Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Gilera RCR/SMT

27.9.2012 15:43

Mikzu_ kirjoitti:
Driver7 kirjoitti:Joo eli itellä 07-vuoden SMT:ssä on ilmanputsarin reikälevy poistettu ja holkkii porattu 4-5mm ja menee noin 60 (mittariin 66-68 :roll: ) vakioväleillä 11/53. Nyt meinaan laittaa 58 takarattaan ja ehkä vähän enemmän porata holkkia, mutta alko mietityttää, että onko välit liian lyhyet ja ei saa kaikkea kiihtyvyyttä irti? Ois hyvä jos joku osaisi vastata, ettei sitten turhaan ajelisi isoilla kierroksilla kokoajan. :|


Itellä on samat välit ja oon aatellu laittaa 62 takarattaa, ja sitte 12 piikkise eturattaa kun itelle kuulostaa 12/62 aika hyvältä kun on kuriton ja reikälevy pois :)


meni ainaki minunmielestä liian lyhyeks nuo 12/62 kurittomilla hilppeillä, teharin kanssa nuo on minusta hyvät mutta vakioputkella liian lyhyet

Re: Gilera RCR/SMT

27.9.2012 16:29

Tuuninkiva kirjoitti:meni ainaki minunmielestä liian lyhyeks nuo 12/62 kurittomilla hilppeillä, teharin kanssa nuo on minusta hyvät mutta vakioputkella liian lyhyet

Täytyy miettii... En kovin paljoo haluis tota vauhtia yli 60, mut kiihtyvyyttä lisää. Jos kellää olis jotain hyvii ideoita miten sais nopeuden pysymään samana, mut vääntöö/kiihtyvyyttä lisää ni voi sanoo. :)

Re: Gilera RCR/SMT

27.9.2012 18:16

Mistäköhän johtuu kun Gilera smt 2005 ei anna nostaa kierroksia yli 5 tuhannen kun lähtee ajamaan?

Re: Gilera RCR/SMT

27.9.2012 18:40

Driver7 kirjoitti:Täytyy miettii... En kovin paljoo haluis tota vauhtia yli 60, mut kiihtyvyyttä lisää. Jos kellää olis jotain hyvii ideoita miten sais nopeuden pysymään samana, mut vääntöö/kiihtyvyyttä lisää ni voi sanoo. :)


11/62 ja ostat metran

Re: Gilera RCR/SMT

27.9.2012 22:22

Sopiiko tää gilera smt ? Vai onko tää joku scootteri koropala? :D http://www.powerfactory.fi/product_info ... ts_id=7123

Re: Gilera RCR/SMT

29.9.2012 23:04

Kannattaako ostaa Gilera Smt Racingiin uuden kuristamattoman alkukäyrän? Löytyyks kromisena mistään ku oon nähny vaa mustana.

Re: Gilera RCR/SMT

30.9.2012 0:11

Gileramies97 kirjoitti:Kannattaako ostaa Gilera Smt Racingiin uuden kuristamattoman alkukäyrän? Löytyyks kromisena mistään ku oon nähny vaa mustana.


Mihi sää uutta alkukäyrää tarvit? ;o

Re: Gilera RCR/SMT

2.10.2012 21:08

Driver7 kirjoitti:
Tuuninkiva kirjoitti:meni ainaki minunmielestä liian lyhyeks nuo 12/62 kurittomilla hilppeillä, teharin kanssa nuo on minusta hyvät mutta vakioputkella liian lyhyet

Täytyy miettii... En kovin paljoo haluis tota vauhtia yli 60, mut kiihtyvyyttä lisää. Jos kellää olis jotain hyvii ideoita miten sais nopeuden pysymään samana, mut vääntöö/kiihtyvyyttä lisää ni voi sanoo. :)

Itellä Gilera Smt 2011. 11 - 65 välit, hukkaputki tukittu ja kuriton, menee 70 tasasella, vaikkei kampiakseli sitä kestäkkään. Vie suurimman osan kylän mopoista kiihdytyksessä (Ainoastaan 2 mopoa jossa tehari, ja yks drd limited vie)
En tiiä miten se '07:ssa on, mutta 11-65 välit, hukkaputki tukkoon ja kuria aika paljon pois, menee sopivasti 60, ja kiihtyy helvetin hyvin :D
Jos ei haittaa vaihtaa kutoselle parinkymmenen metrin päästä nii kannattaa koittaa tuota :D

Re: Gilera RCR/SMT

2.10.2012 21:46

Porasin holkkia ja vaihdoin 80 suuttimen gilera rcr:ään vm. -07. Omasta mielestä laitoin kaikki takaisin samanlailla kuin oli, mutta yrittäessäni käynnistää mopo ei käynnistynyt. Välillä käynnistyi, mutta ei saanut bensaa ja sammui? (vaikka vaihtoin isomman suuttimen) Mikä voi olla vikana?

Re: Gilera RCR/SMT

3.10.2012 0:29

Kaasarin säädöt vituillaan, saa liikaa bensaa. Koita kääntää ilmaruuvi aluks ihan kiinni, sitten avaa sitä aina pikkuisen kerrallaan, aluks ainakin ½-1 kierrosta, kunnes kone käy kunnolla eikä hyydy (Ristipäistä ruuvimeisseliä käyttäen). Se taitaapi olla ainoa lättäpäinen ruuvi kaasarissa.

Re: Gilera RCR/SMT

3.10.2012 16:29

Ei auttanut mitään? Nyt ei lähtenyt edes käyntiin, kun polin jonkin aikaa.. mikä vikana?

Re: Gilera RCR/SMT

3.10.2012 21:31

Blacklake kirjoitti:
Driver7 kirjoitti:
Tuuninkiva kirjoitti:meni ainaki minunmielestä liian lyhyeks nuo 12/62 kurittomilla hilppeillä, teharin kanssa nuo on minusta hyvät mutta vakioputkella liian lyhyet

Täytyy miettii... En kovin paljoo haluis tota vauhtia yli 60, mut kiihtyvyyttä lisää. Jos kellää olis jotain hyvii ideoita miten sais nopeuden pysymään samana, mut vääntöö/kiihtyvyyttä lisää ni voi sanoo. :)

Itellä Gilera Smt 2011. 11 - 65 välit, hukkaputki tukittu ja kuriton, menee 70 tasasella, vaikkei kampiakseli sitä kestäkkään. Vie suurimman osan kylän mopoista kiihdytyksessä (Ainoastaan 2 mopoa jossa tehari, ja yks drd limited vie)
En tiiä miten se '07:ssa on, mutta 11-65 välit, hukkaputki tukkoon ja kuria aika paljon pois, menee sopivasti 60, ja kiihtyy helvetin hyvin :D
Jos ei haittaa vaihtaa kutoselle parinkymmenen metrin päästä nii kannattaa koittaa tuota :D


mulla meni hikisee 60 kurittomana vakioputkella siis 11/62 väleil ja oli jo liia lyhyet kiihtyvyyden puolesta...

Re: Gilera RCR/SMT

4.10.2012 16:35

spuru kirjoitti:Ei auttanut mitään? Nyt ei lähtenyt edes käyntiin, kun polin jonkin aikaa.. mikä vikana?

säätele sitä ilmaruuvia, ja koita löytää optimaalinen kohta jolla toimii. Yleensä ruuvi täysin kiinni, oikealle niin paljon kuin kääntyy, siitä sitten alotat vähän aukasemaan (aluks n. puoli kierrosta vasemmalle.). Itelläni on abt. 1 kierros vasemmalle, tai 1½ en oo varma. Koittamalla se selviää. (ei kuitenkaan liikaa vasemmalle, tai oikealle.)

Kaverin gilerassa oli eilen sama vika, ei lähteny käyntiin. säädettiin kaasaria. ei lähteny käyntiin. sain käyntiin sillä että työnsin eteenpäin, pomppasin kyytiin ja vaihteelle, ei käynnistyny mutta jäi jurnuttamaan pikkusen, lykkäsin aina vaan eteenpäin, ryyppy päälle ja kaasu pohjaan. Käynnisty, eikä ollut enää mitään probleemoja illan aikana

Re: Gilera RCR/SMT

4.10.2012 16:37

Tuuninkiva kirjoitti:
Blacklake kirjoitti:
Driver7 kirjoitti:
Tuuninkiva kirjoitti:meni ainaki minunmielestä liian lyhyeks nuo 12/62 kurittomilla hilppeillä, teharin kanssa nuo on minusta hyvät mutta vakioputkella liian lyhyet

Täytyy miettii... En kovin paljoo haluis tota vauhtia yli 60, mut kiihtyvyyttä lisää. Jos kellää olis jotain hyvii ideoita miten sais nopeuden pysymään samana, mut vääntöö/kiihtyvyyttä lisää ni voi sanoo. :)

Itellä Gilera Smt 2011. 11 - 65 välit, hukkaputki tukittu ja kuriton, menee 70 tasasella, vaikkei kampiakseli sitä kestäkkään. Vie suurimman osan kylän mopoista kiihdytyksessä (Ainoastaan 2 mopoa jossa tehari, ja yks drd limited vie)
En tiiä miten se '07:ssa on, mutta 11-65 välit, hukkaputki tukkoon ja kuria aika paljon pois, menee sopivasti 60, ja kiihtyy helvetin hyvin :D
Jos ei haittaa vaihtaa kutoselle parinkymmenen metrin päästä nii kannattaa koittaa tuota :D


mulla meni hikisee 60 kurittomana vakioputkella siis 11/62 väleil ja oli jo liia lyhyet kiihtyvyyden puolesta...

No se toki riippuu vuosimallista. Vakiona 11-53 välit, meni 80 mittariin kurittomana, ei jaksanu vääntää vittukaan. Jos vitosella oli 73 mittarissa ja vaihto kutoselle, hyyty ja tippu 65:teen.

Re: Gilera RCR/SMT

5.10.2012 17:29

Jaksanu lukea kaikki löpinöitä läpi..

Kysymys: Onko rcr -04 tosiaankin rekattu vain yhdelle?

Kysymys2: Toimiiko vilkut (mopon käydessä) ilman akkua?

Kysymys 3: Mikä vilkkurele käy, orggista ei ole ja vilkut tarvii olla.