Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
4.9.2012 16:37
Onko 11/53 välit hyvät mun gileraa? Vai pitäskö ostaa isompi eturatas? Kuriton ja se levy pois ja kulkee jotai +60
Viimeksi muokannut Mikzu_ päivämäärä 4.9.2012 18:28, muokattu yhteensä 1 kerran
4.9.2012 18:06
Mikzu_ kirjoitti:Gileramies97 kirjoitti:Onks sul siis Gilera SMT Racing, semmone puna musta valkone? Ku mul on ainaki hitsattu kiinni.
http://www.gilera.fi/mallisto?=&malli=SMT%20Racing <-- Tollane on .. Ja ei ole hitsattu näyttää vaa siltä. Pidä sielt takaa kii jakoavaimel tai jollai pihdeil si kuusikolol avaat siittä edest : ) Ja siinä ei ois mitää järkee hitsata alkukäyrää paisarii kii -.-''
Katoin just äsken ja kyllä se on hitsattu kiinni. En saanu lisättyy kuvia tähän, joten meeppä kattoo mun galleriasta.
4.9.2012 18:14
Paska säkä 8D Itel ei oo mitää tommotteit, on vaa ne levyt siel välis
)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 5.9.2012 1:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
4.9.2012 19:15
Miten vaihdoit muuten tuon suuttimen? Ku en ole ikinä vaihtanut semmoista
. Otitko koko kaasarin pois vai siellä mopossa vaihdoit ja eikö siitä valu sitten bensaa pois?
4.9.2012 19:39
Gileramies97 kirjoitti:Miten vaihdoit muuten tuon suuttimen? Ku en ole ikinä vaihtanut semmoista
. Otitko koko kaasarin pois vai siellä mopossa vaihdoit ja eikö siitä valu sitten bensaa pois?
http://kuvaton.com/k/Yyg7.jpg Tossa on hyvä kuva miten vaihtaa, kaasarist vaa se kohokammio pohja auki ja suutin irti
Bensaahan sieltä valuu sen verran mitä sielä kohossa on jäljellä, itellä tuli joku 4dl
Laita ämpäri vaa mopo alle, vaikeinta tossa hommas on saada ne kohokammion pohjan ruuvit auki -.-
Kertokaas jätkät onko 11/53 välit liian raskaat ? Kun kokoaja joutuu vaihteita hinkkaa ku kiihyttää :/
5.9.2012 15:48
[quote=
Kertokaas jätkät onko 11/53 välit liian raskaat ? Kun kokoaja joutuu vaihteita hinkkaa ku kiihyttää :/[/quote]
Mitä raskaammat sitä vähemmänhän niitä pitäisi hinkata. kokeile 12/53 tuntuuko paremmilta.
6.9.2012 16:51
Miten saisin mun gileran kulkee nyt jotain 60? Ku on 72 suutin. Mutta kun otin messinki reikälevyn pois kaasuttimesta mopo alkoi hyytyä eikä liiku mihinkään ilman ryyppyä.
6.9.2012 21:01
Laita isompi suutin
6.9.2012 21:06
Onko mitään muuta konstia saada kulkemaan yli 60 km/h? Ja mopo on siis Gilera Smt Racing 2012.
6.9.2012 22:44
Kaasarin reikälevyn poisto aiheutti sen että moottori saa vapaammin ilmaa jolloin seos laihenee eli bensiinin osuus seoksesta pienenee. Tätä voi kompensoida vain kaasuttimen säätöjä muuttamalla, ensisijaisesti isomman pääsuuttimen avulla. Laihalla käyvä moottori kuumenee enemmän kuin oikeilla seoksilla toimiva joten seurauksena voi olla ylikuumeneminen ja sitä kautta sylinterinkannen vääntyminen, koneen ennenaikainen kuluminen tai pahimmillaan lämpöleikkaus ja koneremontti. Suosittelen siis ruuvarin ottamista kauniiseen käteen ja suuttimen vaihtoa.
7.9.2012 15:05
Mulla on nytte 13-65 välit, aattelin mk-teharia, paljon menis sitte?
ja mikä ois sopiva suutin siihe, että osais ostella oikeita.
7.9.2012 22:56
Miten saisin moponi kulkemaan n.55-60. Aattelin poraa kuria hiukan vai? Mopona toimii siis gilera smt 2011
8.9.2012 1:29
Ajattelit ihan oikein.
Tietopankissa lisää infoa eri vuosimallien kuristuksista.
8.9.2012 11:52
Paljonko gilera kulkisi pelkällä hukkaputken tukkimisella?
10.9.2012 16:54
Tuskin kulkee enempää, vääntää vaan paremmin kun se hukkaputki ei oo sekottamassa ilmavirtauksia