Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
14.7.2012 18:42
Tiedätekö mikä minun betassa on ? Käy normaalisti sitten laitan ykköselle painan kaasua ja päästän kytkintä niin lähtee iha vähän liikkeelle ja sitten sammuu. Välillä taas lähtee liikkellee esim valoista mutta on erittäin lähellä sammua ja menee erittäni hiljaa alun ennen kun pääsee vähän vauhtii ja sitten kulkee taas normaalisti. Olisko suuttimessa jotain vikaa? Vai onko jotain muuta. Myös kaasari on ihan öljyssä päältä . Kiitos jo valmiiksi
14.7.2012 18:47
Kato ettei se öljyletku vuoda/ole halki tmv. Siitä se vika nyt ei johdu, mutta koitas niin että laitat seosruuvin 2 kierrosta (tai jos on jo niin avaa enemmän) auki, ja tyhjäkäyntiä kovemmalle.
14.7.2012 19:31
Gogge kirjoitti:Kato ettei se öljyletku vuoda/ole halki tmv. Siitä se vika nyt ei johdu, mutta koitas niin että laitat seosruuvin 2 kierrosta (tai jos on jo niin avaa enemmän) auki, ja tyhjäkäyntiä kovemmalle.
missä seosruuvi on ? Tyhjäkäynti ruuvvihan on siinä kaasarissa. Betassa on käytössä tuorevoitelu myös !
Viimeksi muokannut mak33z päivämäärä 14.7.2012 19:32, muokattu yhteensä 2 kertaa
14.7.2012 20:16
L.S.T kirjoitti:Tuota perus 16-asentoista rajoitinta ei valitettavasti kyllä saa toimimaan betassa. Sitä on kyllä kohtuullisen moni kokeillut.
Joo ei saa nimittäin ite tullu kokeiltuu, mutta mulla ainaki toimi ite tekonen konkkarajotin, että en sitte tiä mikä noissa oikee o
15.7.2012 0:27
Sittenhän sen pitäs toimia, eihän noissakaan ole kun konkka, ja potikka, samalla tavalla toimii jne.. kumma on.
Ja seosruuvi on kaasarissa, tk ruuvin oikealla puolen.
15.7.2012 2:30
vielä että pitäisikö vaihteistoöljyn pinta näkyä kun kattoo sinne siitä reiästä. Mitä öljyy suosittelette että laitan vaihteistoon ? ja eikä mene sillei että vanhat pois ja laitan siitä moottorissa olevasta reiästä MISSÄ on pieni korkki mikä kierrätetään pois ja siinä näkyy jotain vaihteisto juttuja tai jotain levyjä?
15.7.2012 10:36
Siis joo siellä koneen alla on se 13mm lenkillä aukeeva öljy proppu, siitä vanhat pois.. uudet siitä kytkinposken päällä/öljypumpun ja kicksin välissä olevasta rööristä, 8,2dl. Siinä kytkinposkessa on se tarkastus aukkokin, mutta kannattaa vaan laittaa tuo 8,2dl..
15.7.2012 16:20
Gogge kirjoitti:Siis joo siellä koneen alla on se 13mm lenkillä aukeeva öljy proppu, siitä vanhat pois.. uudet siitä kytkinposken päällä/öljypumpun ja kicksin välissä olevasta rööristä, 8,2dl. Siinä kytkinposkessa on se tarkastus aukkokin, mutta kannattaa vaan laittaa tuo 8,2dl..
Missä voisi olla öljy poisto reikä? ei löytynyt koneen alta ja kyseessä on 07 vuoden malli. Laittakaa kuvaa missä teiän omat on niin löytäisin. Ohjekirjassa kuva on sen verran pilalla ettei saa selvää.
15.7.2012 16:27
Peukalo keskellä kämmentä.
15.7.2012 17:02
Moottorin alla se on, pakoputken yläpuolella.
15.7.2012 18:21
Kkimi_ kirjoitti:Peukalo keskellä kämmentä.
No jos vähän muistellaan näitä omia kysymyksiäsi täällä, kun betasi olit saanut niin ei välttämättä kannattas ihan vielä tulla aukomaan. Ja muutenkin kaikkea ei vaan voi osata.. Toki kyllä toi pitäs löytyä kuhan vähän ettii.
Ja ettei enää tarvitse kysyä, niin koneen alla, oikealla puolella, 13mm pultti. Jos on >11 malli niin putki voi olla vähän edessä, 12 mallissa ei.. ja siinä se ei myöskään ole putken "takana".
15.7.2012 18:24
Gogge kirjoitti:Jos on <11 malli niin putki voi olla vähän edessä, 12 mallissa ei.. ja siinä se ei myöskään ole putken "takana".
Korjattu.
EDIT: Niin sitä vaan että pienempi kuin on < eikä >.
Viimeksi muokannut Aap- päivämäärä 15.7.2012 21:28, muokattu yhteensä 1 kerran
15.7.2012 18:27
Ai mitä sä nyt oot korjannu
15.7.2012 21:09
Gogge kirjoitti:Kkimi_ kirjoitti:Peukalo keskellä kämmentä.
No jos vähän muistellaan näitä omia kysymyksiäsi täällä, kun betasi olit saanut niin ei välttämättä kannattas ihan vielä tulla aukomaan. Ja muutenkin kaikkea ei vaan voi osata.. Toki kyllä toi pitäs löytyä kuhan vähän ettii.
Ja ettei enää tarvitse kysyä, niin koneen alla, oikealla puolella, 13mm pultti. Jos on >11 malli niin putki voi olla vähän edessä, 12 mallissa ei.. ja siinä se ei myöskään ole putken "takana".
Yhen korkin ruuvaaminen irti/löytäminen ja peltikurin tekeminen on 2 niin eri asiaa.
15.7.2012 21:23
Jaa'a, takalokarin tarrat on alkanu kellertämään (pakokaasut polttanu?), nii milläköhän sais ton kellerryksen pois? Kokeillu jo 2 eri taikasientä eikä mitään vaikutusta, vituttavaaaaaaaaaaaaaa.