Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
10.4.2013 23:32
Eiköhän niitä vilkkuja löydy lähes jokasesta moottoripyöräliikkeestä ja kanssa lähes jokaselta pärräsivulta mitä nyt noita on. Pienellä nettiselauksella niin löytyy.
Sitten omat asiani eli onkos kellään ylimääräsiä jalkatappeja noihin hm:iin. Tarvisi siis sen itse tapin ja ne varret millä se sinne runkoon kiinni laitetaan. Sen verran suolanen hinta kun maahantuojalta ostais että jos jollain käytettynä olis myynnissä...
En oo ihan varma onko eri malleilla tossa mitään eroa muutta siis itsellä on se hm derabage rr 50.
17.4.2013 21:30
Onko kenelläkään kokemusta 2013 rr mallista? Minkälainen mopo on ja kiihtyykö vakiona hyvin?
18.4.2013 22:10
Niissä uusissa 2013 malleissaha on se joku täysin uus systeemi.
Eli siis pelkkä huippunopeus rajoitettu. Kiihtyy, vääntää ja tehot on täysin samat kun täysitehoisena mutta 6 vaihteella rupee kai polttoainetta säätelemään ja kierroksia sytytyksellä otetaan pois. Hirveän monimutkainen järjestelmä tämän tekee. Maahantuojalla selitettiin tästä pitkät pätkät.
Ilmeisesti ei ole ollut tähän asti mitään ongelmia finnmoton mukaan.
Huonona puolena tässä nään ainoastaan sen että jos jokin siinä järjestelmässä menee rikki niin en välttämättä itse osaisi enään korjata....
19.4.2013 22:47
Eroaako tämä HM:n power up -kone jotenkin muissa am6:sissa olevista systeemeistä?
Periaatteessahan tuo on hyvä järjestelmä JOS siihen voi jotenkin itse vaikuttaa ja se kierrosrajotin iskee päälle vasta tietyn nopeuden jälkeen kuten esim. traktorimönkijöissä.
Pitäisi saada lisävalaistusta asiaan.
20.4.2013 12:58
Siis tää power up kone tälläsellä järjestelmällä on kuulemma ihan ainutlaatuinen, että mikään muu valmistaja ei oo tehnyt samaa.
Tosiaan se rajottaa vaan sen huippunopeuden sinne 45. Tämän se tekee sytytyksen pätkimisellä ja kaasuttimessa on joku ylimääräinen venttiili joka rajottaa sitä polttoaineen virtaa silloin 45 mittariin tulee.
Siellä on järjestelmä joka päättelee millä vaihteella kone käy nopeuden sekä kierrosluvun mukaan. Koneessa on kaikenmaailman sensoreita ja sinne mittaristoonkin pitäisi syttyä valo jos jokin ei toimi oikeen ja ilmottaa kanssa sensorin mikä ei toimi.
Mitä tässä nyt on kuullut niin sitä pystyy itse vähän käpelöimään että se huippunopeus ei olekkaan 45 vaan vaikka 64 jos niin haluaa... Ei sitten mitään käsitystä miten sen voi tehdä.
Tässä nyt on hieman selitystä jollekkin. Jos jollain on enemmän tietoa tästä niin ihmeessä valaiskaa ja jos itse olen kirjottanut jotain väärin niin korjatkaa.
Omasta mielestä kuullostaa kyllä kivalta. Ainoastaan toi monimutkasuus vähän pelottaa. Juurikin sen takia että ei oikeen osais välttämättä korjata jos jokin pieleen menee
20.4.2013 20:51
Olisivat laittaneet suoraan sen ruiskun, niin ei tarvitsisi arpoa. Onnistuisi rajoittaminenkin helposti ja tarvittaessa sen voisi toteuttaa vaikka kahdella erilaisella virta-avaimella. Olisi ns. tt-avain ja sitten se vauhdin rajoittava.
Jos tämä rajoitus on toteutettu siten, että säätö onnistuu vain huollossa, niin ei hyvä. Googlekaan ei sano asiasta mitään. Tuskin järjestelmä niin fiksu kuitenkaan on, että siihen voisi läppärin kiinni tyrkätä ja hakea jotain diagnostiikkaa.
21.4.2013 1:06
Toi ruisku on kyllä totta että se olisi parempi! Saattais markkinoillaki olla etulyöntiasema ku ainaoa am6 ruisku markkinoilla.
Ja yhdyn kyllä samaan. Jos huollossa tuon power upin säätö vain onnistuu niin juu ei hyvä.
24.4.2013 22:16
Tuli mielenkiinnosta kyseltyä tuosta power up -järjestelmästä ja vastaus oli, että järjestelmä on suljettu. Sen voi kyllä ohittaa mutta säätää sitä ei siis voi.
5.5.2013 20:44
Tuli tässä 2 viikkoa sitten hankittua HM CMC Racing 50cc, tosin kortti ollut jo syyskuusta lähtien ja omistin kiina-mopon, mutta ei oikee ollu laatu kohallaan, joten nyt tarvis neuvoja hyvään ja toimivaan viritykseen. Sisäänajo vielä meneillään, mutta sen jälkeen pitäisi virittää. Tietääkö kukaan onko tässä hitsattu kuri kiinni, kun en itse jaksa kattoaXD ja cdi/moric pitäisi olla sama kun Jammun TZR 50CC, että olisiko rajottimen ohitukseen neuvoja vai pitäisikö ostaa rajoittamaton cdi.
5.5.2013 22:30
mr.supermoto kirjoitti:Tuli tässä 2 viikkoa sitten hankittua HM CMC Racing 50cc, tosin kortti ollut jo syyskuusta lähtien ja omistin kiina-mopon, mutta ei oikee ollu laatu kohallaan, joten nyt tarvis neuvoja hyvään ja toimivaan viritykseen. Sisäänajo vielä meneillään, mutta sen jälkeen pitäisi virittää. Tietääkö kukaan onko tässä hitsattu kuri kiinni, kun en itse jaksa kattoaXD ja cdi/moric pitäisi olla sama kun Jammun TZR 50CC, että olisiko rajottimen ohitukseen neuvoja vai pitäisikö ostaa rajoittamaton cdi.
Kuri on alkukäyrän ja paisarin liitoskohdass kolmella pultilla kiinni eli ei sen kummenpaa hitsiä pitäisi olla.. Ja HM:ässä ei ole moriccia tai muutakaan sähköistä kierrostenrajoitinta.
6.5.2013 18:29
Siis vaan 3 pultilla kiinni, että otan vaan sen "pellin" irti ja sitte pitäs kulkee, kuinka nopeesti sitte kulkee ja onhan siinä cdi tai joku vastaava, koska siinähän on rajoitin
8.5.2013 18:10
Kyllä otat kolme pulttia siitä liitoksesta pois, kurin heität menemään laitat takas paisarin kiinni kunnolla ja suutinta isommaks eli joku 115 ja sulla on täysin kuriton pyörä.
Ei kyllä mitään rajotettua CDI boksia ole tai vastaavaa. Ainoa rajottava tekiä on se kuri.
Tosin et maininnut että mikä vuosi malli on... jos on nää uudet 2013 niin sillonhan siinä on se power up järjestelmä mistä puhuttiin muutama viesti taakseppäin... Sillon käsittääkseni kureja ei ole vaan se monimutkanen järjestelmä. Ohittaa sen voi en vaan tiedä miten.
Joten jos uusi malli kyseessä en osaa auttaa ja ei kovin nopeesti kukaan muukaan....
11.5.2013 15:48
Ens viikolla ostetaa käytetty hm toi "keskimmäinen" malli. Onko mitään erityistä huomioitavaa ja onko hyvä mopo?
Ja minkäkokoinen kuri+suutin jos haluisin 10-58 väleillä
Menemään 60-65 gps
13.5.2013 20:28
Mulla on toi 2013 malli ja se oli yhellä hitsi pisteellä kiinni, että ei sen kummempaa, että ihan linkkarinkin viilalla saa sen pois. En itse ottanut koko kuria vielä pois, koska sisäänajo mutta otin kurin päästä "prikan" pois päästä, jossa joku 5millin reikä muuttui noin 25milliseksi kun otti sen pois. kiihtyy paremmin mutta ei kulje yhtään nopeampaa ja pitäisi kurilevy ottaa pois itse kurista, että näkyisi siinä sitten kuri olevan. Tähän asti on ollut luotto peli, piti vain säätää ilman ja bensan määrää. Käynnistyy kyllä aamuisin huonosti kun ulkona on ollut, että pitää joskus työntää. Tämä kyseinen malli on power up moottorilla, ja näyttäisi joku rajoitin olevan täällä:D
13.5.2013 20:31
Osaatteko sanoa paljon mittariin alkaisi kulkemaan, jos koko kurin putkesta ottaisin pois.On rajotin 2013 mallissa ja kuri, ei muuta vissiin, mutta nämä löytyy