Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.3.2011 21:51
Kiiti kaikille vastanneille
Ja jostain sähkövioista huolimatta ens kuun puolella taitaa pihaan ilmestyä tommonen proo,väristä en oo viel varma mut joko musta
kromisilla tarroilla taikka valkone.
niin ja käytettynä...
17.3.2011 21:54
tosiaan niitä jännitteensäätimiä saa myös alle 40e, kun äkkiä googlasin... ja noita maanantaimalleja on joka mopomerkillä. et terpitrt:n kommenttien takia ei kannata jättää kyseistä mopoa ostamatta. kuten olen jo sanonut, kellään tutullani ei ole derbien sähköissä tai missään muussakaan ollut sen suurempia ongelmia kuin minkään muidenkaan mopojen kanssa
17.3.2011 21:59
Nagg1 kirjoitti:Kiiti kaikille vastanneille
Ja jostain sähkövioista huolimatta ens kuun puolella taitaa pihaan ilmestyä tommonen proo,väristä en oo viel varma mut joko musta
kromisilla tarroilla taikka valkone.
niin ja käytettynä...
Multa sais hyvän vähä ajetun (4001km) ja hienon pro:n valkonen siis ja nastat myös. 2500e ja asia pihvi.
17.3.2011 22:06
Kaupustelut YV:llä
18.3.2011 15:58
Mielialat vaihtelee, ja sen johdosta kyselisin hiukan skoottereista. Skoboihin en ole niin paljoa perehtynyt, että olisiko joillakin heittää jotain hyviä malleja ja merkkejä, joissa olisi karkeakuvioiset renkaat vakiona? (Eli siis jokakelinrenkaat, syynä: tulee edullisemmaksi, ei tarvi nähdä vaivaa renkaiden vaihdossa, koska talvellakin varmasti tulee jonkun verran ajettua.)
Kävin kaupassa vähän kattelemassa mopoja, ja silmääni kiinnosti eniten Peugeotin Tkr (Trekker vai mikä nyt onkaan). Noh, katselin sitten hiukan tietoja kyseisestä menopelistä, ja kauhukseni sain huomata tämän kohdan tietopankissa! "Boksin saa auki muiden skoottereiden avaimilla ja käyntiin virtalukosta ruuvimeisselillä." Pitääkö tuo paikkansa? Ja kuinka helppoa nuo lukot todellisuudessa on avata noilla keinoin?
Toinen juttu oli, että huonot ajovalot. Pitääkö tämä kuinka paikkansa? Jos ajaa siis täysin pimeässä, vain skootterin valojen turvin. Onnistuuko?
Olen puhunut. Asiallisia vastauksia kiitos!
18.3.2011 16:58
Nibbe kirjoitti:Mielialat vaihtelee, ja sen johdosta kyselisin hiukan skoottereista. Skoboihin en ole niin paljoa perehtynyt, että olisiko joillakin heittää jotain hyviä malleja ja merkkejä, joissa olisi karkeakuvioiset renkaat vakiona? (Eli siis jokakelinrenkaat, syynä: tulee edullisemmaksi, ei tarvi nähdä vaivaa renkaiden vaihdossa, koska talvellakin varmasti tulee jonkun verran ajettua.)
Kävin kaupassa vähän kattelemassa mopoja, ja silmääni kiinnosti eniten Peugeotin Tkr (Trekker vai mikä nyt onkaan). Noh, katselin sitten hiukan tietoja kyseisestä menopelistä, ja kauhukseni sain huomata tämän kohdan tietopankissa! "Boksin saa auki muiden skoottereiden avaimilla ja käyntiin virtalukosta ruuvimeisselillä." Pitääkö tuo paikkansa? Ja kuinka helppoa nuo lukot todellisuudessa on avata noilla keinoin?
Toinen juttu oli, että huonot ajovalot. Pitääkö tämä kuinka paikkansa? Jos ajaa siis täysin pimeässä, vain skootterin valojen turvin. Onnistuuko?
Skootterilla en oo koskaa ajanu, mutta eiköhän noi Pösöt ole ihan hyviä. 2-tahtisia tosin. Valoista senverran, että melko monissa mopoissa vakiopolttimot aivan surkeat (etenkin Derbin halvimmissa malleissa), mutta valotehoa voi parantaa tehokkaammalla ja kirkkaammalla polttimolla.. Ei paha homma laittaa.
Mistä sä ton lukkojutun keksit? En minä vaan tollasta huomannu. Missään skobossa tuskin mitään enskakumeja vakiona, mutta saahan sinne jotku vaihettua jos haluaa.
18.3.2011 22:02
Motoross kirjoitti:Nibbe kirjoitti:Mielialat vaihtelee, ja sen johdosta kyselisin hiukan skoottereista. Skoboihin en ole niin paljoa perehtynyt, että olisiko joillakin heittää jotain hyviä malleja ja merkkejä, joissa olisi karkeakuvioiset renkaat vakiona? (Eli siis jokakelinrenkaat, syynä: tulee edullisemmaksi, ei tarvi nähdä vaivaa renkaiden vaihdossa, koska talvellakin varmasti tulee jonkun verran ajettua.)
Skootterilla en oo koskaa ajanu, mutta eiköhän noi Pösöt ole ihan hyviä. 2-tahtisia tosin. Valoista senverran, että melko monissa mopoissa vakiopolttimot aivan surkeat (etenkin Derbin halvimmissa malleissa), mutta valotehoa voi parantaa tehokkaammalla ja kirkkaammalla polttimolla.. Ei paha homma laittaa.
Mistä sä ton lukkojutun keksit? En minä vaan tollasta huomannu. Missään skobossa tuskin mitään enskakumeja vakiona, mutta saahan sinne jotku vaihettua jos haluaa.
No siis joo, enhä mä ny mitää "enskakumeja" meinaakkaan, mutta että talvella ajo ei olis mahdotonta, tai tuskallista. No siis, katoppa Motot.netin tietopankki. Sitten moposkootterien hyvät ja huonot puolet. Ja sieltä Peugeot Trekker :/
18.3.2011 23:14
Niin tosiaan näkyy. Jännä juttu jos noissa on todella huonot virtalukot laitettu.. sillä edes halvimmissa (Fude yms) skoottereissa ei mainittu olevan huonoja lukkoja näin pikasella katsauksella. Vaikka niin voisi toki kuvitella.
18.3.2011 23:22
Niin, no en tiedä sitten. Mutta kai ny joka mopon virtalukon saa pelittämään ilman avaimia, jos osaa ja käyttää aikaa.
19.3.2011 10:48
Sry ot mut kaveri aukas toisen kaverin cpi smu virtalukon piaggio nrg:n avaimilla puolvahingossa läpäl testas vaa. Et shillalailla
19.3.2011 12:29
Ha
No, enkai mä sitte sen takia ainakaa jätä ostamatta tuota? Mutta mites se tavaraboxin aukaseminen muilla avaimilla? Siis tossa Pösön Trekkerissä?
Noniin, ja löysin sitten Pösölle vielä kilpailijan. Benelli 49x. Jotain kokemuksia tästä?
19.3.2011 16:16
shhhh luota ennemmin siihe pösöö varmasti laatua
19.3.2011 17:07
Onha tuo Benelli italialainen. Vaikka vissiin kootaan Kiinassa.
19.3.2011 19:32
Nibbe kirjoitti:Ha
No, enkai mä sitte sen takia ainakaa jätä ostamatta tuota? Mutta mites se tavaraboxin aukaseminen muilla avaimilla? Siis tossa Pösön Trekkerissä?
Noniin, ja löysin sitten Pösölle vielä kilpailijan. Benelli 49x. Jotain kokemuksia tästä?
No peugeot speedfightien boksit lähtee kans monen muun mopon avaimel auki, mut minkä vaa skootterin boksin saa auki ku vetää vaa siitä vaijerista. Pitää vaa tietää missä se on.
20.3.2011 19:32
Spörde kirjoitti:Nibbe kirjoitti:Ha
No peugeot speedfightien boksit lähtee kans monen muun mopon avaimel auki, mut minkä vaa skootterin boksin saa auki ku vetää vaa siitä vaijerista. Pitää vaa tietää missä se on.
kylhän melkee kaikki mopot lähtee helposti käymää ilma avaimia
esim kuulin et jos derbis (kai ainaki 04-08) ni ottaa maskin takaa jonku johon pois ni lähtee käyntii ilman avaimii