22.9.2012 12:20
22.9.2012 13:06
22.9.2012 13:39
22.9.2012 14:45
22.9.2012 15:01
Tuppuman kirjoitti:Derbikuski69 kirjoitti:Elikkäs nyt tuli se hetki, että mäntä pitäs uusia. Alkup. männällä ajoin kunnioitettavat 20tkm eikä ongelmia. Nyt löyty ylimääräistä aikaa ja rahaaa joten samapa tuo on uusia niin saapahan huoleti ajella vielä. Alkuperäisen männän koko on tietääkseni se 38.85mil ja pyttynä pinnoitettu vakiopytty. Pitääkö minun ostaa tismalleen saman kokoinen mäntä kuin edellinen oli. Mietin vain , että onhan pytty kulunut 20tkm aikana joten voisiko seuraavan männän koko olla 38.86 tai jopa 38.87. Itselläni ei ole nuin takkoja mittalaitteita, jotta voisin katsastaa sylkän halkaisijaa vaan toivon vastausta eli ostanko uudeksi männäksi samankokoisen eli 38.85mm vaiko isomman. Sanokaa vielä tähän hyviä merkkejä ja max budjetti on se 50e mäntäsatsille. Toivoisin että joku valaisee minua pikemmiten.
Jos vielä joku kehtaapi kertoo tarkemmin kuinka ilmaan nui jäähytysnesteet , ettei pääse ilimaa tonne.
Kiitän jo etukäteen avaavista vastauksista!
Itse suosittelen että ostat 39.87mm. männän ja viet pytyn jonnekkin koneistamolle/moottorihiomolle HUOM! uusi mäntä pitää aina antaa mukaan kun hoonautat/porautat pytyn yksikään hyvä hoonauttaja ei ala pyttyjä hoonailemaan "sokkona" ja nämä pinnoitetut pytyt saa kyllä hoonata kunhan annat ammattilaisen tehdä sen. Ostat joko hyvän Pro X männän joka maksaa 35€ mc scatterilla ( http://www.mc-scatter.com/product_info. ... F0DfbLN-38 ) tai sitten ostat step two tarvikemännän, laatu on tietysti paljon huonompi, mutta itsella derbissä ainakin kesti hyvin ( http://www.mc-scatter.com/product_info. ... F0DiLLN-38 ) pysyt aika hyvin budjetissas ostit kumman männän tahansa. Porautus Seinäjoella maksoi 38€ ja hoonautus oli 20€ luokkaa...
22.9.2012 16:00
22.9.2012 21:03
mic-c-o kirjoitti:Sen takia sammuu koska öljyt ovat vielä 'kylmät' ja kun kytkinlevyt ovat öljykylvyssä niin siksi vaihe menee silmään vaikkei tarkoitus olekkaan.
22.9.2012 21:09
22.9.2012 22:12
Mullakin aivan sama "ongelma". Lämpimänä vaihteet toimii normaalisti, mutta kylmänä kytkin ei irrota ollenkaan (sammuu kun vaihteen pistää päälle). Ite aina kun kylmänä käynnistän niin kaasuttelen kevyesti ja pumppaan kytkinkahvaa vähän niin ei sammu kun pistää vaihteen päälle. Öljyillä ei ole ajettu kuin muutama sata km (Castrol mtx).empätaida kirjoitti:Mulla tekee aivan samaa 400km sitten vaihdetuilla öljyillä ja vasta 5000km ajettu koko mopolla. Lisänä vielä että sammuu aina ekalla käynnistyksellä muutaman tunnin seisonnan jälkeen kun laittaa vaihteen päälle jossei anna kierroksia.
22.9.2012 23:13
Bridge kirjoitti:Noniin auttakaapa joku, elikkä kertokaa miksi derbin etujarru ei ilmaudu vaikka kuinka yrittää, oon ilmannu tällä tyylillä: Ensin avataan jarrunestesäiliö ja laitetaan se täyteen, sitten pumpataan 10 kertaa ja painetaan kahva pohjaan ja sitten avataan ilmausruuvi hetkeksi ja laitetaan takaisin kiinni, tuota ollaan toistettu varmaan 30 kertaa eikä vieläkään tule tuntoa kahvaan ku painaa, säiliö on pietetty koko ajan täynnä?? Miksei jarru ilmaudu??????
23.9.2012 0:43
23.9.2012 10:37
23.9.2012 11:39
23.9.2012 15:37
23.9.2012 17:02
Waxon kirjoitti:Miksiköhän vaihteet pitää sellaista paukahtelevaa ääntä kun vaihtaa pienempää? Ja vaihde ei meinaa paikallaan ollessa mennä pienemmälle ellei työnnä mopoa eteen tai taakse
No1 kirjoitti:jollei muuten ilmaudu niin pumppaas etujarrua ilmausruuvi kiinni niin kauan että tulee painetta/kuplia, voi mennä joku puoli tuntia, sen jälkeen ilmaat pari kertaa ilmausruuvista niin pitäis toimia.