Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Hm-mopot

15.6.2013 0:58

Niin se rajotin sydeemi ei oo vaan niiku rajotettu cdi boksi :D
Mitä nyt käsittäny ja puhuttu yläpuolellakin niin se on se vähän monimutkasempi sydeemi. Se siis juuri vain ja ainoastaan sen huippunopeuden pitäis rajottaa siihen 45kmh.
Mitä myös olen käsittänyt mitään kureja ei ole vain se power up järjestelmä.

Korjatkaa mun sanomisia sitten ihmeessä en oo nyt aivan varma tästä. :D

Sulla viellä ilmeisesti vakiovälit? 10-58? vai onko ne 10-60
Kuitenkaan niillä väleillä ei se kulje kun sen 60 ja hitusen päälle ja omasta mielestä jo aika huudatusta rupee olemaan noilla väleillä. En pidä pitää noin lyhyitä välejä.

Ne 10-65 on kyllä jo tosi lyhyet. Ei moottori enää varmaan tykkää.
Saakos 65 takaratasta edes tolle pulttijaolle ja kun ne ketjut on jaoltaan 428 joka on vähän harvinaisempi. En ainakaan finmotolta saanu kun 60 ja 62.

Itellä on nyt ne 11-62 ja siinä 65 tienoilla ne huiput on ja kiihtyy hyvin sun muuta :D Kokeilemallahan se onnistuu parhaiten ostat pari eturatasta ja kokeilet.

Itellä siis tyhjä putki ja 116 suutin ja näin.

Fiksummat sitten korjaa pohdintojani :lol:

Re: Hm-mopot

15.6.2013 23:27

Hehehe kyllä se ottaa päälle 60 mittariin, vakio välit on 10-60 itellä+ power upin omistan. En tiedä siit rajottimesta et onko cdi mut ainaki se rajoittaa sitä nopeutta ja kiihtyvyyttä:D. Pitäskö suosiolla laittaa 12-60 välit ettei hajottais konetta noil väleil tai sun muuta paskaa siihe.

Re: Hm-mopot

16.6.2013 0:21

Mutta siis noilla väleillä ja vakio hilppeillähän se menee 60. Eli mietin onko se power uppi käytössä.
Pelkkä rajottava cdi ei musta vielläkään ole ja vielläkin oman käsityksen mukaan se ei sitä kiihtyvyyttä pitäis rajottaa se power uppi järjestelmä...

Ja ne 12-60 välit on varmaan aika hyvät se vain että taitaa mennä verojen yli.

Aikasemmin sanoit että on se 98 suutin. Suosittelen silti että laittaisit sen 115. Joku tässä viimesivulla sanoikin ettei toimi kunnolla pienemmällä.

Kannattaa lueskella näitä sivuja siellä on sanottu jo melkeen kaikki mitä täällä kysytään.. Ihan tossa viimesillä sivuilla oli sen power up järjestelmän kierto ohjeetkin.

Re: Hm-mopot

16.6.2013 0:54

Siis miten meinaat, että onko power up päällä tai mistä sen niinku huomaa? :D ittellä ei oo tullu nii vastaa mitenkää suurta eroa normiin. No millä väleillä jäis verojen alapuolelle?

Re: Hm-mopot

16.6.2013 0:57

No siis ei oo ollu valittamista 98 suuttimen kanssa, mutta toisiko vielä vähän nopeutta ja kiihtyvyyttä. Mut taitaa syödä vähä enemmä taas bensaa:D

Re: Hm-mopot

16.6.2013 11:40

ViTSi kirjoitti:Ja ne 12-60 välit on varmaan aika hyvät se vain että taitaa mennä verojen yli.

Aikasemmin sanoit että on se 98 suutin. Suosittelen silti että laittaisit sen 115. Joku tässä viimesivulla sanoikin ettei toimi kunnolla pienemmällä.


Mulla o 10-70 välit TT HM:ssä. Ja 115 suutin. Ja hukkaputki tukittu. Kulukee 62 kmh gps( ei oo power up kone). Kiihtyyy tosi hyvi, 1-4 vaihteet saa nostaa nii nopiasti ku pystyy.

Ajattelin tilata Finnmotolta HM oman tehoputken. Onks kellää kokemuksiii???? :eek:

Re: Hm-mopot

16.6.2013 11:43

mr.supermoto kirjoitti:No siis ei oo ollu valittamista 98 suuttimen kanssa, mutta toisiko vielä vähän nopeutta ja kiihtyvyyttä. Mut taitaa syödä vähä enemmä taas bensaa:D


Ai onk sulla vakiomopo? Ei TT kyl toimi millää 98 suuttimel. Mulla oli sillee ja ei voinu 6 vaihteella ajaa ku pintakaasulla ku isommal kaasul vaa BOOOOOOASI!!!!! :lol:

Re: Hm-mopot

16.6.2013 12:46

Siis mulla on 2013 vm ja power up moottorilla.En tiedä onko sillä merkitystä mopon ns. tehoihin tai nopeuteen, kun se pitäs antaa vaa sitä vääntöä. Otin ite kurin pois ja vaihoin suuttimen 98, käynnistynyt aina nyt ekalla, kun ei 88 meinannu työntämälläkää käynnistyy. Ei booaa kun painaa kaasun pohjaan.

Re: Hm-mopot

16.6.2013 17:31

Juu huomasin vähän tossa ku oli kylmempää ettei meinaa lähtee käyntii polkemal, et vaihan ny kummiski 115 suuttime jos kerran ihmiset sitä suosittelee. Pikkuhiljaa kun kuutosella nostaa kaasua se menee hyvin, mutta heti pohjaa nii vähä booaa

Re: Hm-mopot

16.6.2013 21:54

HMracing kirjoitti:Mulla o 10-70 välit TT HM:ssä. Ja 115 suutin. Ja hukkaputki tukittu. Kulukee 62 kmh gps( ei oo power up kone). Kiihtyyy tosi hyvi, 1-4 vaihteet saa nostaa nii nopiasti ku pystyy.


Tätä meinasin juuri. Itse en pidä noin lyhkäsistä väleistä yhtään, kun se on aika huudattamista ja niitä vaihteita saa lykkiä pesään minkä kerkiää...

mr.supermoto kirjoitti:Siis miten meinaat, että onko power up päällä tai mistä sen niinku huomaa? :D


En oikeen tiiä miten sn huomaa :D Ajattelin vain jos on kuri otettu pois ja vakio välit niin ei se kulje tota kovempaa joten mietin onko se päällä se "rajoitin"

mr.supermoto kirjoitti:No siis ei oo ollu valittamista 98 suuttimen kanssa, mutta toisiko vielä vähän nopeutta ja kiihtyvyyttä. Mut taitaa syödä vähä enemmä taas bensaa:D


Voihan se tuoda kun se kone saa sitä soppaa sillon sen verran mitä se tarvitsee. Enkä usko että bensankulutukseen paria desiä satasella enempää vie jos isomman suuttimen laitat.

mr.supermoto kirjoitti:Siis mulla on 2013 vm ja power up moottorilla.En tiedä onko sillä merkitystä mopon ns. tehoihin tai nopeuteen, kun se pitäs antaa vaa sitä vääntöä.


Ei se power up ei tua vääntöä eikä tehoa se on vielläkin vain se että kone olisi täysitehoinen mutta sitten vauhti tyssää vain 45kmh vauhtiin.

Kannattää käyttää kanssa ryyppyä jos ei heti käynnisty :D oikein kun kaasari on säädetty niin nää lähtee kyllä talvellakin vaikka olis kuinka kylmä. Kokemusta on talviajajana :lol:

Viellä tälleen voin sanoa että itsellähän ei ole hapenkierrätys juttu härpätin tukittu eli se hukkaputki joten jos sen tukkis nii ilmeisesti sitten kiertää ja kiihtyy sun muuta paremmin.

Selitys jälleen.. :lol: :lol:

Re: Hm-mopot

18.6.2013 23:51

Täytyy pojat sanoo, että aika vaikeaselkoseksi tää keskustelu menny näiden kurien osalta viime akoina :) Tää power up moottorilinenhän ei pitäny olla muuten kuristettu ku tolla järjestelmällä ja maahantuojan mukaan se kerää vauhtia vähän reilut 50. Täältä nyt saa lukea hieman ristiriitaista tietoa näistä.

Re: Hm-mopot

18.6.2013 23:58

En tiedä miten selkeetä tää mun teksti on ollut.... mahollisimman selkeetä olen yrittänyt kirjottaa.

Tässä kokoajan vaan yrittänyt sanoa että on vaan se power up järjestelmä ei sen enempiä fyysisiä kureja!
Olen varmaan sanonu että vauhin pitäis tyssää 45kmh mutta joo oikeassa olet kyllähän ne käytännössä kovempaa kulkee. :)

Re: Hm-mopot

19.6.2013 9:40

Ei vittu just 2vk sitte otin fyysisesti sen kurin pois putkesta, se onki sitte ainoa jota ite olen ottanut pois.

Re: Hm-mopot

19.6.2013 20:33

Ite oon hankkimasa Polinin uutta tehoputkee HM:ään. Onks kellää kokemuksiiii???? Ranskata tilaamal 303€€€€€€€€

Re: Hm-mopot

19.6.2013 21:16

mr.supermoto kirjoitti:Ei vittu just 2vk sitte otin fyysisesti sen kurin pois putkesta, se onki sitte ainoa jota ite olen ottanut pois.


Ihan sama otitko vai etkö. Siltikin powr up koneen piti olla vain se järjestelmä ei fyysisiä kureja. Todellisuudessa tästä on sitten aika paljon epäselvyyksiä....

Maahantuojalta eli finnmotolta kyselin tästä power up koneesta kun olin piipahtelemassa siellä pari kk sitten, siellä selitteli mulle pitkät pätkät tästä. Kaikki mitä oon kirjottanu täällä siitä power upista perustuu tähän keskusteluun mitä siellä kävin.
Siellä käsitin että EI OLE niitä FYYSISIÄ KUREJA ainoastaan se POWER UP JÄRJESTELMÄ.

Olen vähän nyt hämmentynyt tästä että mikä se on todellisuudessa...

HMracing kirjoitti:Ite oon hankkimasa Polinin uutta tehoputkee HM:ään. Onks kellää kokemuksiiii???? Ranskata tilaamal 303€€€€€€€€


No luulis että olis hyvä, Polinin kun on. Taitaa ottaa aika ylhäältä? Ei ole itellä kovinkaan paljon kokemuksia misttään tehareista. Jos tuntuu siltä että pitää tilata niin tilaa. Pistä tänne sitten kokemuksia toimiiko.