Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

19.1.2012 20:56

Eli helicoili sarjan haet lähimmästä varaosa liikkeestä, ja työnnät sinne helicoilit ja varmaan kestää!
Tossa vieressä varaosaliikkeessä maksoi laadukas helicoilisetti jotain jonkun verran toista sataa, joten voi silti tulla halvemmaksi ostaa kokonaan uudet lohkot (tai no, helicoilsarja on aika ikuinen). Tietysti voi lähettää korjattavaksi johonkin moposporttiin.
'
Entäs tietääkö ketään, paljonko mahtais tigeri kulkee näillä vireillä?
kulkee 30 luultavasti jos haluat että moposi käy myös tyhjäkäyntiä, ilman tyhjäkäyntisäätöjä voisi kulkea jotain 50-60? Tuurilla voit ehkä saada käymään hyvää tyhjäkäyntiä ja kulkemaan hyvin, kuitenkin epätodennäköstä se tolla kakkakaasuttajalla on.

Melkein ite laittaisin sen vakiobingin kun alkaisin SHAn kanssa kinaamaan.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

20.1.2012 0:00

Anonyme kirjoitti:Tuotaniini, onko mikä malli? Sitä kun on valmistettu mun tietääkseni ainakin Aqua, Air (Sama kone, mutta ilma ja vesijäähy erot vaan?), S .. ?

Ja tämähän oli puch-koneisille tuntureille keskustelualue ja kyseinen kone löytyy vain perus-Tigeristä ja S-versiosta ja tämä kyseinen mopo on se pelkkä Tiger ;) (onkos noissa muuten mitä eroa levyjarrun lisäksi 8o )

Slerpa_ kirjoitti:kulkee 30 luultavasti jos haluat että moposi käy myös tyhjäkäyntiä, ilman tyhjäkäyntisäätöjä voisi kulkea jotain 50-60? Tuurilla voit ehkä saada käymään hyvää tyhjäkäyntiä ja kulkemaan hyvin, kuitenkin epätodennäköstä se tolla kakkakaasuttajalla on.

Melkein ite laittaisin sen vakiobingin kun alkaisin SHAn kanssa kinaamaan.


Testaan kuitenkin molemmilla kaasutimilla heti kun imukaula tulee, ilmoittelen sitten tänne kummalla kulki paremmin...
Mutta laittakaas joku jotain vinkkejä sen putken kaa, mistä ahistaa ja miten?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

20.1.2012 8:24

viri-viri kirjoitti:Ja tämähän oli puch-koneisille tuntureille keskustelualue ja kyseinen kone löytyy vain perus-Tigeristä ja S-versiosta ja tämä kyseinen mopo on se pelkkä Tiger ;) (onkos noissa muuten mitä eroa levyjarrun lisäksi 8o )



Joo sitä en rehellisesti sanoen tiedä, tuntuu vaan, että kerta Air ja Aqua on olemassa, niin niilläkin on eri välitykset. Mutta tänään käyn varmistaan tuosta S:stä ne välit, 13-42 näytii Googlen mukaan.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

20.1.2012 17:14

Huhhei, tänään sain töiden jälkeen tuon tunturin koneen irroitettua ja jopa purettua osiin.

Aika hyvin onnistui, mitään ei hävinnyt eikä paljon tarvinnut kirjoilla, mitä nyt muutama perkele pääsi. Melkein ulkomuistista vetäisin, viimeksi olen 4 vaihteisen puch -moottorin purkanut (ja kasannut) noin 11 vuotta sitten.

Sinne tarvinee uusia kaikki stefat ja joitain laakereita, ja keskimmäinen lohko josta ne kierteet on niin pahasti menneet ettei ole muuta vaihtoehtoa. Myös kytkinlevyt menevät vaihtoon.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

20.1.2012 17:38

Anonyme kirjoitti: 13-42 näytii Googlen mukaan.

Mulla ainakin oli Tigeris 11 edes, kuka eteen pienemmän olis vaihtanu :lol:

Re: Puch-moottoriset Tunturit

20.1.2012 20:23

Niin no.. Wikipedia ja tunturi tiger aqua. :D

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.1.2012 0:21

Ite voisin veikata välityksiksi jotain 10-11/40-42. Jotain ton suuntasta taitaa olla näissä muissakin.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.1.2012 1:02

Suoraan mopedin huoltokirjasta.
Rattaat edessä ja takana 11/42.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.1.2012 1:23

P U C H kirjoitti:Suoraan mopedin huoltokirjasta.
Rattaat edessä ja takana 11/42.

Noniin, paljon kiitoksia tiedosta ;) !

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.1.2012 1:31

Throttle: Ei ollut Sillankorvalla myydä etujarrukilpeä, soittelin sinne tänään, antoi jonkun toisen tyypin numeron jolla tämä osa voisi olla. Numero ei sitten toiminut, enkä nimeäkään painanut mieleen...Ei ilmeisesti muuta kun VMPK:lle tekemään ostoilmotusta...

Sanotaan nyt täälläkin: Jos jollain olisi joutilaana pappatunan etujarrukilpeä maillardin napaan, voisin ostaa. aina parempi jos siinä lukisi se ATOM.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

21.1.2012 11:53

Voimakoneesta vielä, itsellä ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa, tilaukset ovat tulleet tosi nopeasti ja tavarat ovat aina olleet juuri sitä, mitä tilasinkin. Aina on ollut siis ensiluokkaista toimintaa. Trialiin löytyy vielä mukavasti osiakin, ne kun ovat joskus aika kiven alla...

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.1.2012 12:41

Ny ois etuvanne laitettu komiaks. Miten mä irrotan tuon akselin? Näkyis olevan ruostunu kiinni laakereihin tai jotain ja uudet laakerit on olemassa.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.1.2012 16:36

Lekaa sille, Voit koittaa lämmittää laakereita toholla. Tai sitten lyöt vaa ne laakerit paskaks, jos uudet on olemassa

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.1.2012 22:47

Mitä eroa on tällä:
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=111-767-000
Ja tällä: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 13-765-000
Kumpi käy alkuperäseen pyttyyn? :s :eek:

Re: Puch-moottoriset Tunturit

22.1.2012 22:52

Jos lukisit, niin huomaisit että toiset on L-profiilin männälle, joten toinen männänrengas on hiukka erikokonen.