Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.5.2012 9:54
Miten am6 istuu sit runkoon? Entä pv kone?
6.5.2012 13:58
viewtopic.php?f=72&t=83176&p=4045549#p4045549Siin on mun proju
kommentoikaa ja ehdotelkaa mitä vois tehdä
19.5.2012 0:47
Noniin nyt on kauan ootettu takalippa-projekti saanu kickstartin!
Pahvista väsäsin
tommosen konseptin, tarvisin jotain vinkkii kuiduttamiseen, en oo koskaa ennen tehny.. Kaverin kanssa ollaan juteltu asiasta paljonki, kaverilla on jonku verran kokemusta..
Ajattelin kuiduttaa suoraa toho päälle ku lippa ois ruuveilla kiinni, pysyis ainaki hyvin muodossaan, mutta kaveri sano et vaikka ois kuin varovaine ni siinä menis ruuvit umpijumiin.. Mitäs täällä ollaan mieltä? Mikä kannattaa, mikä ei?
EDIT: Yhellä kamulla saattais olla jonku vanhan Masain kilpi jossain, itse mopo on jo myyty pois. Kannattaisko/uskaltaisko laittaa kilven kiinni ja ajelis sillä sitte yhen vuoden? Korttiakaan ei kyl oo
Mutta ei sen väliä, se onki ihan riistohintanen nykyään. Tuskin hirveesti poliisien huomiota herättää ku on kuiteski vakio?
25.5.2012 16:35
Rupesimpa tossa herättelemmään sedän vanhaan AX,ää.Kaasuttimen vaihdoin,sain viriteltyä käyntiinkin ja ajoin tankillisen,tuli sitten laitettua niin paskaa seosta että 10km kesti ajaa ja tulppa hajos (lopetti kerta kaikkiaan kipinöinnin) vaihdoin aineet ja tulpan ja nyt välillä hörähtää mutta ei lähde käyntiin,polkemisen jälkeen tulppa on märkä, ja moottoria vasten kun kokeilee saattaa tulla joskus pieni kipinä uudellakin tulpalla,joten missähän olisi vika???????????????
Olis vähän kiirusta kun olis nyt niin hyvät ajokelitkin.
26.5.2012 17:56
Saako mistää noita etuhaarukan täyttötulppia? Piti palasiksi hakata nuo vanahat ku ei muute lähteny.
2.6.2012 17:03
Voimakoneelta saa metallisia versioita, itelläki olis yhdet jouten, kun ei Tigeriin sitten koskaan tullut laitettua uusia.
10.6.2012 10:08
Noniin nyt ei olisi enää muuta vikaa kuin että saa liikaa polttoainetta eli miten tota Delortto SHBA 12.9
kaasutinta nyt sitten säädetään??
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=01360Tossa on sivukuva kaasarista,polttoaina letkun paikan vasemmallapuolella oleva vaakatasossa oleva ruuvi on tyhjäkäynti sen alapuolella oleva vaakatasossa olevaa kokeiltiin käännellä mutta ei huomattu suurta vaikutusta.
10.6.2012 13:45
Suutinta vaihtamalla. Mun henkilökohtainen mieleipide on se, että SHA ja SHBA kaasarit sais lailla kieltää. Paskempia kaasuttimia saa hakea, äärimmäisen hankala säätää ja oikukas keksintö, taistelin aikanaan Tunturi Cityssä 14.9 SHA:n kanssa laihoin tuloksin. Ennemmin vaikka PHBG.
3.7.2012 1:45
Mistäs sais männän tuohon Eurocilindron pyttyyn? Oon kuullu eetä alkuperäsiä eij saa mutta joitakin lähes samanlaisia korvaavia ois olemassa...?
3.7.2012 6:20
Nakkilan pyörästä ja moposta saattaa löytyä, soittamalla sieltä on löytynyt vaikka mitä.
15.7.2012 21:00
Mulla on nyt työn alla 93 mallin punainen Axu, joka on täysin alkuperäisessä kunnossa, eli axua on saanut punaisena mielestäni kaikkina vuosina. Myös Tekniikan maailman vuoden 92 mopovertailussa on punainen AX, samoin saman vuoden BIKE lehden vertailussa AX on koko punainen. Mä ostin vuonna 89 uuden axun, se oli koko punainen ja siinä CDI boxi oli "alhaalla" ja siihen meni 3 erillistä johtoa, ei siis ollut sitä yhtenäistä liitintä. Eikä siinä 89 mallissa ollut niitä takarungon vahvikkeita. Mutta myös 89 malleissa on joissain ollut se boxi siellä jäähdyttimen yläreunan tasalla ja se yhtenäinen 6 napainen liitin.Eli noita sähköjä on tainnut olla samana vuonnakin erilaisia. Ekoissa axuissa AX tarrat oli tankin kyljessä, uudemmissa jäähdyttimen ilmanohjaimissa.
Jos jollain on jäänyt nurkkiin lojumaan hyväkuntoisia AX:n osia saa tarjota yv:nä. Lähinnä alkuperäiset punaiset katteet kiinnostaa ja kaikki sähköosat, mutta kaikkea saa tarjota.
19.7.2012 10:27
Mikähän on kun nyt axu pelittää on siis koko punaasta mallia ja siis nyt on sellanen ongelma että tulppa menee kuivan mustaksi eli nokiseksi ja tähän voi olla 2 syytä liian rikas seos (todennnäköisempi vaihtoehto) ja sitten se sammuu joskus kesken ajon ja paukkaa joskus eli onko sekin liian suuren suuttimen syytä vai sytytyksen vika koska luin että nuo molemmat voivat tehdä nokisen tulpan,eli kysyn mielipidettänne kummasta pitäisi aloittaa:suuttimen vaihdolla vai sytytys puolen tutkailulla?
21.7.2012 12:03
Mun Axussa oli vähän samanlainen vika. Vaihdoin ensin cdi boxin ja puolan, ei auttanut. Ditten vaihdoin magneeton, niin alkoi pelittää. Kipinä oli kyllä hyvä, kun sitä kokeili mut ei vaan pelittänyt. Mut nyt toimii hyvin.
25.7.2012 16:10
No se vika korjaantui jo eli oli ilmanputsarissa jotain paskoo ni eipä saaanna ilimoo=liian rikkaaalla.
seuraavaks aattelin korjailla tyhjäkäynnin siis se ei pellaa yhtään muuten mopo on nyt huippukunnossa mutta kun käden päästää kaasulta ni sammuu vaikka on se tyhjäkäynti ruuvvi pohjassa,itte aattelin viel kokeilla ottaa siitä ruuvvista sen jousen pois ja ruuvvata vielä pohjempaan tai kattoo muuten sitä ruuvvia.
2.10.2012 20:02
Valmeksi kirjoitti:No se vika korjaantui jo eli oli ilmanputsarissa jotain paskoo ni eipä saaanna ilimoo=liian rikkaaalla.
seuraavaks aattelin korjailla tyhjäkäynnin siis se ei pellaa yhtään muuten mopo on nyt huippukunnossa mutta kun käden päästää kaasulta ni sammuu vaikka on se tyhjäkäynti ruuvvi pohjassa,itte aattelin viel kokeilla ottaa siitä ruuvvista sen jousen pois ja ruuvvata vielä pohjempaan tai kattoo muuten sitä ruuvvia.
Mulla oli samaa ongelmaa Raisussa. Ei auttanut vaikka otin sen jousenkin pois, vaan sai liikaa ilmaa ja kävi tyhjäkäyntii vaan ryyppy päällä. Sitten meni vähän aikaa ja taas ei käynyt. Tällä kertaa suutin tukossa, kannattaa käydä ainakin nuo läpi
Mutta AX:Stä. Eli eilen ostin semmoisen aika huonokuntoisena. Aluksi oli tarkoitus ottaa osia sykeröön mutta sen nyt näkee. Jos koneen alakerta on kunnostuskelpoinen. niin voi olla että laitan ajoon. Pytyn purin tänää ja se oli vissii se 62cc, ku halkaisija n.44mm (rullamitalla), putkesta joku ottanu kurin (eikai kukaan huvikseen vedä koko putkea paisarin keskeltä poikki...
). Alakerrassa jotain outoo: kytkimessä ei mitään "elämää" ja vaihteen kun laittoi päälle niin käsin voi pyörittää eturatasta (pitää vaan semmosta nakutusta eikä kone pyöri). No huomenna enemmän aikaa niin täytyy purkaa pitemmälle.