20.8.2011 14:59
Joo siinä Italkitis on tosiaan "vähän" paksummat renkaat kuin vakios. Eikai siitä mitään haittaa ole, ellei se värkkis kierrä hirveitä lukemia Ei muistaakseni ole mitään väliä kumpi rengas tulee päälle, koitat vaan että rengas painautuu kokonaan sinne uraan.sploz kirjoitti:Huomasin tossa muuten kun kävin ton uuden italkitin männän hakemassa postista, niin siinä on ainakin tuplasti paksummat männänrenkaat kuin tossa vakiomännässä, oli tosi "vahvan" näköset ne männänrenkaat kyllä, aika jännä että tossa vakiomännässä edes on noin ohuet männänrenkaat Luulis ainakin tulevan paremmat puristukset tai ainakin pysyvän kauemmin, onko niistä muuta hyötyä/haittaa? Ja vielä piti kysyä että onko väliä kumpi männänrengas tulee päälle tai alle, tai kumminpäin? Ei näyttänyt olevan mitään erikoista "tummaa" puolta männänrenkaassa mikä kuuluis tulla ylöspäin, mun mielestä olivat ihan samannäköiset kaikkialta..
20.8.2011 15:04
TooByAas kirjoitti:Avaa nyt ihan ensimmäiseksi kytkinkoppa ja katso että onko sielä mitään väärin..
20.8.2011 17:23
20.8.2011 17:45
20.8.2011 20:28
TooByAas kirjoitti:Et joudu ilmaamaan kytkintä, jos et ota kytkimen letkua pois. Eipä sitä voi avata muutenku niin, että ensin öljyt pois, sitten nesteet, irrotat vesipumpun, sitten ruuvailet kaikki ruuvit pois ja nyppäät kopan pois. Voi olla tiukassakin ja saattaa sieltä jotain käynnistyspolkimen juttuja tippua + ehkä kytkimen painelaakerisysteemi.
21.8.2011 1:21
sploz kirjoitti:Itse aina kun oon kytkinkopan irrottanu, niin en oo ikinä nähny tarpeelliseks irrottaa sitä vesipumpun koppaa siitä, ainoastaan irrottanu letkut? Ja aina oon jättäny siihen nesteletkun varaan vaan roikkumaan, ei oo tiellä.
21.8.2011 2:13
21.8.2011 11:13
Topsa- kirjoitti:sploz kirjoitti:Itse aina kun oon kytkinkopan irrottanu, niin en oo ikinä nähny tarpeelliseks irrottaa sitä vesipumpun koppaa siitä, ainoastaan irrottanu letkut? Ja aina oon jättäny siihen nesteletkun varaan vaan roikkumaan, ei oo tiellä.
Kyllä se jonkunverran on tiellä, eikä oo tosiaan vittumainen homma ottaa kolme putllia tahi kaks klemmaria irti siitä kopasta, aina mitä helpommin pääsee sinne tekemään niin sitä parempi.
Ota se kytkinkruunu helevettiin ja kato sen jälkeen käynnistysakselin rata, se välitysratas ja ensiöratas, sekä kytkinkruunu. Niitten mulkkaamisen jälkeen katot vaihteet, pyörität käsin akselia ja kokeilet joka pykälän läpi.
Pitäis vika ilmetä.
21.8.2011 14:20
21.8.2011 14:29
22.8.2011 15:49
22.8.2011 16:11
evo1 kirjoitti:Onko kellään tietoo mistä sais vetoakselin laakerin tohon, ku on koneremppa menos ja hävis siitä yks neula?
22.8.2011 21:06
22.8.2011 21:13
22.8.2011 21:18