Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.8.2012 14:26
av88 kirjoitti:Mitenkä päin menee etujarruvalokytkimen johdot. Siis kumpaan liittimeen vihreä johto ja kumpaan punainen?
19.8.2012 15:37
Se on aivan sama. Kunhan ne on kiinni
19.8.2012 21:08
Minulla Derbi vie koko ajan sulakkeen tarkistin jo sulakkeen viereiset johdot ja liitännät ok. Akussa vika ei ole sen testasin jo. Voiko jännitteensäädin olla entinen? En jaksaisi ruveta heti kaikkia johtoja tsekaamaan, mutta kai se on pakko? Onko vastaavanlaisia kokemuksia?
19.8.2012 22:19
eikai jännitteensäädin rikki ole, jos kaikki valot toimii kuitenkin? ootko vaihtanu polttimoita yms? kaverilla oli sillain, että vaihto tehokkaamman etuvalon polttimon niin sulake palo koko ajan.. vaihto vähän isomman sulakkeen niin taas toimi.
20.8.2012 8:33
Olen koittanut kaikenkokoisia sulakkeita ja palaa samantien. Kai täytyy ruveta johtoja selvittämään ja tarkistamaan...Onko vielä jotain missä voisi olla vikaa?
20.8.2012 15:03
Onko tietoa missä voisi olla vika kun kipinä kateissa. Tulppa cdi ja magneetto vaihdettu niin eihän siinä oo enää mitään välissä!?! Joo on testattu myös ilman virtalukkoa mutta ei
20.8.2012 17:09
DRDRD kirjoitti:Olen koittanut kaikenkokoisia sulakkeita ja palaa samantien. Kai täytyy ruveta johtoja selvittämään ja tarkistamaan...Onko vielä jotain missä voisi olla vikaa?
outo, jos siltikin palaa, suuremmilla sulakkeilla alkaa yleensä johdot käryään ennenku palaa sulake
mutta eikai siinä muualla vikaa oikein voi olla kun johdoissa tai kytkennöissä..
20.8.2012 17:53
Oletko varmasti osannu laittaa johot oikeisiin paikkoihin
20.8.2012 18:53
marko.kulha kirjoitti:Onko tietoa missä voisi olla vika kun kipinä kateissa. Tulppa cdi ja magneetto vaihdettu niin eihän siinä oo enää mitään välissä!?! Joo on testattu myös ilman virtalukkoa mutta ei
Tulpanjohto, hattu?
Oma ropleemi on siinä että onkos mulla virtalukko paskana, kun polkasin mopon käyntiin niin ei vaikuttanut asiaan vaikka käänsi virtalukosta virrat pois? Piti sitten repiä sytkän johtoja irti, kaiken kukkuraksi hirveä huuto, imi jostain ilmaa kaiketi
20.8.2012 19:43
Paskanahan se on.
20.8.2012 19:43
DRDRD kirjoitti:Olen koittanut kaikenkokoisia sulakkeita ja palaa samantien. Kai täytyy ruveta johtoja selvittämään ja tarkistamaan...Onko vielä jotain missä voisi olla vikaa?
Suosittelen johtojen tarkastamista, merkit viittaavat oikosulkuun jossain kohtaa. Aloita niistä kohdista joita on viimeksi ropailtu osien vaihdon yhteydessä ja jotka joutuvat rasitukselle, eli tangon ympäristöstä.
Kannattaa myös sisäistää että sulakkeen palaminen ei ole itsessään vika, vaan oire jostain viasta. Vikaa ei korjata vaihtamalla isompi sulake, koska tällöin sulake ei ole järjestelmän heikoin lenkki vaan jokin muu osa, kuten ohut johto, antaa periksi eli sulaa tai pahimmillaan palaa.
21.8.2012 9:48
Kyllä minä sen tiedän, että sulakkeen palaminen johtuu aina jostain. Mutta vika ilmeni yhtäkkiä, enkä ole mitään asennuksia aikoihin tehnyt. Veikkaan itse, että jotkut johdot ovat kuluneet ja ottaa jotain oikosulkua. Mopolla on jo ajettu 16000 kahdessa vuodessa.Riisuin jo johtoja näkyviin täytyyalkaa vikaa etsimään...
21.8.2012 17:01
tulpanhattu ja johto vaihettu myös nii pitäsköhän käydä kaikki uusiksi läpi vai onko enää mitää kun kaikki johdotkin on oikeissa paikoissa magneetolta tulee virtaa cdi:hin . pitää varmaan koittaa vaihtaa vielä tulppa uusiksi vai onko tietoa kenelläkään paljon sitä virtaa pitäisi tulla magneetolta?
25.8.2012 11:25
Joo eli tuossa aikaisemmin kirjoittelin kun derbistä sulasi maajohdot jarruvalokatkaisimesta takavaloon asti. Joten oletettavasti jarruvalokytkin on paskana. Ja kyse on siis jalkajarrukytkimestä. Jätin sen liittimen pois käytöstä ja samalla hävisi takavalo. Nyt tutkein asiaa paremmin kun on aikaa ja yleismittari kädessä pyörin mopoa ympäri. ja selvisi ettei takavalolle tule ollenkaan virtaa. Se virta ilmeisesti kiertää sen jarrukytkimen kautta ja kun se liitin on irti nii sinne ei kulje virta. Joten nyt esitän kysymyksen: VOINKO ottaa ryöstämällä siitä ennen liitintä niin virran takavalolle? Jarruvalo ei ole niin tähdellinen kunhan nyt saisin edes taakse jotain valoa kun on koko takavalo pimeänä..
25.8.2012 14:07
Nyt kun otin vielä etumaskin auki ja sitä johtohelvettiä vahtasin niin pistin merkille että virtalukosta lähtee oranssi johto mikä erottuu muista. Se vaihtuu seuraavassa liitoksessa ruskeaksi. Se oranssi johto mikä lähtee virtalukolta oli etumaskin takana vähän sulanut ja etujarrukytkimeen tulevat johdot oli kanssa sulanut yhteen. Eli vika menee ilmeisesti virtalukolta asti. Mahtaisikohan olla sittenkin vika ollut siellä tai sitten etujarrujohdoissa.Siellä oli kuoren sisässä ainakin toinen liitin ollut irti ni mahdollisesti sekin o voinut olla vikana. Etujarrusta ei ole nimittäin painaessa jarruvalo syttynyt
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 25.8.2012 14:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.