Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.7.2013 16:12
nyt äkkiä auttakaa!! vaihdoin alakertaan laakeri ja pääs 2 vaihteensiirtäjää karkuun urastaan! miten saan ni takaisin kohillee?? APUJA ÄKKIÄ?! kone levällää pöydäl ja kasaa pitäs saada äkkii
18.7.2013 16:50
Mopo sammu yhtäkkiä aivan kuin olis leiponu. Sitten pari minuuttia odottelin ja löin käymään, vähän vastasi kaasuun erikoisesti.
Nyt yön jälkeen käynnistyspoljin menee pohjaan asti, jos painaa hitaasti ja lujaa. Aivan kuin olis järjettömät puristukset. Pakoputken hitsisaumoista vuotaa myös bensaa.
Mikähä vois olla ropleema
P.S kun otin tulpan pois ja polkasin nii sylkäs reilusti bensaa tulpanreiästä. Voiko poljin olla jäykkä pelkästään sen takia jos sylkkä ja kampikammio täynnä bensaa? vai pitääkö heti epäillä pahinta
Ei ole kokemusta koneen aukasemisesta, joten enpä tiedä onko kanttia lähteä availeen
P.P.S tohtiiko sitä alkaa tyhjenteleen pelkästää polkemalla bensoja ulos?
Viimeksi muokannut Trokaaja päivämäärä 18.7.2013 19:56, muokattu yhteensä 3 kertaa
18.7.2013 17:03
Trokaaja kirjoitti:Mopo sammu yhtäkkiä aivan kuin olis leiponu. Sitten pari minuuttia odottelin ja löin käymään, vähän vastasi kaasuun erikoisesti.
Nyt yön jälkeen käynnistyspoljin menee pohjaan asti, jos painaa hitaasti ja lujaa. Aivan kuin olis järjettömät puristukset. Pakoputken hitsisaumoista vuotaa myös bensaa.
Mikähä vois olla ropleema
avaa sylinteri ja kato männän kunto itellä on ainakin lämpöleiponut samalla tavalla.
18.7.2013 17:34
juhiss20 kirjoitti:MIkäs vois olla drd pro terpissä vikana kun tuossa tarttasin sitä sähkötartilla ja yhtäkkiä tartti lopetti pyörimisen ja releestä rupesi kuulumaan sellainen naps ääni ainakun starttia painaa mikä on tartin puolelta hajonnut?
Tuossa kun laturilla katsoin ja latasin akun niin ei ollu vaikutusta tuohon napsumiseen. Yks päivä tartti pyöri n. puol sekunttii ja sitte lopetti taas pyörimisen ja napsuminen jatkuu releestä. Voisko vika olla tarttimoottorissa tai releessä?
18.7.2013 18:58
Hei, mistä voisi johtua, että vakiona normaalisti jäähdytysneste ei kulu, mutta kun viritin niin söi 50km sisällä jäähdytysnestetankin lähes tyhjäksi alle minimirajan reilusti sellainen pikku liraus oli jäljellä kun huomasin asian.. missä vika? säädöissä vai joku vika jäähdytinjärjestelmässä? ja mitäs tuollainen että jäähdytinnestettä on liian vähän miten se vaikuttaa moottoriin?
18.7.2013 21:02
derbipoika97 kirjoitti:elikkä mikä etujarrussa on vikana? Jarruttaessa keskenkaiken jarrukahva painui pohjaan ja paine katosi. Jarru nestettä on, mutta se ei meinaa millään liikkua säiliöstä letkuun.. Eli jarrujärjestelmään ei tule painetta vaikka kuinka ilmaa. Missä vika?
Pitää ilmata nii pelaa.
[quote="Heppu879"]Hei, mistä voisi johtua, että vakiona normaalisti jäähdytysneste ei kulu, mutta kun viritin niin söi 50km sisällä jäähdytysnestetankin lähes tyhjäksi alle minimirajan reilusti sellainen pikku liraus oli jäljellä kun huomasin asian.. missä vika? säädöissä vai joku vika jäähdytinjärjestelmässä? ja mitäs tuollainen että jäähdytinnestettä on liian vähän miten se vaikuttaa moottoriin?
[/quote
No jos auvot järjestelmää niin se syö alussa sitä nestettä enempi, kato varalta ettei sitten vaan vuoda kanssa mistään kanssa.
18.7.2013 22:16
Derbin digitaalimittari sekoo, eikä tuu virtoja ollenkaa ku ei ole moottori päällä. Nopeusmittari näyttää mitä sattuu vaikka ois paikallaan ja matkamittari ei laske kilometrejä. Bensa- ja lämpömittari palaa koko ajan. Missä vois vika olla? Sulake näytti ehjältä.
18.7.2013 22:41
itellä sulake oli ainaki menny ku teki tollee
19.7.2013 13:07
Heppu879 kirjoitti:Hei, mistä voisi johtua, että vakiona normaalisti jäähdytysneste ei kulu, mutta kun viritin niin söi 50km sisällä jäähdytysnestetankin lähes tyhjäksi alle minimirajan reilusti sellainen pikku liraus oli jäljellä kun huomasin asian.. missä vika? säädöissä vai joku vika jäähdytinjärjestelmässä? ja mitäs tuollainen että jäähdytinnestettä on liian vähän miten se vaikuttaa moottoriin?
[/quote
"vessanovi" No jos auvot järjestelmää niin se syö alussa sitä nestettä enempi, kato varalta ettei sitten vaan vuoda kanssa mistään kanssa.
Ei millään pahalla, mutta en tajunnut tuosta sinun lyhyestä ja ytimekkäästä vastauksesta mitään ..
jos pystyisit kertomaan uudelleen vähän selkeämmin kiitos.
20.7.2013 11:17
Vesipumpun stefa hajos tossa pari pv sitte ja nyt ois uus korjaussarja asennusvaiheessa. En sitte huomannu kattoa et kummin päin ne stefat sinne kytkinkoppaan menee...
Eli siis vesipumpun akselin stefat, räjäytyskuvissa on kumpikin eri päin, mutta ei saa selvää mihin suuntaan tekstipuoli kuuluu.
20.7.2013 11:58
Tasaiset pinnat vastakkain, ja muista jättää rakoa niiden väliin, jottei reikä peity.
20.7.2013 16:39
Sähköt ei toimi sulakkeen vaihdon jälkeenkään. Missä voisi vika olla?
20.7.2013 17:04
Vetänee maihin tai kontakti huono, toimiiko mikään? Toimiiko kun moottori on käynnissä?
20.7.2013 17:17
Tulee virrat vain kun on moottori käynnissä, valot ja vilkut toimii mutta nopeus- ja matkamittari ei pelitä.
20.7.2013 17:36
Eli vika on että akusta ei tule virtaa. Tarkista piuhat akusta lähtien. En tiiä noista digitaalisista mittareista mutta uskoisin että käyttää akun virtaa ja sen takia ei toimi. Ei muutaku kattomaa jo joku piuha vetää maihi, akku tyhjänä tai uusi sulake sekin rikki.