Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
28.7.2012 19:25
Osaako kukaan kertoa, kun Derbi X-Race nakutta jännästi. Kun ajaa normisti, kuuluu joka kerta samaan aikaan kierroksien mukaan nopeutuva naksnaksnaks, ei kovin kovaääninen, mutta häiritsevä. Kun kaasun laskee pois, nakutus lakkaa. Osaako kukaan sanoa? Ei kuulu tyhjäkäynnillä. Vaihdelaatikko vai kytkin? Kummassa vika?
29.7.2012 0:41
Ediek kirjoitti:Osaako kukaan kertoa, kun Derbi X-Race nakutta jännästi. Kun ajaa normisti, kuuluu joka kerta samaan aikaan kierroksien mukaan nopeutuva naksnaksnaks, ei kovin kovaääninen, mutta häiritsevä. Kun kaasun laskee pois, nakutus lakkaa. Osaako kukaan sanoa? Ei kuulu tyhjäkäynnillä. Vaihdelaatikko vai kytkin? Kummassa vika?
Jompikumpi, mutta kytkimen ja takapyörän välissä vika. Voi olla myös ketjuissa ja rattaissa?
29.7.2012 1:39
ooke nyt pommitan pikkuse kun otin derbin koneen auki... kytkinlevyjä sovittelin paikkaan niin yksi ei mahdu pakkaan sisään ja kun rupesin vertaamaan siellä oli alunperin 4 ja doplerin kytkin sarjassa oli 5 että heivaanko tuon yhen johonki hyllylle vai mitä? sitten kampiakseli tuljuu pikkusen
http://www.youtube.com/watch?v=9CPM4b9O ... e=youtu.be videon lopussa kuuluu miten helisee kuva on täyttä kuraa
uinka kauan tuo kampiakseli vielä kestää tuolla laakerit olen vaihtamassa kyllä mutta niistä tuskin paljoa on apua tuon tuljumisen suhteen... :S
29.7.2012 1:59
Jompikumpi, mutta kytkimen ja takapyörän välissä vika. Voi olla myös ketjuissa ja rattaissa?
Se määräytyy kierrosten mukaan ja ei kuulu esim. jos menen vapaalla alamäkeen eli en usko että ketjuissa tai rattaissa oisi vikaa. Mikäköhän voisi kytkimessä pitää tuollaisen äänen?
29.7.2012 11:50
Kuuluuko paikallaan kierrättäessä? Voi olla myös runkolaakerit/laakeri, kampiakselin alapään/yläpään laakeri.
Hemmownaa: Kampiakselissa saa olla sivuttaista liikettä, mutta ei yhtään ylä/ala suuntaista liikettä. Laakerin välystä ei tunne kädellä ylös/alas heilutellessa tai saa olla todella tarkka tuntoaisti, että huomaa niin pienen liikkeen. Jos taas on huomattavaa välystä niin kampiakseli vaihtoon.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 29.7.2012 13:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
29.7.2012 16:02
Kuuluuko paikallaan kierrättäessä? Voi olla myös runkolaakerit/laakeri, kampiakselin alapään/yläpään laakeri.
Ei kuulu, vain ajaessa vaihde päällä.
29.7.2012 16:07
Milläs taioilla ton käynnistyspolkimen rattaan saa asennettua takaisin, koko päivän oon hikoillu sen kanssa mutta ei perhana tunnu menevän. Pitääkö se jousi jännittää jo valmiiksi, tuntuu ihan pirun hankalalta.
29.7.2012 17:50
L_rppa kirjoitti:Milläs taioilla ton käynnistyspolkimen rattaan saa asennettua takaisin, koko päivän oon hikoillu sen kanssa mutta ei perhana tunnu menevän. Pitääkö se jousi jännittää jo valmiiksi, tuntuu ihan pirun hankalalta.
Mulla meni hermot ja vedin sen
vittuun ja työntämällä käyntiin ei oo loppuenlopuks paha jos tulppa on hyvä.
Muuten tiedoksi, jos joku ei ole kokeillut, elikkä jos mopossa on huono käynnistyvyys ja ootte ajanu tulpalla jo kauan, niin jos rahaa haluatte säästää, niin kokeilkaa ensin pistää tulpan pytyssä oleva osa bensiiniin suurinpiirtein tunniksi, niin ainakin itsellä tulpasta tuli kuin uusi toiminnaltaan ja käynnistyy yhtä hyvin, kuin uusi tulppa kun hankin uuden ja eroa ei juurikaan ole.
29.7.2012 21:59
tota niin millä helvetillä mie saan tuon rattaan irti kampiakselista kun ei tule ulos vetäjälää eikä millää
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
30.7.2012 12:48
Omasta Derbistä lähti, kun (jos siis tarkoituksena on avata lohkot) aloin vaan normisti raottaan lohkoja tai sitten mutteri tohon kierteille ja kumilekalla tai vaikka kovemmallaki paukutella irti. Isommallaki lekalla voi riittää vaan yks tuhti napautus esim. 15kg leka jossei sillä lähe, niin ei oo oikein ideioita
"Mitä isompi vika, sitä suurempi leka"
30.7.2012 13:15
Mitä öljyä ootte laittanu lootaa? Jos vaikka ootte laittanu Castrollii nii moni wattista?
30.7.2012 13:18
Nyt tarvittas pikasta apua!
Derbin kanssa ollu ongelmia (taas), mutta tällä kertaa vähän hukassa mikä voisi olla ongelmana.
Eli mopon käynnistys toimii loistavasti,aina 1 käyntiin ja muutenki tuntuisi pelaavan aivan kunnolla. Kun on ajanu tarpeeksi pitkään eli kun kone on lämpiänä,rupeaa sitten röpöttämään/pätkimään ja ei voi laittaa kierroksia lisää. Välillä antaa taas ajaa ihan normaalisti kun on vähän aikaa ajanu pätkimällä ja välillä voi sammua kokonaan. Voisko vika olla siinä että putki on vaan niin tukossa että tukehtuu koska mopo savuttaa muutenki normaalia enemmän?! =)
30.7.2012 13:42
Derbi1996 kirjoitti:Mitä öljyä ootte laittanu lootaa? Jos vaikka ootte laittanu Castrollii nii moni wattista?
Castrol MTX:ää laitoin ja hyvin pelittää!
30.7.2012 13:51
Derbi1996 kirjoitti:Mitä öljyä ootte laittanu lootaa? Jos vaikka ootte laittanu Castrollii nii moni wattista?
Motul Transoil 10w-40
30.7.2012 13:55
SMAELSA kirjoitti:Nyt tarvittas pikasta apua!
Derbin kanssa ollu ongelmia (taas), mutta tällä kertaa vähän hukassa mikä voisi olla ongelmana.
Eli mopon käynnistys toimii loistavasti,aina 1 käyntiin ja muutenki tuntuisi pelaavan aivan kunnolla. Kun on ajanu tarpeeksi pitkään eli kun kone on lämpiänä,rupeaa sitten röpöttämään/pätkimään ja ei voi laittaa kierroksia lisää. Välillä antaa taas ajaa ihan normaalisti kun on vähän aikaa ajanu pätkimällä ja välillä voi sammua kokonaan. Voisko vika olla siinä että putki on vaan niin tukossa että tukehtuu koska mopo savuttaa muutenki normaalia enemmän?! =)
Röpöttäminen/pätkiminen johtuu paksusta seoksesta, mutta voi myös olla, että esim. ilmansuodatin tukossa, niin sen takia alkanut oleen huonokäyntinen eikä jaksa mennä.