Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.4.2015 13:49
notreal911 kirjoitti:vilsu55 kirjoitti:Voikos derbistä tukkia tuon pytynkannesta kaasuttimelle ja sieltä paisuntasäiliöön menevän sivuttaiskierron? Eihän sillä ole muuta virkaa kuin kaasuttimen lämmitys? Kyseisellä mopolla kun en talvella aja. Vanhan mallisissa derbeissähän ei ole tuota ollenkaan.
Jos tarve on poistaa kaasarin lämmitys, vie letku suoraan kannesta säiliöön. Jos poistat kierron kokonaan, voi olla että kiertovesipumppu ei tykkää kun kierto termarin ollessa kiinni loppuu kokonaan ja joutuu pumppaamaan "seinää" vasten...
Mulla on vaan se letku puhjennut, niin ajattelin että jos vaan tukkis ne nipat
Termostaattiahan mulla ei oo ollenkaan, joten kierto on jatkuvaa. Vaikuttaakos tää asiaan?
18.4.2015 15:09
Derbi Senda Xtreme Special Edition 2010 mallissa on tullut sellainen ongelma, että sekä bensavalo että öljyvalo palavat vaikka bensaa ja öljyä on on riittävästi.
Tarkastin, niin sekä bensaa että öljyä oli molempia sen verran paljon, ettei merkkivalojen kuuluisi palaa. Valot palaa jatkuvasti. Mistähän tämmöinen voisi johtua, voiko olla jotain ongelmaa jossakin vai mitä?:s
18.4.2015 17:05
vilsu55 kirjoitti:notreal911 kirjoitti:vilsu55 kirjoitti:Voikos derbistä tukkia tuon pytynkannesta kaasuttimelle ja sieltä paisuntasäiliöön menevän sivuttaiskierron? Eihän sillä ole muuta virkaa kuin kaasuttimen lämmitys? Kyseisellä mopolla kun en talvella aja. Vanhan mallisissa derbeissähän ei ole tuota ollenkaan.
Jos tarve on poistaa kaasarin lämmitys, vie letku suoraan kannesta säiliöön. Jos poistat kierron kokonaan, voi olla että kiertovesipumppu ei tykkää kun kierto termarin ollessa kiinni loppuu kokonaan ja joutuu pumppaamaan "seinää" vasten...
Mulla on vaan se letku puhjennut, niin ajattelin että jos vaan tukkis ne nipat
Termostaattiahan mulla ei oo ollenkaan, joten kierto on jatkuvaa. Vaikuttaakos tää asiaan?
Joopajoo...
Turhaan ne valmistajat laittavatkin kaikenlaisia osia mopoon. Sinuna survaisisin puukolla syyläriin reiän ja valuttaisin jäähdytysnesteet pihalle, sitten ei pieni reikä letkussa enää haittaa...
20.4.2015 22:15
Miten ootte saanu jäähdytysjärjestelmän ilmattua näissä perus sendoissa? Kun en ite vaa meinaa onnistua milläää...
21.4.2015 8:02
Pytystä syyläriin menevä letku irti syylärin kohdasta ja sitten siitä kaadat nestettä sisään niin kauan että sitä alkaa valua syyläristä.
22.4.2015 17:25
Eikös se bensahanan alimmainen läpinäkyvä letku ollut alipaine? -10 sendassa
22.4.2015 20:16
Itsellä ei ainakaan ollut läpinäkyvä, mutta joo. Alempi on alipaine ja ylemmästä tulee bensaa.
28.4.2015 17:57
Haittaako se mitään että fuskaa pakokaasuja pakoaukon ja alkukäyrän välistä?
28.4.2015 19:22
Kysy itseltäsi. Haittaako se sua? Jos haittaa, niin osta väliin uusi tiiviste. Jos ei, niin anna mennä vaan. Kannattaa tosin ensin kokeilla auttaisko pelkkä kiristys, derbi kun on toiselta nimeltään pultinlöystytyskone.
29.4.2015 16:08
Mitä eroa on Dellorto PHVA 16mm / Dellorto PHBN 16mm kaasarissa ?
30.4.2015 22:48
Missäs muuten sijaitsee sendassa kierroslukumittarin anturi? Ja oisko mitään ehdotuksia mikä ois vikana kun kierrokset näkyy vain 4k ylöspäin
30.4.2015 23:44
Tulpan johdossa.
2.5.2015 17:04
Mikäköhän ois värikoodiltaan tuo derbi drd pro sinisen mallin katteiden sininen väri?
3.5.2015 1:13
Suuntaa antavia suuttimia kun derbissä vakio kaasari (14mm?) ja turbokitti. Kestääkö kone tyylii 5km matkoja millään välityksillä kaasu pohjassa, meinasin jos neulaa laittais pykälän rikkaammalle?
3.5.2015 8:19
Poram kirjoitti:Pytystä syyläriin menevä letku irti syylärin kohdasta ja sitten siitä kaadat nestettä sisään niin kauan että sitä alkaa valua syyläristä.
Osaisko joku kertoa, miksi tällainen täyttöohje on "olemassa", kun itse en ymmärrä miten tämä jäähdytysnesteen täyttötoteutus vaikuttaa järjestelmän ilmaantumiseen?
Edit: Tarkennan hieman kysymystä: Ymmärrän syylärin yläpuolisen letkun irroittamisen tarkoituksen jolloin saadaan ilmat pois syyläristä ja näkee milloin se on täynnä, mutta miksi neste pitäisi "tankata" järjestelmään tämän irroitetun letkun kautta jonka toisessa päässä on termostaatti? Ainakin meillä neste menee nopeammin sisään ihan vain paisuntasäiliöön kaadettuna? Sylinteri mahdollisesti jääneet ilmakuplat sitten poistuu kannessa olevan pikkunipan kautta paisuntasäiliöön heti koneen käynnistyksen yhteydessä.