Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.5.2013 11:55
Mites tuo bensahana pelaa? Tuossa omassa -02 räxässä ei tuu bensa läpi kun silloin kun vivun kääntää eteenpäin, pystyssä ja taaksepäin ei laske läpi. Lähinnä se oli mielessä että onko varatankkia?
25.5.2013 15:18
Kyllä siinä on varatankkiasentokin. Muistelisin että siinä lukeekin ne asennot? Kannattaa puhdistaa se hana jos ei tuu kun yhessä asennossa.
29.5.2013 11:34
Jees löytyihän se varatankki sieltä, joku seppä oli laittanut hanan vivun väärinpäin eli vipu sojotti ylös- eikä alaspäin niin kuin asian kuuluu olla.
No nyt sitten pisti silmääni tällaista kivaa:
http://aijaa.com/WJnFjTTäältä on ilmeisesti katti ottanut ajolähdön? Olenkin tässä ihmetellyt kovahkoja ääniä ja syy taisi löytyä
No sitten kysyttävää: Miten tällasen mopon pitäisi ottaa kierroksia? Tuntuu jotenki ettei rx kierrä kunnolla ja kierroslukumittari nyt ei ole tainnut 7500 enempää näyttääkään missään vaiheessa, jos siihen nyt mitään uskomista onkaan. Kaasarina on 14/12 sha mikä on putsattu, ilmanputsari on puhdas, suutin on kokoa 70, isomalla ei enää toimi. Mopo siis toimii ihan jees mutta jotenkin tuntuu että yläkierroksista jää uupumaan. Niin ja väitykset on vakiot, huippuja kerää huimat 60@GPS
Toinen kysymys olis että minkähän mittaset kiinnitysjouset pitäs olla turbokitin putkeen? Mallista en tiedä muuta kun ettei oo kromattu, enemmän näyttäisi lakatulta. Eihän tuo kova homma olisi mitata, mutta kun tallilla käydessä pääsee unohtumaan niin kovin helposti
29.5.2013 17:02
Katti sieltä on ilmeisesti viety pois, mutta ei ne äänet itellä ainakaan kovemmaks muuttuneet, voi olla jos sulla on vakioänkkä ettei se paljoa enää vaimenna.
Kierroksia itellä otti vakiopytyllä ihan sinne +10k kun ajossa vingutti kunnolla menemään. Ja paikoillaan se pitäs mennä helposti 12-13k. Metran pytyllä mene tohon 12 ajossakin
Vakioväleillähän ja kurittomalla putkella pitäs päästä sinne +70 puolelle. Välejä vaihtamalla 80 ei ole ongelma eikä mikään. Itsellä oli 14 piikkinen eessä ja 52/58 takana.
Ja jousista en osaa mennä sanomaan, jos putki löytyy jo niin testaa meneekö vakiojousilla ja jos ei niin mittaat suurinpiirtein kuinka pitkä pitää olla.
3.6.2013 21:17
mistäs vm. 2005 rx racingiin taka-akseli? ku ei mistään löydy ja kovasti polttelis lähtee ajelemaan.
4.6.2013 0:34
http://www.vsmotoparts.com/Ettei vaan sattumalta olis vanha akseli laakerin kohdalta kulunut väljäksi?
5.6.2013 20:17
Tervehdys hyvät apriliamiehet!
Sellainen probleema olisi -99 räksässä kun takaiskunvaimennin on päässyt löystymään, minkä seurauksena istuinkorkeus laskee ja varsinkin kun ajaa 2 päällä niin mopon korkeus laskee huomattavasti.
Kysymys kuuluukin; miten huoltaa kaasuiskunvaimenninta? Ei ole aikaisempaa kokemusta ko. operaatiosta.
EDIT: Ajattelin samaan syssyyn kysyä että poistaessa tuorevoitelusysteemi em. laitteesta, tarvitseeko tietää mitään "erikoista"? Tiedän kyllä että pumppu, säiliö ja vaijeri pitää ottaa pois mutta onko vielä jotain muuta, mitä pitäisi samalla tehdä?
Kiitokset jo etukäteen
.
EDIT2: Millä tavalla nämä on kuristettu pakoputkesta? Onko siinä kohtaa jossa alkukäyrän saa irti 3 pultilla jokin levy, jossa olisi pieni reikä? Vai onko jokin muu kuristus? Siksi kyselen koska itsellä on tyhjennetty vakioputki ja olisi tarkoitus sinne jokin kuri kehitellä.
6.6.2013 1:20
siinä alkukäyrän ja paisarin liitoskohdassa on reikälevy.
Öljypumpun tilalle täytyy laittaa metallilätkä tjms, jotta vaihteistoöljyt pysyvät sisällä.
6.6.2013 13:18
Ja alkukäyrän ja paisarin liitoskohdalla meinaat sitä kohtaa, mistä saa putken "kahtia" kolmella pultilla?
Kiitokset kuitenkin vastauksesta.
Sitten on vielä probleemana tuo iskarihomma..
6.6.2013 15:44
Nimenomaan siitä.
Ja iskarista ei tule muuta mieleen, kuin että onko se esijäykkyys säädetty millaiseksi? (se mutteri iskarin alapäässä.)
6.6.2013 17:25
Vielä viimeinen kysymys; Minkä kokoinen on pakoputken kuristimessa oleva reikä? Jos joku voisi mitata omastaan niin olisin kiitollinen
.
6.6.2013 21:54
Iskariasiaa on aiemminkin pohdiskeltu sivustolla, loppupäätelmänä oli pitkälti se että jos iskari on kaputt, helpoin ja käytännössä ainoa korjauskeino on hankkia uusi. Varaosien saatavuus on olematon ja mopoluokan iskareita ei yleisesti ole tarkoitettu avattavaksi.
Yksi tapa tuorevoitelun poistoon on vetää öljynsyöttöletku takaisin öljysäiliöön jolloin öljy jää kiertämään kehää, sekä tulpata jäljelle jäänyt nippa. Näin itse järjestelmää ei tarvitse purkaa ja tuorevoitelu on tarvittaessa otettavissa jälleen käyttöön.
10.6.2013 11:54
Heippa!
Itsekin siis tarvitsisin tietoa että miten päin nuo johdot jännitteensäätimeen kuuluis kytkeä. Olis pieni kiire saada mäxä takasin kilpiin ja sähköt ovat enää ainut asia joka reistaa, uusi jännitteensäädin tilauksessa ja schemasta en saanut jännitteensäätimen kytkennöistä selvää. Pikaista apua kaivattaisiin..
12.6.2013 0:41
Millasta äänenvaimenninta tähän kannattais hankkia jos hiljaisuutta haetaan? Huutaa aikalailla '99 malli vakioänkällä...
13.6.2013 12:45
Vaihda villat.