Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
26.5.2013 19:26
eipä toi mitään haittaa jos vähän ampuu. mulla teki manki samaa talven jälkee mut siellä oliki sitte jo vikaa niin perkeleesti ala kerrassa. en kyllä enää muista loppuko se ampumine pienen remontin jälkeen
26.5.2013 19:47
Mietin vain että onko pakoventtiili paskana jos noin tekee... Tehot tuntuu kuitenkin olevan tallella
8.6.2013 4:59
Haluisin toho mankiin hankkia uuden pidemmän keulan, koroiskarit ja pidemmän takaswingin. Onko tietoa minkä pitunen toi mankin vakiokeula on? Olisko 600mm keula paljonkin pidempi?
Mistäs noita sitten sais suht halvalla kun noi lähentelee parissa kaupassa sitä 300e vai pitäskö ostaa joku muuhun vehkeeseen menevä keula? Tosiaan haluan että mankista tulee aika paljonkin korkeampi. Lähinnä tälläistä keulaa tarkoitan
http://www.ooracing.com/store/index.php ... ductId=448Tai
http://www.mbfmoto.com/store/?page=shop ... gory_id=54Tuo kultanen keula on vaan väärän värinen että musta tai harmaa olis hakusessa.. Mutta siis noi on molemmat 600mm että korottaako paljonkin vai pitäskö sitten olla viä pidempi joku pit bike keula... meneeköhän semmoinen edes mankiin kiinni
http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=3600Entäs minkä pituiset koroiskarit tohon mankiin sopii pisimmillään?
Jotain tälläistä haluaisin mankista ellen jopa korkeampaakin...
http://img88.imageshack.us/img88/1356/sam0013ir.jpg
8.6.2013 10:37
Vakiokeulan tarkkaa pituutta en muista, mutta 600mm on pidempi. Iskareiksi sen kanssa varmaan jotkut 330mm olis aika hyvät ja joku +4cm swingi. Kultaiseksi elaksoidusta keulasta saat harmaan kun levität päälle putkenavaajaa --> Poistaa elaksoinnin, tai sitten maalaat vaan mustaksi. Eli ei se ongelma ole.
8.6.2013 23:54
Tärpätilläkin saa eloksoinnin pois.
9.6.2013 5:50
Mites kun noissa kaikissa 600mm keuloissa lukee että sopii vaan 10" vanteille niin onko siihen joku syy miksi ei sovi 8" vanteille..? tuntuu meinaan niin kauheen isoilta noi 10" renkaat vai oiskohan toi nätimpi ku hommais 10" renkaat noitte kaikkie pidempien keulojen, iskareitten ja swingien kaa?
Meinaan tossa punasessa mankissa minkä linkkasin esimerkiks ni siin on ainaski 10" vanteet eikä toi ny niin kauheen pahalta näytä... Kylhä siitä sit katoo melkee kokonaa se mankin pieni koko mut on toi kyl aika nätti
vai mitä mieltä? (kysyn mielipiteitä ku ite oon tosi huono tekeen päätöksiä tälläsissä asioissa...
)
9.6.2013 13:34
Taitaa niissä ottaa jarrusatula kiinni vanteeseen. Kyllähän ne varmaan modaamalla 8" menee.
21.6.2013 2:07
Kun vaihdan mankiin USD-keulan, 10" vanteet ja pidemmän takahaarukan, niin pitääkö mopo muutoskatsastaa, Paljonko muutoskatsastus maksaa, pitäisikö mennä noilla osilla läpi muutoskatsatuksesta? Entä onko vielä jotain mitä siitä pitäisi tietää?
21.6.2013 13:36
wilhis kirjoitti:Kun vaihdan mankiin USD-keulan, 10" vanteet ja pidemmän takahaarukan, niin pitääkö mopo muutoskatsastaa, Paljonko muutoskatsastus maksaa, pitäisikö mennä noilla osilla läpi muutoskatsatuksesta? Entä onko vielä jotain mitä siitä pitäisi tietää?
Kyllähän se pitää muutoskatsastaa mutta kukaan ei tietääkseni näin ole tehnyt että jos oikeesti aiot muutoskatsastaa moposi tuon takia niin.....
22.6.2013 2:16
No muutoskatsastan sen sitten siinä vaiheessa jos ja kun lähtee kilvet niiden osien takia.
23.6.2013 10:47
Et saa kyllä noitten osien takia kilpiä lähtemään, vaikka kuin haluaisit.
23.6.2013 12:53
Lain mukaan saa; vetävän pyörän kokoa ei saa muuttaa, ainakaan ilman muutoskatsastusta.
23.6.2013 19:43
Onko kukaan tollasta Racing CDI:iitä tai jotain vastaavaa kokeillut? Kyllä tiedetään että mankin cdi on rajoittamaton mutta onko noissa "kisa" cdi bokseissa ennakon säätyminen tai jotain mikä saattaisi menohaluja kasvattaa?
23.6.2013 22:02
Teoriassa sen racing cdi:n pitäisi tuoda lisää menohaluja yläkierroksille, mutta en tiedä tuntuuko persdynossa se niinkään. Voihan sitä kokeilla ja vertailla, itse olen aina mennyt normaalilla ja silti kiertänyt niinpaljon että venat jää perään, eli ei sillä ihmeitä saa aikaan.
23.6.2013 22:14
Joo mulla oli racing cdi 125cc pakettikoneen kanssa, ja normaalin verrattuna en huomannut oikeastaan mitään eroa. Saattoi olla vain kuvitelmaa, mutta väännöt tuntuivat hieman siirtyvän ylemmille kierroksille. Eli huonoimmillaan saa vain alavääntöjä vähennettyä. Racing cdit taitaa olla tarkoitettu ennemmin "tappiviri"osien kanssa käytettäväksi. Normikoneiden kanssa toimii kyllä melkein kuin mikä tahansa cdi-boksi, mutta hyötyä siitä ei välttämättä saa irti normaaliin verrattuna.