Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
25.2.2012 19:35
Miten sais peussii paperit knu ostin sellasen jossa ei ollu papereit? tarviiko mennä konttorille?
25.2.2012 20:03
ei pitäis mitenkää saaha? ehkä jos löytyy runkonumeroa voi olla mahdollisuus
25.2.2012 20:14
Lyhyesti, sinun pitää runkonumeron avulla selvittää edellinen omistaja. Ei siis se kenen nurkissa se runko on viimeksi lojunut, vaan se kenen nimissä runko on ollut rekisterissä viimeksi. Hänen kanssaan voit tehdä luovarit, jolloin pyörä siirtyy sinun nimiisi ja saat sen rekisteriin.
Ongelmaksi tulee, jos se on sittenkin varastettu. Tai jos edellinen rekisteriin merkitty omistaja ei halua luovuttaa runkoa syystä tai toisesta (siis tehdä luovareita). Tämän takia ei kannata ostaa runkoja joista ei saa luovareita.
26.2.2012 14:30
Onko nuo tussuki ärrän vanteet ja etu-ja takahaarukka miten kovassa huudossa täällä PV-miesten parissa?
26.2.2012 14:50
Ite en niistä perusta, mutta aika suositussa käytössä ne näyttää olevan...
26.2.2012 21:44
juu kyl niit mones pv:ssä on mut ite en koskis pitkäl tikullakaa! kamalat mun mielestä
muute äsken katoin vakioputkea ku se kolisee, siin ei oo änkkä paikal joten kattosin taskulampunkaa sisäl et mitäs siel on ni se ensmäine välilevy on lähteny irti. miten ne on siel kii ,jotkut pikku heftit?
26.2.2012 22:39
Kyllä ne joihinkin PVisiin sopii. Ite laittaisin jopa kiinni jos tulee kaupanpäälle tai saa ilmaiseksi. Sillon PVstä kyllä pitää tehdä semmonen faitteri yms. Joihinkin on saatu sopimaan, joihinkin ei.
27.2.2012 20:36
tilasin äske dellorto PHBG 18 as:än. mahtaako tulla teho ero ku nyt on kiinni ton 60cc kanssa 15mm porattu vakiokaasari ni kyl varmaa hiuka tehoja lisää tulee ku laittaa ton 18mm kiinni ? sen takia tuon ostin ku tilaan tässä piakkoin 80cc ni sille iha hyvä ku eiks uusvalusis p+ oo 18mm imu?
27.2.2012 21:43
18mm kaasari on ehkä parhain kaasari näitten Power+ pyttyjen kans. Koskemattoman 50cc:n kans menettelee, viilatulla parempi, 60cc:lle paras kaasari koko ja 74cc:llä toimii hyvin ja ei pitäisi kuristaa tehoja. Sitten kun aletaan viilaamaan 60cc:tä 18mm on vieläkin sopiva koko sille, mutta viilatulle 74cc:lle se 18mm alkaa olemaan jopa pienehkö.
Vanhoissa imu on 16mm ja uusissa 18mm. Miten on toiminu porattu vakio kaasari? Tuliko tehoja yhtään? Itellä on 12mm Mikunin runko josta on laippa katkennut. Koulussa jos saa hitsattua sen kasaan niin vois kokeilla sen kairaamista.
28.2.2012 16:06
joku oli porannu sen 14mm ku ostin ja ite porasin 15mm jotenn tos millis ei mitää eroa tullu. noista PHBG imukauloista ku niitähä myydää vaa yhtä kokoa ni miten se yks koko voi sopia mm. 16,18 ja 20mm erikokosii kaasareihi?
28.2.2012 16:20
Se imukaula tulee siihen kaasarin kaulan sisäpuolelle. Kaikissa niissä on se kiinnityskaula samankokonen.
28.2.2012 16:37
juu kyllä me sen tiedän mut mikä se imukaulan sisähalkasija on ? ku teen ite toho 18mm ni teenkö sellattii et se on 18mm sisähalkasija?
28.2.2012 17:07
No teet 18mm sisähalkasijaltaan olevan.
28.2.2012 19:09
juu. ihmetyttää vaa see ku niit imukauloi ei saa erikokosina toho lorttoo ?
28.2.2012 21:44
Riittääkö siis 16mm kaasari tollaselle "80cc" eli 74cc pytylle?