Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.9.2012 0:17
Aluperänen maksaa sen 320€ easypartsilta. Suomesta varmaan 350-400€ ja se on tosissaan pelkkä pytty, ilman mäntää ja kantta. 200-250€ saa tilattua todella laadukkaita 50cc pyttyjä ulkomailta. Airsalin tai barikitin sylinterisarjan 110-150€ hintaan. Suomessa barikit +200€ tai airsal 170€. Joo ja ne vihreät on niitä 100€ haista paskan valurautaisia joilla ei tee mitään. Tosin narakuita jotkut ovat kehuneet.
Suomesta jos haluaa laadukkaampaa niin se on stage 6, hintalaatu suhteeltaan 50cc pytty oli jossain 250€ ja 70cc kaasalaisella 210€
27.9.2012 12:21
Laskin kuinka paljon osat maksaisivat jos oisin itse laittanut.. 115e.
Siellä mopo oli 450e loppuhinta ja ottivat itselleen palkaksi kokonaiset 325e kun mopon osien hinta oli 115e. Ja kyllä tuo satkun sylinteri toimii. Ollut semmonen ennenkin.
27.9.2012 17:48
Mitä osia ne olivat laittaneet ja paljon hintaa, se näkyy laskussa. Ne eivät välttämättä ole laittaneet noita osia mitä sinä oisit laittanu 115€ hinnalla.
28.9.2012 15:35
http://www.youtube.com/watch?v=J67KXSqq7hc......pitääkö normaalia kolinaa vai kannattaako huolestua? n. 50km ajettu mäntä.
vähän paksut seokset sisään ajosta johtuen.
28.9.2012 16:44
Mun mielestä toi kuulostaa, että jokin resonoi, oisko putken vaimennin verkko irti tai jotain löysällä, mikä pitäis tuollaista ääntä.
28.9.2012 21:24
Voiko joku viisas kertoo miten tää kaasukahva kuuluu asentaa (
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... 36mm78deg/) Tossa ei oo sitä normaalia vaijerin säätöjuttua ollenkaan , eikä edes paikkaa sille.
(eli ei ole kierteitä) . Nyt se on silleen että liikkuu se vaijerinkuorikin sinne kahvan sisälle ja kaasussa on kauheesti väljää.
29.9.2012 10:09
Siis etkö saa sitä vaijerii asetettuu kiinni, vai se koko laitos pyörii ympäri koska siin ei oo kierteitä mitkä pitää sitä kiinni tangos? vai jotai muuta?
29.9.2012 11:19
siis tankoon saa normaalisti kiinni ,mutta tossa ei oo sitä säätöruuvi systeemiä millä säädetään se vaijerin kireys , jotenka se vaijerinkuorikin pääsee liikkumaan ja kaasu ei toimi. Täytys melkeen kuva ottaa siitä.
29.9.2012 11:50
Mul on tämmönen ongelma -09 derbi x-races ja en oikee tiiä mikä vika vois olla ku vaikuttaa aikas epäselvältä:
Eli mun mopolla oli ajettu tarkalleen 21tkm ku vaihdoin männän ekan kerran moposta (ei ollut edes kauhean kulunut mäntä sylinteristä puhumattakaan). Sitten ku kokeilin uudella männällä lähtee ajamaan tietenki rauhallisilla kierroksilla niin vähän reilu kilsan jälkeen sammui ku seinään. Meinasin et kysees oli joku bensansaantivika ja menin seuraavana päivänä kouluun mopolla. No mopo sammui 11km koulumatkalla about 5 kertaa ja kaikilla kerroilla vielä niin että kun anto vauhdin hieman laskee ja päästi kytkimen (olin hölmöyksissä refleksinä laittanu pohjaan) niin kone lähti taas käyntiin joskin mopo meni heti sen jälkeen aika verkkaisesti. Ja nyt oon ajanu 100 km uudella männällä ja tekee edelleen samaa joskin hieman harvemmin (?). Eilen vasta tajusin ekaa kertaa olla laittamatta kytkintä pohjaan ja perkele takarengashan se lukkoon löi. En käsitä voisko olla jonkunnäkönen lämpöleikkaus (tuskin öljyleikkaus kun savuttaa ja luultavasti öljyä saa), mutta sit taas en ymmärrä et jos leipoo niin miten kone lähtee pyörimään lähes välittömästi mahdollisen leikkauksen jälkeen. :o
Ja lisäyksenä vielä että aina kun on sammahtanut on ollut kutonen päällä vauhtia n. 45-50km/h, mopossa kiinni metrakit ja rajotettu boksi (huiput n.60km/h), jäähdytysnesteet kaiken järjen mukaan ihan ok.
Pahasti se ongelma vaikutta olevan koneessa, kun sammuessa ei "booooaaa" eli luultavasti ei olis bensansaannissakaan.
Kiitos jo etukäteen, ois tosiaan kivaa tietää mikä on barbilla kun pian pitäis tuota alkaa myymäänkin auton alta poies
29.9.2012 11:59
siis tarkennuksena: nyt oon ajanu tolla uudella männällä, jonka vaihdon jälkeen vika alkoi, 100km
29.9.2012 12:10
kuulostais lämpöleikkaukselta mutta paha sanoa. Kuvvaappa ku lähet ajamaa ja pistäppä sitte linkkiä nii helpompi sanoa
29.9.2012 13:27
ettei sitä sit pidä säätää sopivii säätöihi sielt kaasarin puolella olevasta säätöruuvista?
29.9.2012 13:52
Sain sen nyt toimii kun puristin siihen vaijerinkuoren päälle prikan, nii se kuori ei pääse liikkumaan enää sen vaijerin mukana. Niin ja sitten vielä tuosta jiihoppin ongelmasta , voipi olla että oot ostanu väärän kokosen männän ja aina kun se laajenee lämmetessä se leikkaa kiinni.
29.9.2012 15:20
Kellään mitään vinkkejä miten saisin derbin takajarrun ilmattua.Vaihoin palat ja sitä ennen vielä toimi mutta nyt ei millään helvetillä ilmaannu, aina vaan tulee ilmaa?
29.9.2012 17:07
Lainailen itseäni
nevssons kirjoitti: No1 kirjoitti:jollei muuten ilmaudu niin pumppaas etujarrua ilmausruuvi kiinni niin kauan että tulee painetta/kuplia, voi mennä joku puoli tuntia, sen jälkeen ilmaat pari kertaa ilmausruuvista niin pitäis toimia.
Jos systeemissä on yhtään enempää ilmaa kuin se muutama mikroskooppinen kupla, niin tuo taktiikka on täysin turha.
Letku kiinni nipaan. Teet siihen ison "joutsenenkaulan". Nipa auki. Pumppaile vipua/poljinta välillä pohjassa-puolivälissä välillä päästäen sen kokonaan ylös. Kato että nesteitä riittää. Kun letkusta ei enää tule kuplia, sulje nipa.
Näin jarrut ilmaantuu ilman verta, hikeä, tuskaa ja kyyneliä.
E: Modet hei! Voisikos ton tekniikan lisätä tonne alotusviestiin? Tosta ilmaamisesta kun kysytään vähän väliä.
Ja tosiaan modet, laittakaa edes jotkut ohjeet tonne alotusviestiin.