Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
20.1.2012 15:27
Vois sen alotusviestinkin lukea
21.1.2012 3:32
09- mallin apikois on rajotettu cdi boxi vai mikäs siin on ku rupee ottaa rajotin vastaa ku alamäkee ajaa sen yli 55..
21.1.2012 3:50
Loppuu tehot kesken,välitykset loppuu,sytytys pätkii,bensan saanti pätkii kovassa vauhdissa?
21.1.2012 13:01
Onko pyörä ostettu uutena? Jos ei niin vanha omistaja on toki voinut vaihtaa rajotetun boksin jos on ollut vaikka jossain vaiheessa kuriton
Vakiona ei kuitenkaan -09 mallissa rajottavaa CDI:tä ole.
21.1.2012 15:26
Rupee moottori pätkimää. Uutena en oo tota ostannu mut edellise mukaa se on ollu aina vakio.
21.1.2012 15:41
Katoppa mitä siinä sun cdi-boxissa lukee
Ootko varma, että säädöissä tai tulpassa ei oo vikaa?
21.1.2012 18:56
Alipaine bensahana vittuilee taas ottaa pohjakupin pois nii kuseealleen muttakun imasee tankin suusta niin loppuu ja kuulu semmonen ääni et se alipaine hana sulkeutuis sitten ku käynnistää mopon niin kierrokset on puolessa välissä mittaria että saako toi nyt liikaa ilmaa vai onko imuvuoto mistä alkais vikaa ettiin? ja joo kielioppi hävis bensan käryjen mukana
22.1.2012 16:23
terve. voisiko joku pistää aprilian koneen räjäytyskuvia vm06. kun polkaisee mopon käytiin ja jos jätää polkimen pohjaan eikä päästä het ylös niin se poljin menee jumiin ja pitää väkisin vetää ylös ja sitte lyö tyhjaa eikä voi polkea enää. mikä voisi olla vikana?
22.1.2012 19:12
xJoooniiix kirjoitti:Alipaine bensahana vittuilee taas ottaa pohjakupin pois nii kuseealleen muttakun imasee tankin suusta niin loppuu ja kuulu semmonen ääni et se alipaine hana sulkeutuis sitten ku käynnistää mopon niin kierrokset on puolessa välissä mittaria että saako toi nyt liikaa ilmaa vai onko imuvuoto mistä alkais vikaa ettiin? ja joo kielioppi hävis bensan käryjen mukana
Useimmiten toi viittaa siihen et saa liikaa ilmaa, mikä taas useimmiten johtuu imuvuodosta että ensiks kannattaa varmaa sitä ettiä
23.1.2012 1:18
Veikkaisin että kylmien ilmojen syytä tuo kun ryypyl laskee kiekat pari palkkii ja si ku tukkii kädel putsarii nii laskee tyhjäkäynnille ja meinaa tukehtuu
23.1.2012 1:53
xJoooniiix kirjoitti:Veikkaisin että kylmien ilmojen syytä tuo kun ryypyl laskee kiekat pari palkkii ja si ku tukkii kädel putsarii nii laskee tyhjäkäynnille ja meinaa tukehtuu
Toihan suoraa viittaa imuvuotoon jos kierrokset laskee normaalimmaks ,ku saa bensaa mahollisimman paljon ja ilmantuloa rajotetaan. Kannattaa ihan ensimmäiseksi katsoa kaasarilta moottorille lähtevä imukurkun kumi, että onko siinä repeämiä,halkeamia tai muuta vastaava mistä se saisi ylimääräistä ilmaa.
23.1.2012 2:16
eemeli112 kirjoitti:terve. voisiko joku pistää aprilian koneen räjäytyskuvia vm06. kun polkaisee mopon käytiin ja jos jätää polkimen pohjaan eikä päästä het ylös niin se poljin menee jumiin ja pitää väkisin vetää ylös ja sitte lyö tyhjaa eikä voi polkea enää. mikä voisi olla vikana?
http://www.easyparts.nl/choosedrawings/ ... -2009.htmlTossahan noita^^ Mmh ei varmaan oo polkimen palautusjousi poikki jos kerta muuten toimii normaalisti? Mutta rule number 1: Ei kannata vääntää kiksiä väkisin jos jumittaa, paskot rattaat sieltä.
23.1.2012 16:14
Pakko vähän myöhässä tulla tänne ängstii.
Minä mitä olen ajanu noilla apikan smoton kesärenkailla, niin talvella pääsee ihan hyvin lumella ja jäällä.
Pari vuotta sitten ajelin veljen riejulla, jossa oli takana ihan uusi nappularengas, ja minulla on nyt pari milliä kulutuspintaa oleva smoton kesärengas, niin ei paljoa ole eroa..
Apikka ehkä pysähtyy huonommin, mutta muuten ei juurikaan ole eroa. Tosin posliinisetähän tulee valittamaan..
23.1.2012 21:58
kaketsu_ kirjoitti:Pakko vähän myöhässä tulla tänne ängstii.
Minä mitä olen ajanu noilla apikan smoton kesärenkailla, niin talvella pääsee ihan hyvin lumella ja jäällä.
Pari vuotta sitten ajelin veljen riejulla, jossa oli takana ihan uusi nappularengas, ja minulla on nyt pari milliä kulutuspintaa oleva smoton kesärengas, niin ei paljoa ole eroa..
Apikka ehkä pysähtyy huonommin, mutta muuten ei juurikaan ole eroa. Tosin posliinisetähän tulee valittamaan..
Hyvä kun itse en pääse edes melko uusilla sawan nastoilla (mistä toki puuttuu takaata puolet nastoista
) kunnolla eteenpäin.
24.1.2012 9:42
kaketsu_ kirjoitti:Pakko vähän myöhässä tulla tänne ängstii.
Minä mitä olen ajanu noilla apikan smoton kesärenkailla, niin talvella pääsee ihan hyvin lumella ja jäällä.
Pari vuotta sitten ajelin veljen riejulla, jossa oli takana ihan uusi nappularengas, ja minulla on nyt pari milliä kulutuspintaa oleva smoton kesärengas, niin ei paljoa ole eroa..
Apikka ehkä pysähtyy huonommin, mutta muuten ei juurikaan ole eroa. Tosin posliinisetähän tulee valittamaan..
Joo noilla veerubbereilla ei kyllä oo mitää pitoo lumella jäästä puhumattakaan
vaikuttaa hiukan rölliltä