Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
6.1.2013 19:19
No johan tuo on aikakin vaihtaa tulppa.
Ilmanputsari löytyy luultavasti (en oo xp7:aan tutustunu
) penkin alla vasemman takakatteen takana semmonen musta laatikko.
Siellä on semmonen vaahtomuovilevy, joka suodattaa ilman, sen tarvittaessa puhistat esim. paineilmalla ja rasvatakkin se kaiketi sen jälkeen pitäs..
Ohjekirjan mukaan tulppa pitäs vaihtaa 2500km välein ja ilmansuodatin tarkistaa ja tarvittaessa puhistaa/vaihtaa 5000km välein.
6.1.2013 20:19
Jos ei oo paineilmaa niin
6.1.2013 22:08
Sitten puhdistat putsarielementin puristelemalla sitä hetken aikaa bensiinissä. Elementti on vaahtomuovia joten periaatteessa mikä tahansa rasvaa liuottava puhdistusaine käy. Puhdistuksen ja elementin kuivumisen jälkeen se öljytään ilmanpuhdistimille tarkoitetulla öljyllä jota löytyy autotarvikeliikkeistä ja jopa hyvin varustetuilta huoltoasemilta.
7.1.2013 18:17
Voisko olla, että ryyppyvaijeri olis jumittunu ja sen takii ei lähtis käyntii? Tulppa oli nimittäi tosi märkä :o
9.1.2013 17:22
kuuluuko sinne lohkojen välii mistä kone menee puoliks ni jonkunmoinen tiiviste ku toiset väittää että kuuluu ja toiset väittää että ei kuulu, enkä ole itekkää nähny missään tiivistesarjassa sellasta tiivistettä mikä kuuluisi lohkojen väliin ja kysyn siks ku valuttaa öljyä pihalle aina kun kone on lämmennyt ja jos sinne ei kuulu mitään tiivistettä millä saisin tukittua sen vuodon..? ja sit viel että mikä on tän -07 pösön vakio suutin?
12.1.2013 14:55
Mitkä olis hyvät säädöt tuolle 12mm vakiokaasarille näin talvella?
Vireinä löytyy Metrakitin 50 pytty, Metrakitin putki ja Pipercross putsari.
14.1.2013 2:36
samppalinkku kirjoitti:kuuluuko sinne lohkojen välii mistä kone menee puoliks ni jonkunmoinen tiiviste ku toiset väittää että kuuluu ja toiset väittää että ei kuulu, enkä ole itekkää nähny missään tiivistesarjassa sellasta tiivistettä mikä kuuluisi lohkojen väliin ja kysyn siks ku valuttaa öljyä pihalle aina kun kone on lämmennyt ja jos sinne ei kuulu mitään tiivistettä millä saisin tukittua sen vuodon..?
Tiivisteliimaa sinne on tähän mennessä aina laitettu, tiivisteliima ei taho tarttua jos on öljyä pinnoilla, joten paras olisi halkaista koko alakerta, puhdistaa kunnolla ja tiivistää.
Kuulostaa monimutkaselta, eka kerralla vie aikaa ja kolmannella kerralla menee vaikka silimät kiinni.
17.1.2013 1:14
Mites usein ootte vaihtanu ketjulaahainta? Siis sitä mikä tulee eturattaan viereen se kuminen/muovinen. Mistä niitä saa? Mitä ootte käyttäny ketjuohjurina? Ketjuohjuri hajos multa ja laahain on niin kulunut
17.1.2013 17:32
Viimeksi muokannut peugeot6 päivämäärä 17.1.2013 17:35, muokattu yhteensä 1 kerran
17.1.2013 17:35
moponi on xp7 power up mallia.
Millä kierroksilla cdi alkaa rajoittamaan?
ja mitenköhän onnistuit rajoittimen ohitus?
mitkäköhän sähköt tuossa xp7 on, että onko ne samat kuin tuossa xps power up mallissa?
(
http://www.moposport.fi/fi/rajoitin-on- ... PgM1B3ZbkJ Sopisiko tuollainen)
kiitoksia kaikkista vastauksista etukääteen
17.1.2013 19:05
Pösössäsi on dellorton cdi järjestelmä, sama mikä power up laitteissa, koneilla ei mitään eroa ole, mutta perusmallin sytytyksiin on. Varmaksi en osaa sanoa voiko sitä porata edes, niinkuin yamaha dt:n moric järjestelmää.
Rajotin nakkaa kiinni 9500rp/m kohdilla ja antaa siitä hieman höllää ylöspäin. Rajotinta ei saa ohitettua toisella rajoittimella. Ärsyttävä vaiva nuo cdi:n kautta tehdyt kuristukset. Tässä ei oikeen muuta voi sanoa kun että olisit ostanut <-09vm pösön.
Vanhemmissa pösöissä on ducatin rajoittamaton boksi. Ainoa kuristus oli alkukäyrässä.
17.1.2013 21:18
peugeot6 kirjoitti:moponi on xp7 power up mallia.
Millä kierroksilla cdi alkaa rajoittamaan?
ja mitenköhän onnistuit rajoittimen ohitus?
mitkäköhän sähköt tuossa xp7 on, että onko ne samat kuin tuossa xps power up mallissa?
(
http://www.moposport.fi/fi/rajoitin-on- ... PgM1B3ZbkJ Sopisiko tuollainen)
kiitoksia kaikkista vastauksista etukääteen
ostin just omaa pösön xps evo3 2010 ton rajottime ja asensinki just ja hyvin toimii sit mul on samat sähköt ja varmaa rajotinki sama mut mul se vakiorajotin nappaa jo 8000 eikä kierrä hirveemmi 9000 yli,rajotin jos on sama nii voi poraa ja siihe on iha ohjeetki youtubes
http://www.youtube.com/watch?v=kzfAngBJjM0 (huom.jos sul siis on tommone rajotin)
18.1.2013 0:13
Näemmä kun koitat ohittaa erillisellä rajottimella cdi:n oman rajottimen, niin erillisen rajoittimen katkaisukynnystä nostamalla mopon oma rajoitin astuu kehiin. Miksi sähköt yhtäkkiä antaisi kierroksille periksi kun eivät ne sitä muutenkaan tee, järki peliin
18.1.2013 1:58
xp7:ssa löytyy efin laatikko penkin alta. Jotku väittävät poranneensa rajoittimen tuosta efistä pois, mutta yhtään kuvaa/videota en ole löytänyt poratusta efistä. Itse en usko noihin poraus sepustuksiin, ennenkuin joku näyttää poratun ja tomivan efin. Sytytykseltähän lähtee signaali tuonne efille kierroksista, Pitäisi kokeilla lähteekö sen jälkeen käyntiin, kun katkaisee signaalin.