Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Puch-moottoriset Tunturit

15.1.2012 0:12

Ei kai, siinähän taitaa olla vaan herrasmiessopimus että sillä ajetaan 30 kertaa vuodessa, ajankohdan saa valita ite.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

15.1.2012 1:27

Reetuhai2 kirjoitti:Mutta jotenki mä muistaisin että liikennevakuutus on museopelissä voimassa vaan sen 30 päivää vuodessa? Eli jos muuna aikana ajat niin siinä ei olis liikennevakuutusta?

Mistä poliisit sen tietää kolarin sattuessa monenako päivänä olet ajanut, kun ei sitä seurata mitenkään?

Tietysti jos olet poliisiratsiassa niin että autostasi jää jälki poliisin tietokantaan yli 30 kertaa (eri päivinä), ja sen jälkeen vedät kolarin, ei autossa ole vakuutusta.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

15.1.2012 1:52

Siis muistaisin sen olleen niin, että se oli joku kuukausi kun se oli voimassa, ja muina päivinä/kuukausina ei. En kyllä sano että se näin on muuta muistan jostain.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

15.1.2012 1:53

Ei ole noin.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

15.1.2012 10:20

Anteeksi, että kesksytän, mutta mistä helvetistä te oikee tappelette? :D En oikein sisäistänyt asiaa .. Pieni tiivistelmä, kiitos?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

15.1.2012 11:48

Siitähän me että onko museorekisteröidyssä mopossa vakuutus vain 30:nä päivänä vuodessa vai ei.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

15.1.2012 11:53

Ei vaan siitä miten käyttää ne 30 päivää, pitääkö ilmoittaa vakuutusyhtiölle ajankohdan kun lähtee ajamaan vai voi ajaa vuoden ympäri kunhan jää alle 30 kertaa poliisin haaviin.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

18.1.2012 22:43

Mulla on nyt tuo kohta 1,5 vuotta sitten ostettu Tunturi DX seissyt viime heinäkuusta kun se hyytyi mäkeen. Syy oli löystynyt sylinteri; 2 pinnapultin kierrettä lohkoista mennyt.

Mistähän mun kannattais alkaa haalimaan ehjiä lohkoja tähän, tarvis siis molemmat kappaleet. Jos joskus ne saan hankittua niin toivottavasti osaan vielä vaihtaa, mukulanahan noita melkein päivittäin rassattiin!

ps. mulla tuli jo 9 vuotta tällä foorumilla, kylläpä aika rientää :o

Re: Puch-moottoriset Tunturit

18.1.2012 23:02

Uusia sai muistaakseni ainakin joskus á 50€ hintaan, rompetoreilta luultavasti löytyy, ja VMPK sivuilta kannattaa kattella.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

18.1.2012 23:31

Mutta jos lohkois ei muuten oo vikaa, ni eikös kannattaisikin itte tehä/teettää vaan uudet kierteet?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

19.1.2012 0:00

Toikin voisi olla. Kuitenkin ne alkuperäset kierteet on aina paremman mitä jotkut helicoil patentit tai vastaavat.

Re: Puch-moottoriset Tunturit

19.1.2012 0:26

Se helicoili kestää kyllä siellä. Kelkan alustassa ja kytkimessä olen noita käyttänyt ja luulin että ne tulee heti ulos sieltä mutta ei oo tullu pois... Eli helicoili sarjan haet lähimmästä varaosa liikkeestä, ja työnnät sinne helicoilit ja varmaan kestää!

Re: Puch-moottoriset Tunturit

19.1.2012 14:19

Tähän vielä, että älä vaan osta sitä bilteman helicoili kittiä, ei oo nii hyviä nääs..

Re: Puch-moottoriset Tunturit

19.1.2012 19:24

Sori, en jaksanu käydä koko aihetta läpi, mut mitkä olikaan Tigerin vakiovälitykset?

Entäs tietääkö ketään, paljonko mahtais tigeri kulkee näillä vireillä?
- Dellorto SHA 14.14 (ja tähän kaasutinvalintaan en halua kommenttia ;) tollanen kun kerran itseltä valmiiksi löytyy...)
- Tehomäntä :seko:
- Pakoputken kurit poistettuna (<-- Tohon voisi joku tietäjä antaa jotain neuvoja tai linkkejä tms.)

Ja mistä mahtais löytyä -84 vuosimaliin se pyöreä etuvalo?

Re: Puch-moottoriset Tunturit

19.1.2012 20:22

Tuotaniini, onko mikä malli? Sitä kun on valmistettu mun tietääkseni ainakin Aqua, Air (Sama kone, mutta ilma ja vesijäähy erot vaan?), S .. ?