Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.11.2012 21:41

Imuvuotoa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.11.2012 21:57

En oikeen usko... imukaila on tiiviisti kiinni kummastakin päästä ja käviskö muka noin kovaa tyhjäkäynnillä jos vähä vuotaas ilmaa? No en kuitenkaan usko että on ku oon kyllä yrittänyt miettiä että voisko vuotaa mistään.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.11.2012 22:07

Ettei vaan olis luistissa/kaasuvaijerissa jotain vikaa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

26.11.2012 22:14

Neula vakioasennossa ja ei oo juuttunut alas ja liikkuu kaasukahvan liikkeiden mukaan normaalisti en oikeen tiiä mikä siinä vois olla vituullansa mutta ongelmat alko siitä ku yritin neulaa säätäää...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.11.2012 18:00

^^jaani^^ kirjoitti:no ei siinä muu auta ko kone pöydälle ihan päreiksi

Joo siinätapauksessa taittaa hitsivehkkeet olla miun valinta :D

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.11.2012 18:12

Jos koneessa ei mitää vikaa oo niin Kemppi liimaa kyllä. Omassaki Detsissä on hitsattu, ite en kyllä oo hitsannu siihen. Mutta en mä ainakaan konetta aio avaa vaan akselin vaihtamisen takia, joskus kun pitää konetta remontoida muuten niin vaihtaa samalla.
ilotulite kirjoitti:anyone? epäilen tuota moricia:/ voiko olla että rikkonut mittariston vai että se vain ei anna virtaa sille ja nyt sitten mennyt myös niin ettei anna kipinää?
Jännä vain että kipinän antokin loppui samana päivänä kun vaihdoin uuteen sulakkeeseen.. :paha: ja jos se on sähköjohdoissa vika niin mistä lähden arvuuttelemaan mikä johto kärähtänyt tai poikki??

Villi veikkaus: Akku paskana ja sen takia mittari vittuilee, tulpanhattu huono ja ehkä joku muukin paikka sytytyksessä, lyö maihin kipinää jollon ei toimi/kierrä kunnolla ja mittaria vituttaa kahta kauheemmin. Nm. Kokemusta on. ;)

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.11.2012 19:47

Laitan tän nyt kaikkialle, koska asian kanssa kova kiire...

ELI. Detsin etuakselista pamahti pultin pää. Eli Dtn etuakselihan on sellainen, että toisella puolella akselia on kierteet, jotka ruuvataan toiseen pumppuun ja toisella puolella kuusiokolo-avaajalle paikka. No en tiedä mitä tuolle oli tehty, kun oli aivan pyöreä se kuusiokolokanta :paha: Nyt se mopo seisoo tuolla pitäjänmäen moottorihallilla, saa tulla ihmettelemään jos haluaa... :|

Joten mitähän vittua mun pitäisi tehdä? Faija ehdotti, että hitsaa pultin siihen akselin päähän ja yrittää sitten avata. No en tiedä onnistuuko, koska yritettiin jo puolimetrisen räikän kanssa, joka on tarkotettu auton renkaiden avaamiseen. Onnistumatta. Toivottavasti joku täällä nyt tietää millanen se akseli on.. Vittu että vituttaa tällanen :paha: Käyn huomenna ottamassa kuvan siitä jos täällä ei tiedetä mitä pitäisi tehdä. Uusi akselihan mun on nyt pakko hommata... :itku:

Toivottavasti joku osaa auttaa, jos haluaa niin voi tosiaan vaikka huomenna tulla sinne pitäjänmäkeen ihmettelemään ja arvailemaan mitä kannattaisi tehdä. Puuhailen sen mustan ruoskan detsin luona :|

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.11.2012 20:56

Itelle ei nyt heti tuu muuta mielee kun hitsata siihen toinen pultti. Vähän kyllä pelottaa kun itellä on aika heikko kuvio siinä eturenkaan varmistus/lukitus mikä onkaan mutterissa. :s

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.11.2012 20:58

Ootko aukassut sen pikkupultin siitä kuusiokolokannan luota?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.11.2012 22:33

Joo avattu oli se mikälie lukitusmutteri...

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

27.11.2012 23:47

Juunish kirjoitti:Laitan tän nyt kaikkialle, koska asian kanssa kova kiire...

ELI. Detsin etuakselista pamahti pultin pää. Eli Dtn etuakselihan on sellainen, että toisella puolella akselia on kierteet, jotka ruuvataan toiseen pumppuun ja toisella puolella kuusiokolo-avaajalle paikka. No en tiedä mitä tuolle oli tehty, kun oli aivan pyöreä se kuusiokolokanta :paha: Nyt se mopo seisoo tuolla pitäjänmäen moottorihallilla, saa tulla ihmettelemään jos haluaa... :|

Joten mitähän vittua mun pitäisi tehdä? Faija ehdotti, että hitsaa pultin siihen akselin päähän ja yrittää sitten avata. No en tiedä onnistuuko, koska yritettiin jo puolimetrisen räikän kanssa, joka on tarkotettu auton renkaiden avaamiseen. Onnistumatta. Toivottavasti joku täällä nyt tietää millanen se akseli on.. Vittu että vituttaa tällanen :paha: Käyn huomenna ottamassa kuvan siitä jos täällä ei tiedetä mitä pitäisi tehdä. Uusi akselihan mun on nyt pakko hommata... :itku:

Toivottavasti joku osaa auttaa, jos haluaa niin voi tosiaan vaikka huomenna tulla sinne pitäjänmäkeen ihmettelemään ja arvailemaan mitä kannattaisi tehdä. Puuhailen sen mustan ruoskan detsin luona :|

poraa pikkune reikä siihe akseliin ja vasta kierre härvelillä varovasti

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.11.2012 17:40

Mikäs vois olla vikana kun laitoin 09 dt:n täysin toimivana pukille otin vanteet irti ja vaihdoin renkaat sen jälkeen kun koitin käyntiin ei enää lähtenyt eikä iskenyt kipinääkään. Einyt tuo renkaiden vaihto liity mitenkään siihen kipinän katoamiseen mutta missä voisi olla vika, akkukin on melkeen tyhjä mutta eihän senkään pitäisi vaikuttaa asiaan? Alkuun varmaan kannattaa uus tulppa ostaa?

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.11.2012 18:08

mikäs dt:sä vikana ku lähtee vasta 5min polkemisella käymään ja toine mokoma menne siinä ku piät ryypylä tyhjän käynnillä... mopo seiso keskiviikko illasta lauantai aamuun.. pikasesti vastausta:))

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

28.11.2012 18:15

@Wildzuria Ootko ihan varma ettet oo painanu tappokatkasinta pohjaan? Aika jännältä kuulostaa että itestään katois kipinä tolleen.

@Smuaa^^ Suurempaa suutinta kehiin, alkaa olee ilmat niin kylmiä että johtuu varmaan siitä.

Re: DT/X-Limit 2004 -> Huolto ja ongelmat

29.11.2012 0:41

mikä on ongelmana kun täyskaasulla vapaalla kierrättäessä pätkii eikä kierrä täysille kierroksille? välillä ajossakin syntyy tälläsiä pätkimisiä, ryypyllä vielä pahemmin.
http://www.youtube.com/watch?v=XUl-DgaqmIw