Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

10.11.2014 22:00

röpöttää/käy rikkaalla, toisin sanoin ei ota kunnolla kierroksia ja syö vähän enemmän bensaa kun normaalisti :D
Kannattaa säätää neulaa laihemmalle josset oo vaihtamassa suutinta, eli sokka ylemmäs.
Ite jätin 102 suuttimen kun pistin kurin putkeen takas, hyvin pysty ajelee.

Re: DT/X-limit 2004->

11.11.2014 11:43

juho97 kirjoitti:osaako kukaa sanoa mikä dteessä on ku antaa kipinän vain ekalla polkasulla ja sitte joutuu oottaan pari sekuntia ja sitten tulee taas kipinä kerran ? kaikki sähköt katottu staatorilta asti ettei ole poikki ja koitettu toisella moricilla, uusi jännitteensäätäjäki ostettu. ei ole ainakaan siinä sytytyspuolasa koska se oranssi johto joka tulee siihen tekee samallai eli polokasee kerran nii virtaa tulee ja seuraavalla ei. ja sitte pari sekunni päästä tulee.


Tosiaan oma tekee samaa, staatttorin valkoinen johto näyttää ensin jotain mutta toisella polkaisulla mittariin tulee lukemaan OF, eli vika staattorissa?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

13.11.2014 22:30

Joo okei mutta semmonen vielä että ku vaihoin jarrulevyn niin alko nopeus näyttää liian vähän? ottaako toi anturi ilmeisesti nopeuden niistä levyn reijistä vai mistä? Ja onko mitään keinoa saada näyttämään oikein? :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.11.2014 16:52

Oisko täällä motot.netin väellä tietoa että mikä mopodetsis ois vikana ku lähtee aika harvoin käyntii ja sillonki tarttee pitää kaasuu et pysyy käynnis, sit se röpöttää ja tehoi ei lähde yhtää irti ku ajaa. Kipinä löytyy, läpät on uudet, kaasari putsattu.

Edit: Elikkä vaihdoin uuden tulpan, jolla mopo lähti heti käyntiin mutta savutti kokoajan jnejne kierroksetkin meni vain joku 8000 vaikka porattu moric on ja jossain vaihees ei taas lähtenyt käyntiin ja katsoin millaista kipinää tulpasta tulee ja sieltä tuli pelkkää sivukipinää ja tulppa oli aika nokinen ja öljynen? että voisiko olla että saa tuorevoitelujärjestelmästä liikaa öljyä vai mites kannattaa tätä lähtee tutkii :D
Viimeksi muokannut YamahaDetsi666 päivämäärä 23.11.2014 18:00, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

20.11.2014 17:24

Tulppa ja tulpanhattu vaihdettu? Tuoretta bensaa tankkiin ja tarkista myös öljympumppu. Ilmanputsari puhtaaksi ja tarkista samalla että molemmat putsarielementin mutterit ovat paikallaan.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

21.11.2014 18:21

Voiko detsiin laittaa paljonki isompi sulake, koska koitin suurempaa jännitteensäädintä (motoforce 12V jännitteensäädin) joka päästäisi enempi virtaa kulkemaan akkuun mutta se vaan poltti 10A sulakkeen, että voisko koittaa suurempaa? Tarvis enempi virtaa Xenoneille. :D

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

23.11.2014 20:32

Eihän xenonit käytännössä tarvitse muutakuin syttyessään enemmän virtaa joitain sekunteja? Käytössä kuitenkin sen normaali 35-55W. Akku kyllä tarjoaa virtaa syttymisen ajan kunhan johdotus on toteutettu oikein. Kokemuksesta voin sanoa että ei muita jännitteensäätimiä kannata edes kokeilla. Muutenkin latausteho määräytyy staattorin käämityksen ominaisuuksista eikä jännitteensäätimestä.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

12.12.2014 21:54

Mites ku vaihdoin uuden tulpan ja käynnistän detsin nii kierrokset jää leijuu heti siihen 5000 ja sit tyhjäkäynnin säätökää ei auta täs :eek: Pitäis varmaa viedä tää kunnon huoltoo ku tuntuu ettei koskaa oo kunnos :(

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

13.12.2014 16:18

YamahaDetsi666 kirjoitti:Mites ku vaihdoin uuden tulpan ja käynnistän detsin nii kierrokset jää leijuu heti siihen 5000 ja sit tyhjäkäynnin säätökää ei auta täs :eek: Pitäis varmaa viedä tää kunnon huoltoo ku tuntuu ettei koskaa oo kunnos :(


Kuulostaa imuvuodolta. Itselläkin jää leijumaan 2000-2500rpm.

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

15.12.2014 17:53

Öö apuja nopeasti! Detsini antoi kaksi päivää sitten vielä kipinää mutta eilen kun kokeilin niin ei minkäänlaista kipinää näy. tappokatkasija on poispäältä jne. Mistä pitäis lähtee hakee :eek: , must tuntuu ettei tätä saada koskaa kuntoo :(

E: Puolahan sieltä oli palanut mutta uusi vika taas ilmennyt :(
Viimeksi muokannut DetsiMalaguti päivämäärä 11.1.2015 0:33, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

18.12.2014 15:32

DetsiMalaguti kirjoitti:Öö apuja nopeasti! Detsini antoi kaksi päivää sitten vielä kipinää mutta eilen kun kokeilin niin ei minkäänlaista kipinää näy. tappokatkasija on poispäältä jne. Mistä pitäis lähtee hakee :eek: , must tuntuu ettei tätä saada koskaa kuntoo :(


Tulpanhattu kunnolla kiinni? Johto ehjä? Cdi kunnolla kiinni? Oletko sörkkinyt mitään ennen ku kipinä hävis?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

24.12.2014 0:59

sopiiko -07 detsiin jossa uudemmat sähköt niin tuollanen ducatin vauhtipyörä?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

27.12.2014 15:02

Moro! Nyt on talven tullessa alkanu minun detsi pelleillä pahemman kerran.. Osaisko joku kertoa että miksi ihmeessä polttaa tulppia kokoajan? Maksimissaan kaks päivää pääsee uudella tulpalla ja sitte alkaa röpöttämään, ja sammuu.uusi tulppa paikalleen ja taas toimii pari päivää.. Outoa on että se tulppa joka aikaisemmin pimenee, alkaa yhtäkkiä toimia seuraavana päivänä. Suutin on 94 ja viriä tyhjätty vakio putki. Kesällä ei ollut ongelmia ja 5000 Kilometrin aikana kerran vaihdoin tulpan. Nyt lumen tullessa alkanut pelleilemään. Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään? :| :roll:

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

7.1.2015 23:10

Missä mahtais olla vika kun ei enää bensan merkkivalo syty palamaan?

Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

9.1.2015 13:41

mharju kirjoitti:sopiiko -07 detsiin jossa uudemmat sähköt niin tuollanen ducatin vauhtipyörä?

Ei sovi. Pitää olla vauhtipyörä jossa on triggeri ulkopuolella

jonetzu kirjoitti:Moro! Nyt on talven tullessa alkanu minun detsi pelleillä pahemman kerran.. Osaisko joku kertoa että miksi ihmeessä polttaa tulppia kokoajan? Maksimissaan kaks päivää pääsee uudella tulpalla ja sitte alkaa röpöttämään, ja sammuu.uusi tulppa paikalleen ja taas toimii pari päivää.. Outoa on että se tulppa joka aikaisemmin pimenee, alkaa yhtäkkiä toimia seuraavana päivänä. Suutin on 94 ja viriä tyhjätty vakio putki. Kesällä ei ollut ongelmia ja 5000 Kilometrin aikana kerran vaihdoin tulpan. Nyt lumen tullessa alkanut pelleilemään. Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään? :| :roll:


Ite vaihtaisin ekana tulpanhatun. Onko varma että tulppa on ollut sökö, ettei vaan oo päässy kosteteutta väliin ja lyö sitä pitkin kipinän maihin ;) ? Minkävärisiä tulpat ovat olleeet? Suutin kuulostaa vähän pieneltä talvikelille.

Mikuel kirjoitti:Missä mahtais olla vika kun ei enää bensan merkkivalo syty palamaan?


Bensahanasta on anturi hajalla tai johdot vioittuneet hanasta/johtosarjasta.