Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
3.4.2015 11:22
Tuossahan se luki että tuorevoitelu ei ole käytössä jos yhtään jaksoit lukea
3.4.2015 19:09
Tämä "vika" ilmeni, kun otin edellisen omistajan tekemän peltikurin pois alkukäyrän ja paisarin välistä.
Voisiko se vaikuttaa siihen, että tulee öljyä putkesta?
Aiemmin toiminut kyllä normaalisti.
3.4.2015 20:14
Mikäs olis paras tapa kuristaa 98 sendaa ku kulkee vähän liikaa. 85-90kmh kurittomalla pytyllä Oisko joku kuri putkeen hyvä vai mikä ois hyvä?
3.4.2015 23:48
Lyhyemmät välit tai nappirajotin, jos laitat jonku kurin putkeen nii tulee aika nuhanen varmasti.
Sit omaan kysymykseen että minkäkokonen ketjurulla ois passeli derbiin ku omatekonen tippu johonki enkä muista mittoja siitä.
4.4.2015 0:39
juu mulla on siinä 12-62 välit ei paljoo haluis lyhentää kun keulii kaasust jo nytte. Toi nappirajotinki vois ol iha hyvä.
Kävisköhä tämmöne ketjurulla?
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_page=product_info&products_id=1307
4.4.2015 8:08
Hain ketrurullaa DRD Pro:n ja Sumeko vieressä joten sinne. Pyysivät muistaakseni jotain lähes 20€ rullasta jossa oli vulkanisoitu putki sisällä. Menin Biltemaan ja ostin laakeroidun n. 40mm halkaisijaltaan ja n. 3omm leveän rullan alle 5€
Hyvin on pyörinyt.
7.4.2015 22:27
Mites kun ajan sendallani nii sillonku ottaa piikin/korkeat kierrokset niin kone särisee? Männä renkaat paskana/ menossa?
8.4.2015 11:19
Kuulostaa ennemminkin siltä että joku pultti tai mutteri tms. resonoi korkeilla kierroksilla ja sirinä kuuluu siitä. Itellä oli maskin pultit vähän löysällä ja juuri noin teki.
Tosin jos olet varma että sirinä tulee yläkerrasta, niin ei muuta kuin pytty auki ja katsot mikä on tilanne! Männänrenkaat ei montaa euroa maksa.
9.4.2015 21:05
Ajoin derbillä ylämäkee ja alakerrast kuulus kova pamaus ja nyt alakerrast kuulu kolinaa mikä vois olla vikana ? Kytkin ja vaihteisto toimii normaalisti
10.4.2015 20:35
Liekö kuuluu tänne, mutta millanen derbillä(senda xtreme 2010) on ajaa? Entä mites kone kestää yms ja miten kulkee vakiona( oon kuullu et 52 kulkis) ja miten kiihtyy? kiitos. Joku vastaa, jolla on kokemusta. Ainiin vielä se, että onko peruskeulalla ja USDilla palon eroa ajettavuudessa?
11.4.2015 16:39
Itellä tuo -10 senda ja hyvin kiihtyy, ja jos vauhtia haluaa niin eikun isompaa eturatasta tai pienempi takaratas ja kyllä se vakionakin menee yli 50
mukavahan sillä on ajaa.
12.4.2015 18:39
MItekäs ku oisin ostamassa toisesta derbistä usdia mikä on siis tupla levymallistta.
Niin tervejärkikin sanoo että siihen pitäs sit samalla hankki siihen sopiva vannekkin koska sehän ei passaa varmaan -10 vm extreme sendaan?
12.4.2015 21:11
Jep, tuo keula on siis vissiin jostain DRD Derbistä eli 15 mm akselilla. Vanhojen Sendojen vanteet ovat 12 mm akselilla joten jos haluat käyttää vanhaa vannetta niin laakerit täytyy vaihtaa 15 mm sisäläpimitalla oleviin ja akseli samoin.
12 mm laakeri Derbissä on 12 x 32 x 10 ja 15 mm laakeri on 15 x 35 x 11. Ainakin sellainen laakeri kuin 15 x 32 x 9 löytyy jolloin sinun tarvitsee laittaa 0,5 mm shimmit laakereiden väliholkin kummallekin puolelle tai vaihtoehtoisesti tehdä 1 mm pidempi holkki tilalle.
Sitten ongelmaksi muodostuu vielä jarrusatulan kiinnitys keulaan. Luulen, että tuossa keulassa on hieman erilainen kiinnitys satulalle. Tästä taas selviät tekemällä sopivan adapterin vaikkapa alumiinista.
Jos taas päätät ostaa tuohon keulaan sopivan tuplalevyvanteen, joudut ostamaan myös uudet jarrusatulat jne..
12.4.2015 21:27
Joo eli jää siis ostamatta
12.4.2015 21:45
elikkä kaikki mahdolliset vinkit ja pro tipit vaihteiston kasaamiseen on tervetulleita!
avasin lohkot niin tietysti kaikki simmilevyt tippui ja sekottui