Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

24.3.2015 21:11

Mikäs vois olla detsissä vikana, kun huollossa vaihdettiin uusi kampiakseli ja laakerit. Sisäänajon sain juuri ajettua ja päätin testata huippuja niin mopo ei kulkenut kuin 42.3 km/h gps:ään. :s Ennen huoltoa mopo kulki niinkuin piti eli 50-52.
Mopoon on vaihdettu noin 1000km sitten vaihdettu pytty ja mäntä.
Ja sekin, että tuntuu lämmöt nousevan turhan nopeasti. Olisiko tuohon syynä termostaatti, jonka vaihdoin kesällä?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2015 0:28

Mikä voisi olla detsissä vikana kun pätkii? konerempan tein ihan varmuuden vuoksi sen jälkeen kun alkoi pätkimään ja staattori,vauhtipyörä ja CDI on juuri vaihdettu ei auttanut voisiko johtua liian myöhäisestä tai aikaisesta sytytyksestä? Missä asennossa staattorin pitäisi olla ja onko vauhtipyörässä jotain merkkiä milloin antaa sytytyksen?

Yamaha dt 50. VM 2006

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.3.2015 18:12

Hei!
Elikkäs Mbk X-limit -06 tuli sellainen ongelma, että vaihdettiin kaasuvaijeri, joka on entistä vaijeria hiukan pidempi (10-15 cm (tarvikeosa) ). Kun kaasarin ottaa pois, vaijeri ei liiku. Lisäksi ei lähde käyntiin vaikka kipinä tulee.
Bensaakin tulee kaasariin. :eek: :roll:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

3.4.2015 17:00

Mä onneton tiputin männän sokan kampikammioon vahingossa... mikäs nyt eteen? Vinkkejä? Pitääkö purkaa koko vehje??? Am6 mopo kyseessä

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

5.4.2015 19:08

Mikäs Yamaha DT 50r -07 vois olla ku se pysyy käynnis sen 3 sekuntii ja sitte sammuu. Se saa kipinää hyvin ja kaasari käytetty 2 kertaa pöyällä eikä mitään normaalista poikkeavaa siellä havaittu ja se vuotaa kohokammion ylivuotoletkust bensaa ulos. Kastelee tulpan välillä mutta antaa hhyvän kipinän. Auttakaa tyhmää.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

14.4.2015 21:52

Morjesta, osaisko kukaan auttaa mua..
Detsi toimi hyvin noin 30km sen jälkeen kun olin kasannut uudestaan ajoin noin 3min täyskaasulla 80km/h kun otin kaasun pois mopo sammui kun käynnistin uudestaan ei ottanut yhtään kierroksia ja kulki noin 15kmh annoin hetken jäähtyä ja toimi taas kotiin asti välillä aina hyytyi. Parin päivän päästä koitin uudestaan käyntiin niin männänrenkaat palasiksi. Lämpöleikannut? noh vaihdoin männän, renkaat ja yläpään tiivisteet. Nyt kun käynnistää pysyy käynnissä ryypyllä eikä ota vieläkään kierroksia ja röpöttää, sihahtaa aina myös kun antaa kaasua sekä moottorin vikavalo palaa. Avasin kaasarin että onko roska tai koho jumissa laitoin uudestaan kiinni ja sama jatkuu.... Auttakaa tietämätöntä :( :itku:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.4.2015 13:03

Tarkista kipinä ja vaihda nyt tulppa ja häiriönpoistaja näin alkuun.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.4.2015 15:58

Ok kiitos! olen tulpan vaihtanut ja antaa hyvin kipinää, pitää vaihtaa siis häiriönpoistaja vielä

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.4.2015 17:37

Nyt tarvis pikasia apuja! Mikä vois detsissä olla vikana. kaasari tulvii yli vuotoletkusta, kokeiltu kahdella kaasarilla jo ja molemmat putsattu useaan otteeseen, neula venttiili pitää ainakin ilmaa... Ennen valutti vain muutaman tipan mutta kun vaihdoin suuttimen ja säädin neulaa niin alkoi vuotamaan kunnolla, tainno ensin tulee letkun päähän kuplija ja sitten tiputtaa muutaman tipan ja vasta sen jälkeen lorauttaa. Tämä toistuu kokoajan. Eli mikä helekkari voi olla vikana?
Jos jotain nyt kiinnostaa niin tekniikka on vakio ja kaasarikin vakio delllorto phbn 16...
Ja tiedoksi viellä että alipainehanasta mennyt kalvo niin lorottaa kokoajan suoraan. :s :itku:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

16.4.2015 17:01

Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin neulaventtiilin vuotaminen. Ellei sitten letkut ole väärässä järjestyksessä.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

16.4.2015 20:38

Malagutisti kirjoitti:Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin neulaventtiilin vuotaminen. Ellei sitten letkut ole väärässä järjestyksessä.

Juu no taas kerran kävi niin että eka pähkäilen monta päivää ja yritän saada toimimaan mut sittenku kysyn täältä apua niin saan samantien korjattua. Vikana oli kohokammion pohja, vaihdoin toisesta kaasarista nykyseen sen niin lopetti vuotamisen. En sit tiiä mikä siinä toisessa pohjassa on vikana :lol:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

17.4.2015 19:33

Mikä mahtaa olla vikana kun Yamaha DT pitää nakuttavaa ääntä. Ääni kuuluu vain ajettaessa, ja kun laittaa kytkimen pohjaan, nakutus hidastuu ja katoaa. Tyhjäkäynnillä ei kuulu. Ajettu alle 4000. :s Kuuluu mielestäni isoilla vaihteilla selkeämmin.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.4.2015 4:43

Pahasanoa, osaatko sanoo tuleeko kytkimestä vai lohkoje sisältä? Täriseekö kone? Muuten normaali paitsi se nakutus?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.4.2015 8:10

Apua nopeestu mikö mittaristosa vikaba ku toimii vaan jo sarvet on käännettynä oikealle?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.4.2015 11:07

Totanoin... avasin sillon kuukaus sitten detsin kytkimen levyjen vaihdon takia... nyt sain uudet osat ja tuli mieleen että kuinka sisään se tappi siinä keskellä pitää pyörittää kun on luultavasti pyörinyt mutterin mukana vähän joka suuntaan :lol:

Tuli vain mieleeni kun vaihdoin muutama pv sit ja viimeksi säädetty kytkin, ei enää riitäkkään (kuin vaijeri olisi liian pitkä) :s

Ja sitten kun takajarrua alotin laitteleen paikalleen niin sieltä alko sisästä valumaan jarrunestettä... :x Ilmeisesti tulee sieltä männästä mikä liikuttaa jarrupaloja...
Mitähän siihen täytyy ostaa vai saako jollakin konsteilla toimimaan? 8o