Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

9.1.2015 14:21

Alkaa röpöttämään ja tulppa kastuu. Tulppa on aika tumma. Nyt puhistin ilma suuttimen ja laitoin kylmemmän lämpöarvon tulpan. Ehdottomasti ei saa liian vähän. Kattoo nyt miten pelailee. Ja kosteutta ei ole koska uudella tulpalla alkaa pelaileen. Myös tulpan hattu on vaihdettu

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

10.1.2015 23:27

Onkos mulla ollut ongelmaa takahaarukan irroituksessa? Meinaan sitä akselia, joka menee runkon, koneen koiranluiden ja takahaarukan läpi. Oon koittanu lyödä sitä irti kylän isoimmalla lekalla eikä ole liikahtanutkaan.. sekä pulttipyssyillä yms yrittänyt pyöritellä mutta ei liiku sitten mihinkään :O
Yks idea ois jos akselia lämmittäis, mutta sillon runkon pulverimaali lähtee lohkeilemaan..

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

11.1.2015 0:35

Kysymys poistettu.
Viimeksi muokannut DetsiMalaguti päivämäärä 17.1.2015 17:56, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.1.2015 2:54

Tuli tänään yritettyä laittaa kaasarin lämmitystä detsiin.. Iskin sitten letkut kiinni ja polkaisin käyntiin.. Noh.. Hetken se kävi ja sitten sammui booate, tulppa irti ja männän päällä oikein lillui vettä.. Noh testasin vähän kaikkea ja nyt on pytty irti. Ongelmana oli että kampikammio oli täynnä vettä eli kaasari oli tyhjentänyt syylärin sinne. Minkähän takia lämmitysletkut tuollalailla vuoti? kyseessä melkein uusi 21mm tntn kaasutin.

Mitäs porukka mieltä pytyn nicasil pinnoitteesta? Kehtaako tuolla vielä ajaa reunasta lohjennut pieni palanen pinnoitteesta ja noita perus naarmuja..
Kuva

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.1.2015 20:26

Kysymys:
appleispro kirjoitti:Minkähän takia lämmitysletkut tuollalailla vuoti?

Vastaus:
appleispro kirjoitti: kyseessä melkein uusi 21mm tntn kaasutin.

No eivain. Eihän noissa ole lämmityskiertoa... Onko kyseessä tällainen kaasutin?
Kuva
Nuo ei todellakaan ole lämmityskierrolle vaan kohokammion ylivuotonipat. Toisinsanottuna sinne on lykätty paineella jäähdytysnestettä bensan tilalle :lol: .
Huolellinen kuivaus ja jätät sen lämmityksen laittamatta, tohdin väittää että toimii ilman.

Kai tuolla sylinterillä vielä ajaa, se on eriasia miten pitkään. Osa naarmuista on männästä irronnutta alumiiniä, voi puhdistua hoonaamalla.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.1.2015 22:04

Mikä -06 detsissä on vikana kun on lämpimässä varastossa aina kun menee ajaa ekankerran nii toimii ei pätki eikä mitään toimii ihan moitteetta sittenku viet takas varastoon ja meet ajaa vaikka 3h pääst uudelleen nii pätkii iha vitusti ja kierrokset nousee ja laskee heti tekee tota koko ajan sittenku pääset liikkelle nii 4 vaihteella ei tee tuota enään ja saattaa vaan hyytyä yhtäkkiä vauhista ja sammua :s rupee jo vituttaa tuo romu :| :nolo: :s :( :itku:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.1.2015 22:06

Mikäs -10 detsis on ku lämpee niin alkaa Pätkimään ja ei kierrä yhtään ja lopulta sammuu. Hetken aikaa antaa jäähtyä ja toimii taas jonkin aikaa. Tulpanhattu vaihdettu ja tulppia kokeiltu BR9ES ja BR8ES. :roll:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.1.2015 16:09

Sopisiko Detsiin jossa uudemmat sähköt niin uudemman mallisen Aeroxin tai CPIn vauhtipyörä sitten? :|
Nopeita vastauksia, kiitos!

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.1.2015 17:19

Mistä lähtis vikaa paikantamaan ku kaasari vuotaa aina sammuneena bensaa koneeseen eikä yön seisonnan jälkeen lähde käyntiin koska tukehtuu siihen bensaan ennen kuin on polkenut n. 5-10 min. Vika siis ilmestyi kun toissaviikolla huomasin et kaasarin pohjasta lähtevästä letkusta vuosi bensaa jolloin purin kaasarin ja kasasin sen jälkeen tuli tämä vika tilalle :nolo: kyseessä siis vm. - 05 mbk

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.1.2015 17:46

Auttaakaas miestä hädässä!
Nyt tuli detsiin sellane vika kun projektoin sen ja täysin samalla tekniikalla mennään nytkin nii alko tekeen semmost et hetken voi ajaa sillee et käy lämpimäks mut sit alkaa ensi keskikierroksil booaamaan ja sen jälkee sammuu sen jälkee käy just ja just tyhjäkäyntiä ja lopulta lopettaa toimimisen?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

22.1.2015 18:03

casper.f kirjoitti:Mistä lähtis vikaa paikantamaan ku kaasari vuotaa aina sammuneena bensaa koneeseen eikä yön seisonnan jälkeen lähde käyntiin koska tukehtuu siihen bensaan ennen kuin on polkenut n. 5-10 min. Vika siis ilmestyi kun toissaviikolla huomasin et kaasarin pohjasta lähtevästä letkusta vuosi bensaa jolloin purin kaasarin ja kasasin sen jälkeen tuli tämä vika tilalle :nolo: kyseessä siis vm. - 05 mbk


Elikkä jos se vuotaa bensaa siitä ylijäämäputkesta niin kannattaa ottaa tuo ruuvi kohokammiosta irti ja kattoo että se O-rengas on oikeassa lovessa. Itelläki oli käyny sillee et aina tiputti bensaa siitä ylijäämäputkesta mutta otin sen ruuvin irti ja vaihdoin sen o-renkaan siihe ja laitoin oikeeseen loveen ja nyt toimii ettei tiputa bensaa. Ja toivottavast saat selvää täst mun tekstist :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut DetsiMalaguti päivämäärä 5.2.2015 21:36, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.1.2015 12:27

Missähän vika kun pätkii 3 ekalla vaihteella+vapaalla? Vapaalla pätkii 2k rpmltä 6k eikä jaksa nostaa enempää kierroksia, 1 vaihteella pätkii 2k rpmltä niin pitkälle kun jaksaa huudattaa, 2 vaihde pätkii 3-6k rpm ja 3 vaihde 4-5.5k rpm ja 4,5,6 vaihde ei pätki ollenkaan. Uus tulppa (br9es) ja tulpanhattu vaihdettu muutama kymmenen kilsaa sitten ja cdi 90km sitten. Tekniikkana tyhjä vakioputki ja 12-50 välit ja suutin 88 (en oo 100% varma suuttimen koosta) . Piikkiä ottaa normaalisti ja jaksaa vääntää niinkuun pitääkin. Mopohan on - 05 x-limitti nii tässä ei ole mitään rajoittamassa kierroksia.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

8.2.2015 21:54

Mikä voisi olla vikana -07 dt:ssä kun kevyesti polkasee antaa kipinän vaan kun toisen kerran polkasee niin että saa enemmän kierroksia hävittää kipinän... :roll: Staattori on vaihdettu samaten kun cdi ja sähkötkin on uusittu vastikään. Vika korjattu solenoidin ja tukijalanasentotunnistimen (joita ei ole) liittimet piti ohittaa... :)
Viimeksi muokannut Munaralli AM7 päivämäärä 19.2.2015 19:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.2.2015 12:47

Aleggsii kirjoitti:Mikäs -10 detsis on ku lämpee niin alkaa Pätkimään ja ei kierrä yhtään ja lopulta sammuu. Hetken aikaa antaa jäähtyä ja toimii taas jonkin aikaa. Tulpanhattu vaihdettu ja tulppia kokeiltu BR9ES ja BR8ES. :roll:

Vaiha suutinta ;)

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.2.2015 22:54

DetsiMalaguti kirjoitti:
casper.f kirjoitti:Mistä lähtis vikaa paikantamaan ku kaasari vuotaa aina sammuneena bensaa koneeseen eikä yön seisonnan jälkeen lähde käyntiin koska tukehtuu siihen bensaan ennen kuin on polkenut n. 5-10 min. Vika siis ilmestyi kun toissaviikolla huomasin et kaasarin pohjasta lähtevästä letkusta vuosi bensaa jolloin purin kaasarin ja kasasin sen jälkeen tuli tämä vika tilalle :nolo: kyseessä siis vm. - 05 mbk


Elikkä jos se vuotaa bensaa siitä ylijäämäputkesta niin kannattaa ottaa tuo ruuvi kohokammiosta irti ja kattoo että se O-rengas on oikeassa lovessa. Itelläki oli käyny sillee et aina tiputti bensaa siitä ylijäämäputkesta mutta otin sen ruuvin irti ja laitoin siihen toisen o-renkaan lisäksi ja nyt toimii ettei tiputa bensaa. Ja toivottavast saat selvää täst mun tekstist :lol: