostamaan manuaalihanan, niin muista tukkia alipaine nippa kaasarista, vaikkapa laitat siihen timmin letkun pätkän ja pultti siihen päähän ettei ime ilmaa sen alipainenipan läpi.
2.10.2012 19:31
jiihoppi kirjoitti:Mul on tämmönen ongelma -09 derbi x-races ja en oikee tiiä mikä vika vois olla ku vaikuttaa aikas epäselvältä:
Eli mun mopolla oli ajettu tarkalleen 21tkm ku vaihdoin männän ekan kerran moposta (ei ollut edes kauhean kulunut mäntä sylinteristä puhumattakaan). Sitten ku kokeilin uudella männällä lähtee ajamaan tietenki rauhallisilla kierroksilla niin vähän reilu kilsan jälkeen sammui ku seinään. Meinasin et kysees oli joku bensansaantivika ja menin seuraavana päivänä kouluun mopolla. No mopo sammui 11km koulumatkalla about 5 kertaa ja kaikilla kerroilla vielä niin että kun anto vauhdin hieman laskee ja päästi kytkimen (olin hölmöyksissä refleksinä laittanu pohjaan) niin kone lähti taas käyntiin joskin mopo meni heti sen jälkeen aika verkkaisesti. Ja nyt oon ajanu 100 km uudella männällä ja tekee edelleen samaa joskin hieman harvemmin (?). Eilen vasta tajusin ekaa kertaa olla laittamatta kytkintä pohjaan ja perkele takarengashan se lukkoon löi. En käsitä voisko olla jonkunnäkönen lämpöleikkaus (tuskin öljyleikkaus kun savuttaa ja luultavasti öljyä saa), mutta sit taas en ymmärrä et jos leipoo niin miten kone lähtee pyörimään lähes välittömästi mahdollisen leikkauksen jälkeen. :o
Ja lisäyksenä vielä että aina kun on sammahtanut on ollut kutonen päällä vauhtia n. 45-50km/h, mopossa kiinni metrakit ja rajotettu boksi (huiput n.60km/h), jäähdytysnesteet kaiken järjen mukaan ihan ok.
Pahasti se ongelma vaikutta olevan koneessa, kun sammuessa ei "booooaaa" eli luultavasti ei olis bensansaannissakaan.
Kiitos jo etukäteen, ois tosiaan kivaa tietää mikä on barbilla kun pian pitäis tuota alkaa myymäänkin auton alta poies
Kirjotin tossa tollasesta mun pikku viasta derbis, eikä oo viel ollu aikaa avata sylinterii ni meinasin tässä kysästä muutamaa asiaa:
Onks mahollista että jos lämpöleikkaa et lähtis viel käyntiin melkeen heti (n.5sek päästä)?
Kuinka todennäköstä on että kyseessä ois öljyleikkaus ? Normaalisti savuttaa kylmänä ja öljyä on 2t öljy säiliössä. Kuitenkin vanhalla pytyllä toiminu hyvin tismalleen samoilla säädöillä..
Periaatteessa ite uskoisin tuon vian olevan jonkunnäkönen kiinnileikkaus sylinterissä. Laakereiden luulis olevan ihan kunnossa kun ei mitään kolinoita kuulu ja vaihteisto pelaa/on aina pelannut ihan hyvin (miksikä muuttuisi männän vaihdossa?)
Kerrassaan rastavan mystinen vika..
2.10.2012 23:19
Minkälaista osaa laitoit sinne? Kiertääkö jäähdytysnesteet?
2.10.2012 23:28
mikä köhä mul meni vikaa ku laitoin tehari ja vapaa ilma putsarin ja 110 ps suutin (ennen 90) ja ei ottanu kierroksii vaihoin 100 suutin otti vähän paremmin ja sitten vaihdoin 90 takas otti kierrokset tappiin ja sammui en saa enään käyntii ja puristukset kadonnu eli mikä meni vikaan ??
2.10.2012 23:41
Yleensä jos puristukset katoaa nii mäntä / -renkaat on paskana, saattaa olla pytyssäki jälkiä
3.10.2012 12:11
Mikä letku menee kaasarista öljypumppuun? sellanen tummanruskee/keltanen?
3.10.2012 12:29
semmonen kellertävä, tulee siihen imukaulan viereen putken puolelle