Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Hm-mopot

27.1.2013 11:52

Ei sitä oikein saa korotettua mitenkä fiksusti. Siitä punaisesta mutterista kiristämällä se iskari vaan löystyy/kiristyy eli vaikuttaa vaan kuinka herkästi jousi painuu kasaan. Koropaloja ei tohon saa mielestäni mitenkää fiksusti, perä nousee ihan liikaa pienimmälläkin mahdollisella korolla.

27.1.2013 21:55

Muistaakseni jossain aikasemminhan tätä ketjua joku oli porannut vähän korkeammalle reijjän siitä koiranluusta ja laittanu siijen iskarin alapään kiinni siihen. En siten tiedä miten toimiva ratkaisu on.

Tietäiskö joku mistä sais uuden virtalukon ja avaimet siihen ja jotenkin rattilukon toimimaan kun rattilukkoon katkesi avain ja ei ole vara-avainta. Virtalukon voi varmaan maahantuojalta tai netistä ostaa, mutta tuo rattilukko onkin vähn kinkkisempi kun hitsattu kumminkin runkoon kiinni ja ei mitään käsitystä miten semmoisen voisi vaihtaa...

28.1.2013 16:27

Soitin sitten sinne maahantuojalle ja kaikki nytte kunnossa ja sen rattilukonki saan vaihettua.

5.2.2013 13:59

miksei t palan alempi laakeri lähe irti?

7.2.2013 20:30

Voi olla tyhmä kysymys, mutta pelaako HM:ää esim tollaset http://www.janikaasalainen.fi/vilkkupar ... 10502.html vilkut? Iha johdot littämällä ku näis on vakiona ledivilkut nii vaikuttaako jotaki :D

7.2.2013 23:23

Luulen että kyllä ne vaan voi laittaa kiinni :) katot vaan että on hyvä liitos niin kyllä ne pelaa.

11.2.2013 19:13

sanokaas mistä löydän hyvän käytetyn usd- keulan mun HM 2010 ?? :D

12.2.2013 16:29

2013 Malleihin on näköjään tullut power up moottori. Onko kenelläkään vielä kokemuksia? ;)

13.2.2013 14:51

Kyllä noi pitäis käydä. Itellä on takana perus polttimovilkut ja hyvin pellaa

24.2.2013 11:59

Kellään tietoa meneekö derbi drd pro:n usd marzocchi HM:mään? -10 malliin. Se Marzocchi on suunniteltu 300mm jarrulevylle, ja mulla on 250mm. Jos ostan 300mm jarrulevyn niin pitääkö ostaa myös uusi jarrusatula? Ja muutenkin jos kellään on tietoa meneekö se HM niin auttakaa! :D

25.2.2013 12:00

rigafighter kirjoitti:Kellään tietoa meneekö derbi drd pro:n usd marzocchi HM:mään? -10 malliin. Se Marzocchi on suunniteltu 300mm jarrulevylle, ja mulla on 250mm. Jos ostan 300mm jarrulevyn niin pitääkö ostaa myös uusi jarrusatula? Ja muutenkin jos kellään on tietoa meneekö se HM niin auttakaa! :D

Adapterin ainakin joudut ostaan jos löytyy jostain. Keulasta en tiiä. :D

3.4.2013 17:12

Onko tietoo että mikä USD keula menisi helpoiten tohon 2010 HM 50 basic malliin?
Onko ollut muilla mitään vikoja?

3.4.2013 20:06

Kuseeko 2012 vuoden Derapage RR:n mittari? Itellä kurista prikka pois, suutin 115 sekä 14 piikkinen ratas edessä, ja hyvin kiihtyy, kiipee mäet ja kulkeekin..
Mittariin menee sen 60-70km/h, ja saman verran on kavereiden mittareihin mennyt (ei hm), kun ollaan viereikkäin ajeltu..

4.4.2013 22:23

Tuohon keulaan en osaa auttaa...

Mutta ne mittarit kyllä kusettaa ja paljon... yleisesti kavereillakin (ei hm) niin kusettaa aika reilusti. Jossain täällä luki että kusettais 12% hm:issä enemmän nopeus kun oikeesti on.
Itellä näytti joskus kun mittari viellä oli paikallaan jotain 75kmh kun ajaa 60kmh. Mulla kulkee oikeeta nopeutta sellaset 65kmh ja lyhyemmät välit kun sulla ja jos sulla kulkee sen 70kmh mittariin nii voi olla että sulla näyttää aika oikeeta tuo nopeus...

Testaa joskus vaikka kännykän gbs tai jollain muulla gbs paljon se oikeesti kulkee niin siitä saat sen tarkan tiedon. :)

9.4.2013 20:55

oisko kellään mitään sopivia ja nättei vilkkuja myyviä sivui linkata?