Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.5.2014 0:14
Joo ei ne ihan samanlaisia ollut, derbissä sylinterin pakoaukko on vähän suurempi kuin sepossa ja kiinnitysreikien etäisyydet reijästä-reikään ovat derbissä pari milliä pidemmät. Kyllähän se putki sovittamalla kiinni menis, mutta kun sitä täytyisi derbissäkin ajoittain pitää, niin turha mennä tuhoamaan sitä omilla modeilla. Kunhan rahatilanne vaan tästä kehittys parempaan suuntaan, niin hankkisin sitten sillekin sepin ruoskallekin ihan oman putkensa.
3.5.2014 17:31
Mites noi Minarelliin tarkotetut Airsal 70/80 pytyt, istuuko suoraan sepon lohkoihin vai tarviiko tehä tilaaa? Kerran kun sovitin sepon pyttyä minarellin lohkoihin niin ei mennyt suoraan, vaan niistä piti ottaa vähän lastua pois että sepon 50cc sylinteri mahtui istumaan paikalleen. Mutta mitenkäs asian laita on sitten näin toisinpäin?
5.5.2014 0:25
Mistäs päin kannattaisi lähteä tutkimaan, kun cepikassa mittari, vilkut ja töötti ei toimi/ toimii sillon tällöin (silloinkin jos toimii, vilkut vilkkuvat ihan miten sattuu). Akku on ihan uusi joten ei siitä pitäisi olla kiinni. Ehdotuksia?
e. Sulakkeen vaihdoin (oli ihan ruosteessa) nyt toimii muuten normaalisti mutta kun laittaa vilkun päälle niin mittari sammuu eikä vilkku vilku
26.5.2014 22:39
ite heitin 87 suuttimen sisään ja 13 piikin eteen, meni ihan kiitettävästi ja jakso vetää. Ei siellä itellä ainakaan ollu muita kureja.
27.5.2014 13:51
Moro, semmonen ongelma olis että kun cpini tyhjäkäynti on liian pientä 900-1200 ja lopulta hetken käytyään sammuu jos ei kaasua anna. Mistä tyhjäkäyntiä säädetään, ruuvista joo mutta mistä kun en viitsisi summanmutikassa ruveta ruuveja väänteleen kaasarista?
28.5.2014 20:19
Kiitos neuvoista, täytyypä kokeilla (:
28.5.2014 22:35
Osaisko kukaan auttaa kun mulla on tommonen cpi sm vm2011 ja ajettu 4tkm se ei kuitenkaan taven jäljiltä suostu käynnistymään(ei sano mitään)
Kuitenkin saa kipinää jä bensaa(tulppa märkä) ja puristuksiakin tuntuisi olevan. Auttakaa en keksi itse enään mitään mahdollista!!!
29.5.2014 9:26
Itelläni on ainakin cpi sm 50 pro 2011 malli, ja ymmärtääkseni kaikki ovat olleet pro malleja 2011 eteenpäin, itellä käynnistyi talven jälkeen akun lataamalla, kokeili eka s-startilla pari kertaa ja sitten lähti ekalla polkasulla, itselläni tosin sähköstartista jotain rikki kun eka yrittää käyntiin, mutta sitten pyörähtää vain tyhjää.
29.5.2014 10:24
Uusi akku on ostettu ja se on ladattu täyteen ja sähköstarttikin kyllä toimii, kun ei edes lähte polkemalla tai työtämälläkään edes käynnistyssprayn kanssa.
29.5.2014 12:02
Ettei vaan olis vanhat bensat tankissa?
29.5.2014 12:47
Tankki on tyhjennetty ja bensat vaihdettu
eikä silti sano yhtään mitään vaikka miten koittaisi käynnistää...
29.5.2014 13:26
Semmoista vielä että jos kone on autotallilämpöinen (n.20 astetta) niin pitäisikö automaattiryypyn siinä lämpötilassa olla täysin auki vai saako siihen lämpötilaan jo liikaa bensaa?
Minun ryyppyni on ainakin täysin auki että onko kenelläkään tietoa onko se rikki, ettei sen pitäisi olla täysin auki noin lämpöisessä jolloin voi olla että se päästää liikaa bensaa ja tulppa kastuu eikä enään anna kipinää?
29.5.2014 14:35
Ootko tulppaa koittanu vaihtaa, vaikka antaiskin "ulkona" kipinän niin ei anna sitä välttämättä enään paineen alla?
30.5.2014 7:28
Juu on uusi. Mutta ajattelin kanssa ihan samaa että jos kipinä on niin heikko ettei jaksa enää sytyttää puristuksissa? Onko kenelläkään muulla ollut tämmöistä onglmaa ja tietääkö kukaan mite. Saisi korjattua?
30.5.2014 19:49
Jännä että ei talven jälkeen yhtäkkiä lähekkään kerran on säilytetty lämpösessä tallissa ja näin. Ite varmaan kallistuisin tulpanhattuun ja sen johtoihin, kuitenkin kummallista jos tuosta noin yhtäkkiä vain hajonnut. Fiksummat osaa neuvoa enemmän/korjata puheitani. Toivotaan että ongelmasi kuitenkin ratkeaisi pikimmiten! (: