Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
17.8.2012 22:39
jaa kyl lse kestää jos leipoo nii sitte leipoo paremmin vaa lähtee käyntii ku laittaa jonku kunnon männän
17.8.2012 23:16
nojuu, eipäse ny näköjään sitte kauheeesti lämpiäkkää, ihansama josse joskus sen tekee
ompahan hyvä syy vaihtaa vähä isompaa pyttyä..
18.8.2012 20:38
Rieju MRT 2012 power up mopo, Ilmanputsarista reikälevy pois ja suutin on kokoa 96.
Joten mikä on kun hyvin kiihtyy ja sitte 45 kohalla alkaa sillee vähän tökkimään ja moottori käy jotenki oudosti, tuntuu tapahtuvan vähän vähemmän ku lämpenee. Ennen kun en ollu tehny vielä mitään niin loivaaan alamäkeen meni vähän yli 45 niin kuulosti paremmalta ja ei sillee tökkiny muttei kyllä kulkenutkaan sitä kovempaa mitä nyt. Johtuuko suuttimen väärästä koosta vai mistä?
18.8.2012 21:28
Kertokaapa vähäsen tästä Rieju MRT:stä ku aattelin sellasta... Kuulemma helppo virittää yks kuri putkessa mikä lähtee helposti & cdi? ja suht vähäruokane alta 5l ja joku sano viel et sama mopo ku peugeot xps?
Kestääkö esim keulimista, onko rekisteröity kahelle että voi kyyittää, onko kuin ahas moottori (vrt. yamaha dt) onko tyyppivikoja ym
18.8.2012 21:45
Europa on vakiona laiskempi mutta viritettynä kulkee kovempaa ja paremmin, power up taas toisin päin. Ja kone on sama minarelli am6 mitä löytyy pösöstä, jammusta ym. Vie varmaan aikalailla alle 5l, ei ainakaan paljoa vie. Tyyppivikoja on ehkä huonot sähköt (liitokset, johdot katkeilee) Konetila on erittäin avara, sopii tekemään hiton hyvin kaiken. Stefat alkaa vuotamaan pumpuista kun keulii, muuten kestää kunhan ei keuli ympäri, ei ole mitään hirveän jykevää putkea se takahäkki
Mutta hyvä peli.
Ja joku kysy siitä power upista, onko ryyppy jumissa? Liian iso suutin varmaan sit jos ei oo, ellei sit rajotin pärryytä siinä
18.8.2012 21:54
oli alunperin tarkotus pistää tää tonne mrx puolelle mutta meni vähä sekasi
samakai se o sitte sinnekki pistää
18.8.2012 22:07
240turbo kirjoitti:Ja joku kysy siitä power upista, onko ryyppy jumissa? Liian iso suutin varmaan sit jos ei oo, ellei sit rajotin pärryytä siinä
Ryypyn jumiutuminen? miten tapahtuu käytännössä ja mistä tietää että se on jumissa vai tarkotatko että se itse vipu ois jumissa? Ihan vaan siitä ajattelin kun sitä kaasaria aika ronskisti siellä kääntelin ku suutinta vaihdoin nii joitain ois voinu tapahtua. Ajattelin että toi ryyppy juttu vois olla vaihtoehto kun tuota suuttimen koon testaus tapaa olen kokeillu (ylämäkeen kaasupohjassa ja sitte ryyppyä) nii ei kyllä huomaa mitään eroa. Sama se kun eiköhän syy kuitenkin tuo liian iso suutin ole
jos nyt ensviikolla pistän vähän poralla tuosta kurista läpi niin kattoo sitten sitä suutin tilannetta uudestaan.
Toivottavasti ei ole rajoitin koska ohittaminen on aikas lopullinen toimenpide.
18.8.2012 22:11
veikkaan kyllä että rajottimesta johtuu..
kun annat kierorksia nii sillee "pätkii" niiku moo mo pätpät
sitte ku ala mäkeen meet niin ei moomota vaan pärisee
18.8.2012 22:23
En tiedä tosta pätkimisestä sillee, pärisee aina yhtä paljon mutta sitte ku kierrokset nousee tarpeeks nii tuntuu jotenki tukehtuvan ja kuulostaa sillee et se ei vaan pysty kiertää niin kuristettuna enempää ja ehkä vähän pätkivän myös et saattaahan se olla se rajotin tai sitten ei, katon sitte ku kuria poraan että meneekö yli 45 ja miltä tuntuu.
20.8.2012 16:38
Minkä kokoisen suuttimen pistän jos otan siitä alkukäyrästä sen kuristuksen pois
ja missä vika kun mopo hikiseen 40 kulkee tasasella vakiona ku taas kaverilla derbi menee lähelle 60 vakiona tasasella
20.8.2012 19:14
Eikös se sopiva suutin ole noin kokoa 100? Mulla kulki power up mrt vakiona 39 tasasella
Laitoin 92 suuttimen (vakio 88) niin kulkee nyt 45, luultavasti kävi laihalla vakiosuuttimella?
20.8.2012 19:19
Veikkaisin et kannattaa ottaa ilmanputsarista se reikälevy pois samalla ja laittaa joku 105 tai vähän isompi, En tosin voi mitään varmaa tietoo antaa kun en itse tiedä mitään.
Sitten aika simppeli kysymys ja varmasti joku tietää vastata:
Aattein väsää vakio kilventelineen tilalle uuden omaan riejuun, Yritin ottaa sitä vanhaa pois et saisin mitat. Avasin pultit, mut sitten älysin et vilkut (ja takavalo) pitäis jotenki saada irti ekaks, kun niihin menee johto sen muovin läpi. jos nyt otan ja nykäsen sitä vilkkuun menevää johtoa siitä itse vilkusta niin pitäiskö olettaa että sieltä tulee jonkin näkönen liitin vai johdonpätkiä, kun aattelin kuitenki ilman suurempaa väsäystä saada takasin ennalleen, vai onko siellä jossain sellanen liitin että saa helposti irti ja takasin toimimaan?
20.8.2012 19:34
Kyllä se kilventeline tippuu sieltä ihan valojen ja vilkkujen kanssa jonka alta paljastuu sit ne liittimet
20.8.2012 19:43
Kilventelineen muovissa on reikä, toisellapuolella villkku, toisellapuolella johto joka menee kaukaisuuteen, ja koko teline on niittenvarassa kiinni ja ei lähde pienellä voimalla irti nii miten vitussa se yhtäkkiä sieltä tippuis, että ootko aivan varma että sitä koko valtavaa sydeemiä kannattaa alkaa repiä sieltä sillee et ne vilkut ja valot on kiinni? vai eikö siinä muutakaan voi
20.8.2012 19:50
kyll ne vaan sieltä mukana tulee.. tietysti otat ennen loppu repäisyä ne liittimet irti ettei tarvii tinailla...
E. itellä lähti ku ujuttelee se on aika tiukassa ja sitte sieltä pitäs tulla ne vilkkujen liittimet esiin taka valossa oli joku sen tyyline kans tai jtn en muista mut itte katkasin johot siitä siis kun se oli irti koska laitoin ledillisen apikoilla..
ja jos laitat ledlipan älä poraa takalippaan reikää vaa poraa kilven telineesee uudet reiät..