Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.6.2013 17:38
Varmaa taas tosi tyhmä ja moneen kertaa kysytty kysymys..
Meneekö tuon hondan ja skyteamin sylinterit päikseen vai onko niil jtn eroa?
Ja mikäköhä olis hyvä ja suht koht halpa keula tuon vakion skyteamin keulan tilalle?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
T.tyhmä ja laiska kyseliä
26.6.2013 21:44
mikäli um koneita molemmat niin menevät. mitäs vikaa vakio keulassa on? vai eikö ole levykeula? mbfmotolta saa hyviä keulia hintaan ~200e
27.6.2013 16:55
On se levykeula..Siin on vähä kaiken näköstä toisen pumpun yläkiinnike paskana ylä t pala vääntyny ym vuotaa ja emäputki nähny vähä elämää.
Mut mitä tarkoitat um:llä? uutta mallia?
Toi skyteamin kone leipo ja siihen pitäs uus sylinteri hommata ja oon iha käsi näitten 4t koneiden kaa
72cc kelpais.Löysin tosta motor powerilt sylkän mutta siinäki höpötetää et puuttuu kaiken mailmain osia
Tosta linkkiä
http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=4720Tiivistesarjan ja nokka akselin ymmärrän mut sen jälkee onki noi vena jutut
saaks ne venojen jouset prikat ja kiilat tosta vanhansta kannesta? Ja tuleehan siin mäntä mukana?
Auttakaa avutonta
27.6.2013 21:36
eli tilaappas ennemmin mbfmotolta suoraan 72cc kannella. ryöstöpowerin mallista puuttuu kannesta kaikki oleellinen. 72cc kaikella mitä tarttee :
http://www.mbfmoto.com/store/?page=shop ... yword=72cc ja sitten keula :
http://www.mbfmoto.com/store/?page=shop ... word=keula pääset paljon helpommalla kun ostat suoraan mbfmotolta ton 72cc sarjan. ei tartte mitään muutakun ottaa vanha kansi ja pytty pois ja uutta tilalle. tosin ton sarjan hinnalla saa jo melkein 72cc koneen kaasareineen kone glanssilta. 72cc koneella hintaa rahteineen hieman yli 200e.
27.6.2013 22:13
Kiitoksia sulle
Kyllä voi noilla keuloillaki olla hintaa.Taitaa tuo rimpula keula pysyä paikallaan.
27.6.2013 23:32
mulla olis t-palat myydä jos kiinnostaa. löytyy myös pumput mistä jouset väljistyneet. jos sattuu kiinnostamaan niin yv. käytettynähän noita keuloja löytää suht. halpaan hintaan esim. monkeyt.netin myydään palstalta.
29.6.2013 21:51
Mikäs syynä kun Mankissa on kuristamaton imukaula, isompi suutin, tehari ja kisa c.d.i, ja silti mopo kulkee sen vähän päälle 50 eli saman verran kuin vakionakin... Jos on vähänkin pienet kierrokset päästäessä kytkimen jollakin vaihteella niin tuntuu kuin sammuis koko vehje.
Myös kone ja putkisto kuumenee nyt todella nopeasti ja kuumaksi?
Mikä avuksi?
29.6.2013 22:15
Käykö laihalla?
29.6.2013 22:33
No mistä sen sitten tietää käykö laihalla? Mankissa on tällähetkellä 75 suutin kiinni.
29.6.2013 23:05
75 kuulostaa kyllä tarpeeks isolta, mutta jos omistat vielä isomman suuttimen, niin kokeile huvikses sitä.
Laihalla käymisen merkkejä on kuumeneminen, booaaminen ja jos laittaa ryyppyä, niin toimii paremmin. Myös tulpan valkoinen väri on merkki laihalla käymisestä. Minkä värinen sun tulppa on? Tulis olla kahvin ruskea, mutta mustakin kelpaa.
6.7.2013 14:20
onko kellään tietoa minkä kokoset venttiilit skytarissa on vakiona? en viittisi kantta käydä aukomaan enkä meinaa löytää tietoa. jos vuosimalli vaikuttaa niin ihan vasta ostettu uutena.
8.7.2013 12:42
Motorpowerin sivuiltakin löytyisi tuo tieto mutta, imu 18 mm pako 16,5 mm
30.7.2013 12:27
Mankista katos kipinä. Johdot on käyty läpi. Eilen kun kokeilin valokynällä että cdi boksin kaikkiin liuskoihin tulee virtaa , ei puolalle menevään liuskaan tullu mtn. Onko boksi paskana vai voiko vika olla muualla?
30.7.2013 23:35
Mikä vois olla vm. 11 skyteam mankissa ku just vaihettu kansi ja mäntä vanhan kannen venttiilien säätövarojen loputtua ja samalla ajateltiin vaihtaa mäntä, mutta ennen vaihtamista manki meni n.60kmh mutta nyt menee hikiseen 50kmh, onko kyseessä "uuden karheus" tai vastaava tosin mäntä vielä sisään ajossa ettei huipuilla niin väliä, mutta oudolta tuntuu kun huiput laskee vaikka muutoksia ei tehty mitään muuta kuin nuo uudet osat. Ja Tänään säädeltiin sitä et säädöt tuntuis olevan kohallaa. Jos joku tietäis mikä vois olla vikana niin apu ois jees.
Tuli kyl aika romaani
31.7.2013 0:17
Venttiilit myös säädetty? ajotukset tismalleen oikein? jos hampaankin pielessä niin siinä saattaa olla vika.
Merzii : Puola maadoitettu? ei siis tule puolalle edes virtaa? onko mahdollista et saisit joltain toisen 100% varmuudella toimivan cdin jolla voisit kokeilla toimiiko? yleismittarilla tietenkin voisi mitata staattorilta tulevat arvot niin saisi pois suljettua staattorin vikalistalta. ota nyt kuitenkin magneetonkoppa pois ja tarkista johdot staattorin puolesta tms. kato että maadoitus pelaa joka paikkaan. vika voi olla kovin yksinkertainen
hävisikö kipinä yllättäen vai tietyn toimenpiteen jälkeen? et on cdiiltä menevä johto kiinni puolassa? ite tehnyt sen virheen meinaan kerran etten huomannu puolan johtoa kun otin magneeton irti ja sitten ihmeteltiinkin miksei lähe käymään
tosin ainakin 12 mallissa johto kiertää paikassa mitä 06 mallissa. siinä puolan johdossa on kaksi liitintä, 1 liitin puolan ja cdin välillä ja toinen puolassa. suosittelen tarkistamaan liitokset viälä kerran ja jos yleismittarin omistat tai saat lainaan niin kokeilet piippi toiminnolla cdin, puolan ja staattorin piuhat. sitten myös vika voi olla virtalukossa tai sammutus piuhassa. eli senkin voi tarkistaa piippi toiminnolla laittamalla virrat "on" asentoon ja cdi:n mustapunainen yleismittarin toiseen päähän ja toinen pää maadoitukseen eli runkoon tai akun miinus napaan. jos piippaa virtojen ollessa päällä niin joko virtalukossa vika tai sammutusjohdossa.. toivottavasti jotain apua tästä romaanista
tässä pari omaa tyypillistä vikaa heikkoon tai olemattomaan kipinään.