Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.9.2012 17:11

Tuppuman kirjoitti:
Itse suosittelen että ostat 39.87mm. männän ja viet pytyn jonnekkin koneistamolle/moottorihiomolle HUOM! uusi mäntä pitää aina antaa mukaan kun hoonautat/porautat pytyn

Kyllä ne pinnoitetun pytyn voivat hoonia ilman uutta mäntää, siitä ei saa melkein yhtään irti ja kun noi mäntien kokojen erot on sitä sadasosamillin luokkaa. Ainakin mulle sanoivat, että ei tosta melkein mitään saanu irti. Valurautaisen poraus ja hoonaus on taas erijuttu kun lähetään yleensä kymmesosamillejä enemmän suurentamaan.
No1 kirjoitti:
Bridge kirjoitti:Noniin auttakaapa joku, elikkä kertokaa miksi derbin etujarru ei ilmaudu vaikka kuinka yrittää, oon ilmannu tällä tyylillä: Ensin avataan jarrunestesäiliö ja laitetaan se täyteen, sitten pumpataan 10 kertaa ja painetaan kahva pohjaan ja sitten avataan ilmausruuvi hetkeksi ja laitetaan takaisin kiinni, tuota ollaan toistettu varmaan 30 kertaa eikä vieläkään tule tuntoa kahvaan ku painaa, säiliö on pietetty koko ajan täynnä?? Miksei jarru ilmaudu??????


jollei muuten ilmaudu niin pumppaas etujarrua ilmausruuvi kiinni niin kauan että tulee painetta/kuplia, voi mennä joku puoli tuntia, sen jälkeen ilmaat pari kertaa ilmausruuvista niin pitäis toimia.

Tai sitten voi jonkinlaisella ruiskulla ja letkulla työntää jarrusatulasta sen nesteen sinne jarrusylinteriin. Jolloin se on käytännössä täysin ilmattu samantien kun jarrunestettä on tarpeeksi.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.9.2012 19:04

kertokaas jotai hyviä niksejä ku mulla on tossa drd pro:n syylarissa pieni reikä mistä tulee aina nesteet pihalle ja sentakia on lämpöleikannut jo kerran, niin miten sen sais paikattua parhaiten, biltemasta kävin ostamassa semmoista litkua mitä laitettiin jäähdytysnesteen sekaan mutta ei auttanut. ainiin ja sitten minulla on tuolla aprilia rx:än ehjä syylari voiko sen jotenkin modata siihen?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.9.2012 20:44

En tiedä meneekö rxän syyläri siihen, mutta itse paikkasin kemiallisella metallilla reijän, ja hyvin on pysynyt.

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.9.2012 22:13

minkähän takia paisunta säiliöön kertyy aina painetta ku ajan vähä? vaihdoin uuet ylä ja ala pään tiivisteet nii ei pitäs vuotaa. aina ajon jälkeen ku aukasee sen korkin nii suhahtaa oikee kunnolla nestettä pakoputken pääle?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.9.2012 22:28

tsekkaas kannen suoruus

Re: Derbin huolto ja ongelmat

23.9.2012 23:21

Hmmm...Kuuluukohan tämä oikean aiheen alle?

Eli DRD X-Tremestäni vuotaa etupumppujen stefat, vähän... 2011 vuosimallia, meneekö takuuseen ? Takuuta jäljellä ensi kesäkuulle, ajettu 2300km... Vaihdettu 13 piikkinen eturatas & rajoittamaton CDI, led-minivikut & rele sekä kilventeline...Tämä paha ?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.9.2012 1:50

Paniini# kirjoitti:Hmmm...Kuuluukohan tämä oikean aiheen alle?

Eli DRD X-Tremestäni vuotaa etupumppujen stefat, vähän... 2011 vuosimallia, meneekö takuuseen ? Takuuta jäljellä ensi kesäkuulle, ajettu 2300km... Vaihdettu 13 piikkinen eturatas & rajoittamaton CDI, led-minivikut & rele sekä kilventeline...Tämä paha ?


Riippuu ihan paikasta. Tuskin alkavat sielä kokeilemaan/katsomaan mitään rattaita tai CDI-boksia, mutta jos haluat päästä läpi varmuudella niin vaihda ainakin CDI ja ratas takaisin vakioiksi ei siinä kauan nokka tuhise.. Saa kyllä aika kusinen paikka olla jos meinaavat takuut ottaa pois kilventelineen, vilkkujen ja releen takia :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.9.2012 1:53

33R1K kirjoitti:minkähän takia paisunta säiliöön kertyy aina painetta ku ajan vähä? vaihdoin uuet ylä ja ala pään tiivisteet nii ei pitäs vuotaa. aina ajon jälkeen ku aukasee sen korkin nii suhahtaa oikee kunnolla nestettä pakoputken pääle?


Niin siis tarkoitat jäähdytysnesteitä? Periaatteessa niiden pitääkin kerätä sinne painetta, josei niin sitten on vikaa jossain. Mutta tuo on ihan normaalia, eikä siitä kannata mitään ressiä ottaa, eikä sitä korkkia kannata mennä ajon jälkeen availemaan, kun saattaa päräyttää lastit naamalle ja sitten ei ole enää kivaa kellään :lol:

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.9.2012 10:19

Mikä mahto tulla Derbin laatikkoon ... Ajelin normaalisti kuutosella jtn kuuttakymmpiä. Sitten pysähdyin vähäksi aikaa ja lähin kiihdyttää ykkösellä. ykköseltä kakkoselle vaihtaessa rusahti aika ilkeästi. Sit laitoin kolmosen mut sen jälkeen vaihteet ei mene enää ylöspäinJa vapaallekkaan kone ei mene... :s Osaisiko joku siis kertoa mikä sieltä meni ?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.9.2012 14:58

Joku laakeri varmaanki paskana tai sitten se siirtäjä on rikki. Purkamalla selviää mitä on syöny

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.9.2012 16:22

Mikähän mahtaa olla vikana kun ei lähde käyntii, polkiessa/työntäessä seosten syttyessä lyö kipinää putkeen tulee alkukäyrän ja paisarin välisestä liitoksesta ja aivastaa... Ja polkiessa välillä potkaisee takaisin..

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.9.2012 16:50

Ootko vaihtanu tulpan? Männän kunto?

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.9.2012 16:57

Kville kirjoitti:Ootko vaihtanu tulpan? Männän kunto?


molemmat ovat 0km ajetut

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.9.2012 17:06

Kokkeile eri tulpilla. Onko mäntä oikeen päin? Siis nuoli menosuuntaan

Re: Derbin huolto ja ongelmat

24.9.2012 18:54

Tuppuman kirjoitti:
33R1K kirjoitti:minkähän takia paisunta säiliöön kertyy aina painetta ku ajan vähä? vaihdoin uuet ylä ja ala pään tiivisteet nii ei pitäs vuotaa. aina ajon jälkeen ku aukasee sen korkin nii suhahtaa oikee kunnolla nestettä pakoputken pääle?


Niin siis tarkoitat jäähdytysnesteitä? Periaatteessa niiden pitääkin kerätä sinne painetta, josei niin sitten on vikaa jossain. Mutta tuo on ihan normaalia, eikä siitä kannata mitään ressiä ottaa, eikä sitä korkkia kannata mennä ajon jälkeen availemaan, kun saattaa päräyttää lastit naamalle ja sitten ei ole enää kivaa kellään :lol:



Okei :lol: Enää ei kerry painetta ku paisuntasäiliön perässä oli letku missä oli pultti tiiviisti kiini. Otin sen pois ja ajelin n. 4 km nii ei ollu painetta enää. Edellisessä moottorissa ei kertyny ollenkaan ja toimi normaalisti tyhjennetyllä vakioputkella mut nyt on toinen moottori ja akrapovic tehari ja lämpenee aika nopeesti mut veikkaan että johtuu siitä et kaasaria ei oo viel sääjetty.