Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
31.12.2013 1:43
Jos vejän vaijerin kahvanpuoleisesta kärestä niin vaijeri kyllä liikkuu sulavasti, ja koitin myös että otan vaijerin irti ja heilutan tätä käpälää, niin ei palauta. Eikös sen käpälän sen pitäs palauttaa?
31.12.2013 1:51
Siis tarkoitatko tällä 'käpälällä' sitä kytkimen käyttövipua joka sijaitsee moottorissa? Olisko se sitten vahingoittunut jotenkin moottorin irroituksen ja takaisin kiinnittämisen väälissä jotenkin,, ottamalla vaikka osumaa?
31.12.2013 1:54
Sitä mihi vaijeri tulee kiinni moottorin puolelt. Kyllä se pyörii ku sitä kädellä vääntää mut ei palauta, pitäskö sitte uskaltautuu avaamaa kytkinkoppa ja kattelemaa että onko joku heikosti.. Voiskos vika olla vaikka kytkimen jousessa? En oo oikee kerenny perehtymää, ku mopoiluu tutustuin vasta kesällä..
31.12.2013 2:03
koputa vasaralla hiljaa alas sitä tappia jos se on jotenki irti jos ei auta nii varmaa sit kopa aukasulla selviää joskus oli itellä et se rikka siinä painelevy tapissa oli vääntyny nii jumitti se kytki eikä pelannu kunnolla
31.12.2013 2:08
Juu, kiitti näistä, pittää huomenna katella...
1.1.2014 13:32
mitähän tuolle moottorille vois tehdä, kun siinä oli ilmeisesti sylkän kansi kiero tms. et tiiviste(et) oli päästänyt jäähdytysnestettä kampikammioon ja nyt alkanut rahisemaan runkolaakerit.
eli kehtaako tuolla miten pitkää ajaa noilla laakereilla? ei nimittäin ole yhtään rahaa jäljellä, niin ei oo varaa koneremonttiin vielä. varaosakoneen pitäisi tulla lähiaikoina, jonka sitten remppaan ja vahvistan yms. laitan kuntoon.
pösössä kun meni runkolaakerit, niin ajoin sillä vielä ~70km sen jälkeen, kun huomasin sen rahisevan. ainut 'pikku' ongelma oli vaan, että kuumana se hyytyi pahasti (laakerit jumittivat tms.) ja välillä kierrokset jumiutui tyhjäkäynnille.
1.1.2014 21:56
Palaako ylikuumenemisen merkkivalo vai mistä oikein päättelit ettei ne kierrä? etteikö vaan ois kannentiiviste paskana, josta seuraa ylikuumeneminen ja nesteiden valuminen kampikammioon.
1.1.2014 22:23
mulla sama homma käy helveti kuuma eikä nesteet kierrä monee kertaa ilmattu mut ainaku ottaa letku irti syylärist (kantee menevä) nii iha kuiva jja ei vuoda tiivisteet ku kaikki just vaihettu
1.1.2014 23:27
Pandemic kirjoitti:mulla sama homma käy helveti kuuma eikä nesteet kierrä monee kertaa ilmattu mut ainaku ottaa letku irti syylärist (kantee menevä) nii iha kuiva jja ei vuoda tiivisteet ku kaikki just vaihettu

sama mulla
1.1.2014 23:31
Mitähän ny kuuluis tehä kun kohokammion ne 2 talttapää ruuvia ei avaudu
millään, pyöristyy vaan enemmän ku yrittää vääntää auki
2.1.2014 0:23
joo vika ehkä löyty eli vissii termari hapettunu kiinni eikä aukee tarpeeks onko paljo haittaa jos ottaa pois sen kokonaa? vai yrittääkö puhistaa toimivaksi?
2.1.2014 0:59
TinZee kirjoitti:Mitähän ny kuuluis tehä kun kohokammion ne 2 talttapää ruuvia ei avaudu
millään, pyöristyy vaan enemmän ku yrittää vääntää auki

Kai kierrtä oikeeseen suuntaan

? nimimerkillä öljypohjan ruuvi korkattuna vaikka olin varma että oikeeseen suuntaan

CRC tmv. vois auttaa

Kaasari irti että saat painettua meisseliä ruuvia vasten ettei pyöristy.
2.1.2014 1:04
Mä vaan kylmän viileesti rikkoisin kohokammion pohjan jos se on muovia tai sitten dremelöisin varovasti pulttien kannat pois koittamatta rikkoa kohokammiota ja pyörittäsin loppuosan pultista pois
lukkopihdeillä ja ostasin rautakaupasta uudet pultit tilalle. Ite en oo ikinä saanut yhtäkään juuttunutta pulttia auki penetraatioöljyn avustuksella ilman kohtuutonta voimankäyttöö, mutta kai sitääkin sietää kokeilla
2.1.2014 2:35
Kun kerran sen
toisen auki sainkin, mutta suljin hetken noin 10 min kuluttua koska bensaa valui edelleenkin solkenaan. Nyt ei sitten avaudu ollenkaan, kumpikaan.