Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
11.11.2013 19:50
Epäilisin että tiivisteet menny.
Kato se sulake, jos et oo sitä vielä kattonu.
11.11.2013 22:09
Minusta jos sulake palanu nii ei vilkut/takavalo toimi ollenkaan, taitaa olla johto jostaki poikki
12.11.2013 21:40
Eli suutinta ajattelin vaihtaa numerosta 82 --> 90. Laitoin 90 suuttimen kiinni ja lähti käyntiin vasta tuskallisen pitkän mäkistartin jälkeen kun ei polkemallakaan lähtenyt ja ei kiertänyt yhtään ja booas ku antoi kaasua. Ihmetyttää tässä se että kun jotain kuukausia aikaisemmin kokeilin 98 suutinta (kylläkin aivan liian iso tällä hetkellä) ja toimi ihan hyvin jos ei röpöttämistä lasketa. Lähti helposti käyntiin jne.
12.11.2013 21:54
Pasi98 kirjoitti:mulla on 2010 vuoden sx ja se ei lähde käyntiin. Mäkikäynnistyksellä kyllä lupailee mutta putkesta tulee öljyä. Muutaman kerran kun koittaa käymään niin on syönyt kaikki jäähdytysnesteet. Kerran otin kaasarin poies nii lähti sylinterinkannessa kiinni oleva letku irti ja jäähdytysnesteethän ne sieltä tuli ulos. Onkohan edessä koneremontti, vai selviäiskö vaan kannen tiivisteen vaihdolla? Mitä pitäisi uusia että saisi kuntoon? Riittäkö uusi sylinterisarja tai jotain?
Apuja kiitos!
Pikaista apua kaipaisin...
12.11.2013 23:28
Ota nyt alkuun pytty auki ja tarkista kampikammio sekä kannen suoruus. Uusi kannentiiviste ja kovaa ajoa. Ei sylinteriä ole tarpeen uusia jos kone ei ole lämpöleikannut tai pytty muuten ajokelvoton.
13.11.2013 20:14
No nyt tossa aukasin sylinteriä niin tiiviste oli ihan hyvässä kuosissa. Se mistä näkyy männän päällinen lienee kampikammio? (En siis ottanut sylinteriä kokonaan pois). Mitenkähän sinne kammioon pääsisi käsiksi? Onko vaikea operaatio ja pitääkö ottaa mäntää kampiakselia pois ja mitä sieltä pitäisi tarkistaa?
Kiitos vastauksista.
14.11.2013 20:54
Ei ihan. Sylinterin kannen alta löytyy mäntä ja männän sekä kannen välistä tilaa kutsutaan palotilaksi. Männän alapuolella on kiertokanki joka on alapäästään kiinni kampiakselissa. Kampiakseli pyörii kampikammiossa sylinterin alapuolella. Sinun tapauksessasi voi olla että jäähdytysnestettä on päätynyt kampikammioon ja haittaa siellä koneen toimintaa.
Suosittelen tutustumaan tietopankin
yleisoppaaseen moottorin purkamisesta.
17.11.2013 20:17
mitäs poikie apriliat kulkee? ja mitä tehty ?
17.11.2013 21:56
Niin kovaa kun jaksaa työntää..
Joskus kulkenu GPSään 105kmh muna-asennossa pitkillä väleillä. 70cc Airsal ja 17/53 välit tais olla, tai jotkut vastaavat, alakauttanen Turbokit (myynnissä olis, halvalla) sekä TG E-Nox ruostumaton (myynnissä halvalla tämäkin)
18.11.2013 1:31
Paljonko tota vaihteistoöljyä menee säxään?
ps. oisko kellää myydä kurillista tai kuritonta säxän alkukäyrää?
19.11.2013 16:56
apikkapoju kirjoitti:mitäs poikie apriliat kulkee? ja mitä tehty ?
Itellä Camelin putkesta pilli, holkki pois ja tyhjä paisari, välit on melkein vakiot (vähä lyhyemmät 13-62), 90 suutin ja menöö 65km/h. Vielä ku jaksaas muokata derbin kurittoman alkukayrän niin olis kuritoon putki. Onko kukaan muokannu noita derbin alkukäyröjä apikkoihin, jos on niin kertokaas onko minkä moinen operaatio?
21.11.2013 10:05
itellä apikassa on 88 suutin eikä millää käyntiin ryyppy päällä tai lykkäämäällä. 5 astetta pakkasta ja seisonu yön pihalla. pitäs olla isompi suutin mut mikä koko ois hyvä?
21.11.2013 16:33
jorderi kirjoitti:Paljonko tota vaihteistoöljyä menee säxään?
ps. oisko kellää myydä kurillista tai kuritonta säxän alkukäyrää?
Vaihteistoöljyä tais mennä 0.65 litraa (korjatkaa jos olen väärässä)
Multa löytyis ylimääräsenä Aprilia alkukäyrä josti pilli poistettu, mutta hukkaputki kiinni.
Laita YV.
23.11.2013 13:33
Jos korvaisin alipainehanan manuaalisella, niin mitä alipaineletkulle pitäisi tehdä? Antaa vain roikkua kaasarista, mutta tukkia se?