Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: MRT

4.9.2013 22:45

Voisko joku kertoo vähän tosta imukaulan kuristuksen pois ottamisesta? Miten paha homma se on ja miten sen imukaulan saa irti?Ja vaikuttaako yhtään keulimiseen jos ton ottaa pois:)

Re: MRT

5.9.2013 21:45

Kyllähän se kuulemma vaikuttaa vääntöihin. kuristuksen saa poistettua joko viilamalla aukkoa isommaksi tai ostamalla uuden imukaulan.
Löytyi minkä takia ei tullu kipinää eikä mittaristo toiminut. Eli jännitteensäätimen liittimet oli murtuneet joten ei yhdistänyt kunnolla.

Re: MRT

6.9.2013 6:14

Ei sitä imukaulaa kyllä ite kannata ruveta hiomaan, uuden saa 15e? hintaan joka ei ole kuristettu:)

Re: MRT

6.9.2013 17:51

nyt joku kertoo mitä tolle jalalle kannattas tehä! iha perseestä ku jonnet räplää mopoo ja kohta kylellään. käykö jonkun muun mopon jalka?

Re: MRT

7.9.2013 8:47

Pidentää/lyhentää/taittaa tarpeen mukaan?

Re: MRT

7.9.2013 18:34

Onko tota efi:n cdi:tä mahdollista ohittaa ledillä? Tuo peruuttamaton poraus ei houkuttele.Ja mites on kun ajattelin hommata riejuun xenon look polttimon, niin käykö esim. H4 60/55W? Mistä pirusta löytää sähkökaavion tälle värkille?

Re: MRT

8.9.2013 0:30

Vireboy kirjoitti:Onko tota efi:n cdi:tä mahdollista ohittaa ledillä? Tuo peruuttamaton poraus ei houkuttele.Ja mites on kun ajattelin hommata riejuun xenon look polttimon, niin käykö esim. H4 60/55W? Mistä pirusta löytää sähkökaavion tälle värkille?

En nyt tarkkaan muista, mutta jonkinlainen muistikuva on että poraaminen on ainut tapa. Korjatkaa jos olen väärässä. ;)

Re: MRT

8.9.2013 0:39

Kyllä mäkin olen lukenut että vaan poraamalla onnistuu, mutta onko kukaan edes kokeillut ledillä tai diodilla?

Re: MRT

8.9.2013 11:51

Minkä värinen on rieju mrt 2011 efi boksin impulssikäämin johto, johon rajotin laitetaan ?

Re: MRT

8.9.2013 15:40

Irrotin tänään eturenkaan, ku piti vaihtaa laakerit, niin ei toimi etujarru kunnolla enään, mitä tehdä?

Re: MRT

8.9.2013 21:44

Nyt vasta alkukäyrä kokonaan tyhjä :D en jaksanu enää ajella 54kmh .. nyt väleillä 13-65 menee suoralla helposti rajottimelle johonki 63 :D 105 suutin ja kaasarin neula puolessa välissä. Nyt vaa kovaa ajoa! ;)

Re: MRT

8.9.2013 21:48

Itellä menee noilla väleillä vaan 56 ja on kokonaan kuriton 8o 14-65 väleillä sen 62.

Re: MRT

8.9.2013 22:01

Minkä kokoinen suutin ois power up riejuu sopiva kun alkukäyrän ja paisarin välistä kuri pois? Muuten siis vakio.
Ja näkeekö suuttimen koon suuttimesta kun pitäs kattoo mikä suutin tällähetkellä kiinni koska ensinmäinen omistaja tehnyt kaiken näkösiä räpellyksiä jotka jäi kertomatta myynti hetkellä niin mistään ei voi olla varma :D

Ja mulla oli neulansokka alimmassa lovessa eli onko seos silloin rikkain? Kun savuttaa/käryttää, kuluttaa ja haisee todella paljon :D Ja tosiaan kulutus on nykyään 80km ennen varatankkia kun ennen oli 110km ennen varatankkia.. Ja seos ja tyhjäkäynti ruuvien säätäminen ei auta mitään joten suutin vääränkokoinen tai neulansokka väärässä lovessa?

Re: MRT

8.9.2013 22:03

Itellä menee Rieju vakioväleillä noin 58 mittariin vakioväleillä jos jaksaa vinguttaa rajotinta vasten :lol: Rajotin ottaa jossain 52-53 kohdalla kii. Ja tosiaan ainoastaan pakoputken kuri pois. Sit kun saan haettua isompia suuttimia lähtee ilmanputsarin kuri pois. Voisko olla että efin boksi ei anna niin paljoa periksi kuin Dellorton boksi?

E:Nipanderi: Todennäköisesti sopiva suutin löytyy 95-105 väliltä. Mun muistaakseni mulla on 100 suutin tolla samalla setupilla. On tosin hieman liian pieni.
Ja suuttimen koon näkee suuttimen pohjasta eli otat kohon irti niin näet suuttimen koon jo siitä. Ja alimmassa lovessa seos on rikkain. Kokeile nostaa neulaa vaikka keskimmäiseen loveen.

Re: MRT

8.9.2013 22:23

Kiitosta! Täytyy kattoo se suutin ja kokeilla keskinmäiseen loveen neulaa :)