Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
14.3.2011 22:34
Spörde kirjoitti:ei mikää mopo vie 2t kevaria, paitsi jos on kuristettu. ehkä jollain parmakitin 110cc voi viedä laiskimmat.
voin pistää vaikka kivekset pantiks että yks 70cc pannu millä jää katulaiskat
14.3.2011 22:51
Virheilmoitus kirjoitti:Spörde kirjoitti:ei mikää mopo vie 2t kevaria, paitsi jos on kuristettu. ehkä jollain parmakitin 110cc voi viedä laiskimmat.
voin pistää vaikka kivekset pantiks että yks 70cc pannu millä jää katulaiskat
Tälläki kylälä oli aikoinaan yks joka jätätti TT-hussen tosin tais moposa olla parempi kuski ja kyllähän se husse lopuksi ohi pyyhkäs.
15.3.2011 0:52
Virheilmoitus kirjoitti:Spörde kirjoitti:ei mikää mopo vie 2t kevaria, paitsi jos on kuristettu. ehkä jollain parmakitin 110cc voi viedä laiskimmat.
voin pistää vaikka kivekset pantiks että yks 70cc pannu millä jää katulaiskat
voin laittaa vaikka näiden lisäksi vielä vasemman kannikkani pantiksi, että ei jää ainakaan tt 2-tahti ei-kisaenskat. myös niitä sanotaan katulaiskoiksi, vaikkeivat katulaillisia olisikaan.
15.3.2011 8:29
Nohnoh, eiköhän nyt riitä että mikä mopo jättää minkäkin kevarin.
Jos jollakulla on näyttää videotodiste miten mopo jättää kevarin viivoissa niin, muuten asia on vain kinastelua joka ei lopu. Eikä se kyllä siihenkään lopu jos jollain se video on, aina löytyy joku epäilyttävä seikka johon puututaan
15.3.2011 16:09
Moro. Itellä tulisi toi mopon osto tässä noin kuukauden päästä olennaiseksi ja pitäis mopo löytää
. Olisiko teillä mitään suosituksia missä ei olisi aivan älyttömästi vikoja tai ongelmia. Itse olen DRD proita katellu että olisko niistä minkäälaista tietoa että kestääkö esim sähköt. Ehdotellakkin voi kaikenlaisia mopoja , ylähintaraja on vähän yli kolmetonnia ja poljinkäynnistys on oltava. Mielelläni ostaisin käytetyn ettei tarvisi sisäänajoa suorittaa.
ja aina kun uuden vehkeen taluttaa liikkeestä ulos niin hinta putoaa välittömästi
15.3.2011 16:19
Kannattaa aloitusviesti katsoa, se vastaa aika hyvin kysymykseen. Niistä vaan tutkimaan omaan silmään sopivaa. Joskus on kuullut että Derbeissä sähköt menevät rikki, mutta suurin osa johtuu käyttäjästä ja käyttäjän tekemistä patenteista
15.3.2011 17:22
Nagg1 kirjoitti:Moro. Itellä tulisi toi mopon osto tässä noin kuukauden päästä olennaiseksi ja pitäis mopo löytää
. Olisiko teillä mitään suosituksia missä ei olisi aivan älyttömästi vikoja tai ongelmia. Itse olen DRD proita katellu että olisko niistä minkäälaista tietoa että kestääkö esim sähköt. Ehdotellakkin voi kaikenlaisia mopoja , ylähintaraja on vähän yli kolmetonnia ja poljinkäynnistys on oltava. Mielelläni ostaisin käytetyn ettei tarvisi sisäänajoa suorittaa.
ja aina kun uuden vehkeen taluttaa liikkeestä ulos niin hinta putoaa välittömästi
Uudessa on takuu kuitenkin joten ei tarvitse pelätä vikoja tai niiden korjauksen hintaa.
Toki kannattaa osta vaikka vuoden vanha jossa vielä takuuta mopoiän ajan jotta sitten ostaa kevarin kun mopoikä loppu. Itse tein näin.
15.3.2011 17:34
Ei kannata olettaa että kaikilla olisi varaa/halua hankkia sitä kevaria.
Hyvin pidetty käytetty mopo kestää hyvin, kannattaa varoa huoltamattomia yksilöitä
15.3.2011 18:50
DRD on varmasti hyvä valinta! Hyväkuntoisen -05 X-Racen omistaneena voin sanoa, että Derbit on ihan hyviä mopoja, omassa yksilössäni oli vähemmän vikoja (oikeestaan ei ollenkaa) kuin monien muiden uusissa mopoissa!
16.3.2011 23:42
tommia kirjoitti:Nagg1 kirjoitti:Moro. Itellä tulisi toi mopon osto tässä noin kuukauden päästä olennaiseksi ja pitäis mopo löytää
. Olisiko teillä mitään suosituksia missä ei olisi aivan älyttömästi vikoja tai ongelmia. Itse olen
DRD proita katellu että olisko niistä minkäälaista tietoa että
kestääkö esim sähköt. Ehdotellakkin voi kaikenlaisia mopoja , ylähintaraja on vähän yli kolmetonnia ja poljinkäynnistys on oltava. Mielelläni ostaisin käytetyn ettei tarvisi sisäänajoa suorittaa.
ja aina kun uuden vehkeen taluttaa liikkeestä ulos niin hinta putoaa välittömästi
Uudessa on takuu kuitenkin joten ei tarvitse pelätä vikoja tai niiden korjauksen hintaa.
Toki kannattaa osta vaikka vuoden vanha jossa vielä takuuta mopoiän ajan jotta sitten ostaa kevarin kun mopoikä loppu. Itse tein näin.
No voin vittuuntuneena drd pro:n omistajana suoraan sanoa, että muutamasataa menny sähkökorjauksii ja kohta menee taas huoltoo nii menee sama määrä kai.. Vilkut ku vaihto nii hävis takuut, nykyää vakio vilkut nii ei varmaa muista ja ehk menee takuusee.
Mutjoo jännitteensäädin menny, johtoi rikki vähä välii, öljy anturi ei toimi,eikä bensa anturi,pitkien valojen merkki ei toimi ja ne apico liittimet mitälie pari kertaa murskaantunu... Kilometrei 4001 vasta.
Viimeeksi huollosta ku korjas sähköi ja ajoin kotii nii ekan 500m aikana hajos jo pitkien valojen merkkivalo..
Muuten iha paras mopo!
17.3.2011 0:00
todennäköisesti sinulle on sattunut joku maanantaiaamun krapulayksilö. kenelläkään tutulla ei nimittäin ole ollut derbien sähköjen kanssa mitään sen isompia ongelmia kuin missään muissakaan mopoissa
17.3.2011 16:17
Onha niitä muitaki ominaisuuksia, mittari ei näytä numeroita tai mitään muutaku valon. Tais kyl johtuu -30 pakkasist..
Nii ja sitte ku penkki on jollaa siipimutteril kii nii tippuu itestää ja koittan ties mitä mutterii tunkee nii aina lentää irti.
Tarratkin ovat erittäin hyvät, puutarhaletkulla pesasin kesäl mopoo nii alko tarrat repsottaa..
17.3.2011 17:42
TerpiTrT kirjoitti:Onha niitä muitaki ominaisuuksia, mittari ei näytä numeroita tai mitään muutaku valon. Tais kyl johtuu -30 pakkasist..
Nii ja sitte ku penkki on jollaa siipimutteril kii nii tippuu itestää ja koittan ties mitä mutterii tunkee nii aina lentää irti.
Tarratkin ovat erittäin hyvät, puutarhaletkulla pesasin kesäl mopoo nii alko tarrat repsottaa..
]
Hmm.. Itelläni oli -05 X-Race. Penkki (vissii samanlaine kiinnitys DRD:ssä myös) pysyi hyvin kiinni, ei mitään ongelmia.. Tarrat myös oli 5vuotta pysyny tosi hyvin kiinni, ei mitään ongelmii niidenkää suhteen...
17.3.2011 20:50
No voin vittuuntuneena drd pro:n omistajana suoraan sanoa, että muutamasataa menny sähkökorjauksii ja kohta menee taas huoltoo nii menee sama määrä kai.. Vilkut ku vaihto nii hävis takuut, nykyää vakio vilkut nii ei varmaa muista ja ehk menee takuusee.
Mutjoo jännitteensäädin menny, johtoi rikki vähä välii, öljy anturi ei toimi,eikä bensa anturi,pitkien valojen merkki ei toimi ja ne apico liittimet mitälie pari kertaa murskaantunu... Kilometrei 4001 vasta.
Viimeeksi huollosta ku korjas sähköi ja ajoin kotii nii ekan 500m aikana hajos jo pitkien valojen merkkivalo..
Muuten iha paras mopo!
Siis meni takuu vilkkujen vaihdosta?
No johan pomppas. Nyt minä ainakin penäisin hieman perusteluja tuolle. Siis eihän takuu voi vain noin mennä. Jos sinulla on tiedossa takuuehdot niin tutustu niihin, täällä haisee nimittäin linssiin viilaus.
Mutta jos takuut todella ovat menneet niin ei niitä vilkkuja takaisinvaihtamalla takaisin saada.
Ompahan stereotypian mukainen Italialainen moottoriajoneuvo, sähköt reistaa ja vähän muutenkin repsottaa
17.3.2011 21:34
Mitäää takuuehtoja ei mulle oo kerrottu, eikä oo missää lapuis mitä tuli mopon yhteydessä.
Ja takuut lähti, ku vaihoin minivilkut eteen, ei muuta. Liikkeessä kysyin minivilkkuja ja esitteli niitä kaikkia malleja sekä kauppas mulle kaks parii niitä iha hymy persees mut ei vaa viittin kertoo et takuut lähtee sit samal ku asennan ne.
Ja siis joku jännitteen säädin, mitäv*ttua 150euroo?
*
Niin ja nyt tuli taas uus vika, täl kertaa ehkä pahin.