Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
18.12.2013 0:09
jooo
Viimeksi muokannut jullert päivämäärä 21.12.2013 11:43, muokattu yhteensä 1 kerran
18.12.2013 11:19
Kalle sulla on luistissa jotai hiekkaa tai likaa itelläki oli ja ajaessa hirtti sateella ei muute ollu kaunista siitä pari minsaa eteenpäin
19.12.2013 22:05
Ei ollu mitää kaasarissa ja säädötkin ihan kunnos. Se tekee nyt sitä et ku kylmänä käynnistä huutaa vitusti. Mut hetken ajamisen jälkee hirttää sillee pikkuse vaa et liikkuu vaik ei koskekkaa kaasuu. Veikkaan kyl et se kaasukahvast/vaijerist johtuu ku heti kaatumise jälkee tuli
19.12.2013 22:35
nii se vaijeri on voinu mennä johonki rako otat vaairti sen kapulastaki ja vejät uuvestaa ja ennenku käynnistät nii varmista et siinä on se 4mm välys
20.12.2013 21:32
Mikäköhän voisi olla mopossa vikana kun ei vaihda ykkösvaihteesta ylöspäin? Vaihteistoöljyt on vaihdettu ja muuten katottu säädöt.
20.12.2013 21:47
vaihteisossa jotai hajalla? tuliko öljy mukana mitää metallihilettä tai muuta epämääräst koita heilutella ees taas ja saaha vaihe sisää nouseeks se yhtää vai lyökö se tyhjää se polin?
21.12.2013 15:16
ropiska kirjoitti:Mikäköhän voisi olla mopossa vikana kun ei vaihda ykkösvaihteesta ylöspäin? Vaihteistoöljyt on vaihdettu ja muuten katottu säädöt.
Todennäköisesti vaihteiston vaihdeakseliakselista jousi poikki tai joku muu osa irronnu. Avaa kytkinkoppa ja ota kytkin irti, niin näät vaihdeakselin kunnon.
21.12.2013 16:47
Zanddu kirjoitti:Mulla on -06 derbi, missä on -09 apikan kone. Se oli leiponu ja nesteet oli menny sekasin. Osaisko joku kertoa, miks jäähdytysnesteet oli pytyssä? Ja jos sitä on muuallakin koneessa, niin miten saan kaiken pois? Tossa vielä muutama kuva hahmottamaan tilannetta:
En kehtaa laittaa toista kuvaa, niin
tässä on kuva sylinterin ja palotilan välisestä tiivisteestä.
Auttakaa tyhmää, en haluu että toi toistuu^^
Miten muuten mäntä pitäisi ottaa oikeaoppisesti irti? Siis sokat ja tappi?
Tietääkö kukaan minkäkokoinen on -09 rabasan yläpään neulalaakeri? Ja vakiomännän kokoa en oo vielä mistään löytäny, ku tarvis tosiaan uus ostaa
21.12.2013 17:22
Sain hirttämisen loppuu ku ostin uude kaasukahvan rikkinäise tilal. Mut on vaan ärsyttävää ku kahva on aikas kireä. Ja pintakaasul tökkii, eli pitää ajaa melkee kaasupohjas kokoaja, eiks sitä neulaa pidä nostaa
21.12.2013 17:33
Milä on vikana kun tuntuu ettei mopo ota tarpeeksi puristuspaineita? Paljonko noita puristuspaineita kuuluu olla? Mopoon on vasta vaihdettu sylinteri ja mäntä, mäntä on tarkistettu että on oikein päin ja männänrenkaatkin on ehjät. Polkemalla ei lähde käyntiin mutta työntämällä saa juuri ja juuri käyntii. Tarttis pikasia vastauksia :S
22.12.2013 1:02
Jos mäntä ja renkaatkin on takuulla todettu ehjäksi(epäilen vahvasti koska melko leiponeen kuuloinen tapaus), seuraavaksi voi kokeilla puhdistaa kaasarin ja siinä samalla vaivalla vilkasta miltä läppäventtiili näyttää.
Zanddu kirjoitti:Auttakaa tyhmää, en haluu että toi toistuu^^
Miten muuten mäntä pitäisi ottaa oikeaoppisesti irti? Siis sokat ja tappi?
Tietääkö kukaan minkäkokoinen on -09 rabasan yläpään neulalaakeri? Ja vakiomännän kokoa en oo vielä mistään löytäny, ku tarvis tosiaan uus ostaa
Villisti veikkaan että jäähärit on mennyt pyttyyn purkamisen yhteydessä. Tosin jos niitä löytyy putkestakin on joku tiiviste pettänyt.
Ennenkun mäntää poistat niin laitat rievun kampikammion suojaksi. Mäntää on aika hankala kaiketi poistaa "väärin". Mäntä voi olla kokoa 39.84-39.87 miltä nyt sattuu tuntumaan.
Jos on lämpöleikannut ja viritetty kone niin suosittelen vähän pienempää, eli 39.85 jos on johonkin muuhun hajonnut ja vähän ajettu niin 39.86 jos taas elämää nähnyt niin 39.87.
22.12.2013 15:06
En tiiä oliko vedet menny pyttyyn ennen osien irrottelua vai sen seurauksena
Mutta ostin sen tollasessa kunnossa ja putkee ei ollu kiinni, niin en siitä voinu tarkistaa.
Vielä tohon männän irrottamiseen, ne sokat saa varmaan otettua irti pihdeillä tms? Mutta mitenkäs se tappi? Otanko vaan jonkun pienen meisselin ja naputtelen sen irti?
Tietääkö nevssons(tai joku muu), että minkäkokoinen se yläpään neulalaakeri on? Onko esim 12x15x15 sopiva?
22.12.2013 16:19
Juu, pihdeillä kierrät ja vedät niin lähtee. Tappi tulee yleensä painamalla, tosin joskus vaati kovempaa puristusta jolloin itse painan soppelin kokosen pultin toiselta puolelta tappia vasten ja papegoijapihdeillä sitten männän kyljestä ja pultin päästä puristan.
12x15x15 on oikea koko neulalaakerille juu.
22.12.2013 23:42
Paljon kiitoksia
Täytyykin laittaa osia tilaukseen, niin saa edes toisen pärrän ajoon
25.12.2013 1:46
Nyt tarvis pikasesti neuvoa ku pitäs saaha derbistä takahaarukan akseli irti mutta ei lähe millään vaikka kuin takoo.. On laitettu,crctä ja hakattu niin lujaa kun lähtee..