Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
27.1.2012 17:41
Nyt on DX:n alakertaan kaikki uudet osat viimein tulleet sekä lohkot on korjattu joten koneen kokoaminen voi kohta alkaa kunhan tuo ulkoliiteri vähän lämpenee.. Muutaman Vergi-lonkeron neuvoilla toki kasaus tapahtuu.
Mitä öljyä tuonne alakertaan kannattaa laittaa? Nuorna miesnä sinne kaadettiin tavallista auton moottoriöljyä?! Käykö päinsä. Muuten, kun purkasin koneen, sieltä tuli vajaa kahvikupillinen aivan mustaa öljyn ja veden seosta, ei liene kovin ok.
27.1.2012 20:12
FKillers kirjoitti:Mitä öljyä tuonne alakertaan kannattaa laittaa? Nuorna miesnä sinne kaadettiin tavallista auton moottoriöljyä?! Käykö päinsä. Muuten, kun purkasin koneen, sieltä tuli vajaa kahvikupillinen aivan mustaa öljyn ja veden seosta, ei liene kovin ok.
Laita alakertaan vaan sitä moottoriöljyä, mieluiten synteettistä, kuten Slerpa_ neuvoi
28.1.2012 15:28
Synteettiset öljyt missä kytkinlisäaine on parasta.
Kyllähän siellä koneessa menee ihan mikä vaan, mutta voi tulla ongelmia kytkimen kanssa.
30.1.2012 15:01
En yhtää ihmettelis :3
Mikäs ny ku ostin taas mittarinvaijerin ni mittarin pää ei näy sopiva? Koittaisko viilata vaijerin päätä vähä pienemmäks vai onko niillä urilla joku tarkotus?
30.1.2012 18:11
En tiedä haittaako, kokeile varovasti pyörähtääkö mäntä helman taakse pyöriessään?
30.1.2012 23:55
Varmaan kyllä johonki virtauksiin tai muihin voi vaikuttaa. Jos vaikuttaa toimivalta, mäntä siis on kunnolla paikallaa, niin laita kiinni ja koita.
31.1.2012 16:51
Saattaapi haitata. Tai sitten ei vaikuta mihinkään mitenkään. Virtauksiin tai sensellaisiin tuolla ei paljoa ole vaikutusta, mutta oikea ropleema on siinä, onko männällä riittävästi tukea AKK:ssa. Puolet helmasta on kuitenkin paikoillaan, joten ihan hyvät mahikset on saada pytty toimimaan ja kestämäänkin kohtuullisesti. Mitään viriviri projua tuosta turha kuvitella tekevänsä...
31.1.2012 21:37
Joo ei tule tota pyttyä
testasin tos huippuja, mittari meni kyl tappiinsa ja tuntu jatkavan kiihdytystä et voi mennä lähemmäs 70km/h
siis vakio pytyl ja kannel
4.2.2012 17:58
Onkos kellekkään ikinä tullut mieleen vaihtaa niitä Puchin todella veemäisiä vaihteistosta löytyviä rullalaakereita kunnollisiin kuulalaakereihin? Eihän siihen periaatteessa vaadita muuta kuin digitönärillä ottaa mitat vaihdeakseleilta ja lohkojen kooleista? Sitten mittojen kanssa Autotalon tiskille.
4.2.2012 21:40
Vaihtamisesta en tiiä mutta ei ne niin vittumaiset ite asiassa ole. Paksun vaseliinin kanssa kasaa niin mitään ongelmaa ei ole.
5.2.2012 2:12
Onkos kellekkään ikinä tullut mieleen vaihtaa niitä Puchin todella veemäisiä vaihteistosta löytyviä rullalaakereita kunnollisiin kuulalaakereihin?
Ne rullalaakerit on todella kestäviä, enkä menisi vaihtamaan niitä mihinkään muuhun. Hyvin ne sinne saa kun hankkii sitä todella tahmeaa perinteistä vihreetä laakerivaseliinia.
7.2.2012 0:23
Aikoinani asiaa tutkin, suoraan sopivia kuulalaakereita ei ole edes olemassa, ei ainakaan SKF:n katalogissa ollut.
8.2.2012 0:48
Jos jollain olisi jäänyt projektista ylimääräseks nii voisin ostaa pois levyjarrullisen etuvanteen, ovat muute ihmeen kiven alla
8.2.2012 17:57
Mistäs aikakaudelta tällänen putki on?