Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.11.2015 23:22
lååpå kirjoitti:Okei, no tietäskö kukaan mistä sellainen pieni posahdusta vaikuttava ääni johtuisi tai mitä kannattais tehdä että se lähtisi, samoin kun pätkiminen ennen piikkiä.
Missä yhteydessä paukuttaa putkeen?
23.11.2015 23:29
No ompas kummallinen vika. Jotenkin sitä mielellään hakee syytä mikä voisi olla seurausta osien vaihdosta, joten seuraavaksi mieleen tulee imuvuoto, esim sylinteritiivisteen tai imukaulan kautta.
26.11.2015 17:46
Paukuttaa samalla kun pätkii ja kuinka paljon vaikuttaa jos sylintelin alla oleva tiiviste vuotaa vähän? koska heti jo uutena sieltä tuli vähän jäähdytin nestettä läpi mutta en ajatellut että se moista vikaa aiheuttais..?
26.11.2015 18:13
Suurella todennäköisyydellä se vuotaa kampikammioon jäähdytysnestettä, joka voi aiheuttaa mainitsemasi ongelmat.
26.11.2015 21:52
Kun irroitat sylinterin lohkosta, näet lohkon puolella " sylinteriin nousevan" vesikanavan. Koska lohkojen välinen sauma on juuri tuon kanavan keskellä, on siinä herkkä vuotokohta varsinkin jos lohkojen välissä oleva tiiviste on syystä tai toisesta aavistuksen "alhaalla".
Tällöin lohkojen saumaan jää pieni rako josta jäähdytysneste vuotaa ulos tai kampikammioon tilanteesta riippuen. Kasausvaiheessa voi laittaa ihan vähän tiivistemassaa sormenpäällä painaen juuri tuohon lohkojen saumakohtaan sylinteritiivisteen alle. Ei kannata laittaa tiivistemassaa koko matkalle eikä tiivisteen sylinterin puolelle.
3.12.2015 0:42
Noniii, taas derbissä ongelmaa,eli on ollut tässä 3 päivää ulkona katoksen ja peiton alla,vettä tai lunta ei ole satanut päälle mutta aikaisemmin tänään ajattelin mennä käynnistämään ettei mopo seiso liian kauaa, mutta mopo ei käynnistynyt edes tulpanvaihdolla. Bensaa tulpanreiästä en koittanut vielä.
3.12.2015 17:37
askir kirjoitti:Noniii, taas derbissä ongelmaa,eli on ollut tässä 3 päivää ulkona katoksen ja peiton alla,vettä tai lunta ei ole satanut päälle mutta aikaisemmin tänään ajattelin mennä käynnistämään ettei mopo seiso liian kauaa, mutta mopo ei käynnistynyt edes tulpanvaihdolla. Bensaa tulpanreiästä en koittanut vielä.
anna ryyppyä ja polje antamatta kaasua.
jos ei vieläkään näytä elonmerkkejä niin kokeile työntää. eli kytkin pohjaan, 2vaihde päälle ja kytkin ylös kun olet työntänyt sopivaan nopeuteen.
6.12.2015 17:51
Tuukka, kokeilin tuota kaikkea jo ennen kun laitoin viestiä
mutta, ongelma korjautui kun annoin lämmintä ilmaa ilmanputsarille kuumailmapuhaltimella.
7.12.2015 22:42
Oiskos siinä kosteutta kerääntynyt kaasuttimeen joka sitten jäätyi ja esti polttoaineen saannin. Halukkaalle lisäinfoa alla olevassa linkissä, jollekkin voi tulla yllätyksenä kuinka lämpimässä kaasari saattaa jäätyä
http://www.teamvirkki.fi/tiedostot/kaas ... yminen.pdf
9.12.2015 16:47
Derbilläni on jo melkein 20 tuhatta km takana ja kun olin vaihtamassa tulppaa nii siinä oli semmosta vähän metallipölyä suurempaa. Onko pahakin juttu..
9.12.2015 23:45
Äkkiseltään sanoisin että ei pyöri kauaa. Mitä nopeammin avaat, tutkit ja korjaat, sen vähemmällä pääset.
15.12.2015 21:43
Mites tuo derbin kaasaria kannattaa lähteä irroittelemaan? Miten kaikki letkut lähtee, ihan vetäsemällä vai? Mites sen putsaus, kaveri sanos että liuottamalla bensassa?
16.12.2015 13:52
Imukaula ja ilmanputsarin tötteröstä vaan irti.. ja letkujen pitäs lähtee vetämällä.. kaasu ja ryyppy vaijerin saa irrottamalla ne yhdet pultit niistä. Paineilmalla ainakin ite puhistelen aina.
16.12.2015 18:14
mikähä derbiin tuli ku oli haljennu paisuntasäiliö ja oli tiputtanu cdi boxin ja puolan päälle jäähytysnestettä ja kun vaihdoin uuden säiliön ja yritin lähteä ajamaan niin ei ottanu piikkä ja pätkii korkeilla kierroksilla. Paikaltaan kun kaasun laittaa pohjaan nii kiertää hetken täysiä ja sitten alkaa pätkimään ja kierrokset laskee
17.12.2015 21:51
Eetuhamis01 kirjoitti:mikähä derbiin tuli ku oli haljennu paisuntasäiliö ja oli tiputtanu cdi boxin ja puolan päälle jäähytysnestettä ja kun vaihdoin uuden säiliön ja yritin lähteä ajamaan niin ei ottanu piikkä ja pätkii korkeilla kierroksilla. Paikaltaan kun kaasun laittaa pohjaan nii kiertää hetken täysiä ja sitten alkaa pätkimään ja kierrokset laskee
Eihän ole vain jäähdytysnesteet päässeet jäätymään ja vääntäneet sylinteriä? Tai sitten vain sähköosat irti ja kunnolla kuivamaan ja auki mahdollisimman paljon niin saa tuulettua.