Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
1.12.2012 13:43
No kaverilla oli menny petilaakeri sen pyörästä (huom piikistä mutta samalla tavallahan nää kaikki toimii) ja sillä oli sitten ilmeisesti tullu ohipuhallusta ja paskoi ihan koko koneen niin että remppa ois maksanu päälle 800 e...
mutta mun on nyt vähän paha sanoa että mistä se sun ulinas sitten kuuluu kun voi olla joku laakeri. niitä laakereita vaan on muutamia kappaleita siellä koneessa joten paha mennä arvailemaan.
Voihan se tietty olla jokin muukin mutta ekana nyt tuli mieleen joku laakeri.
19.12.2012 22:33
no nyt perkele katkes kaasuvaijeri nii mistäs sais uuden muutakun maahantuojalta, käykö jonkun muun mopon/piikkisen vaijeri?
20.12.2012 0:22
Sehän on pelkkää vaijjeria ja kaikki ne vaijjeit on samanlaisia joten eiköhän se kävis. Muistaakseni biltemassa on sitä kaasuvaijjeria joku 2 metriä jollain 10 e. siitä voi sitten katkasta sen verta kun sitä vaijjeria tarvitsee.
20.12.2012 3:17
noniin eli sain korjattua ton kaasuvaijerin kun löyty fillarin korjausarja himasta ja nyt tuorevoitelun vaijeri ei liiku kun kaasua vääntää.... se vaijeri on ehjä et missä vois olla vika? voisko olla esim siinä kohti mihin tulee niiden vaijerien "liitos kohdassa"?
20.12.2012 17:35
Voihan se olla siitä liitoskohasta jotenki irronnu tai vastaavaa.
Sinuna kyllä kattoisin sen kunnolla ne kaikki vaijjerit läpi kun kerran tuorevoitelu ei toimi. Sen takia on vaan vähän paskempi juttu ku se leipoo..
26.12.2012 14:12
Onko kukaa tehny omia kureja putkee? Minkä kokonen aukko + suutin ja paljo menee ? Menee sillä mukana tulleella läpyskällä aavistuksen liikaa verojen suhteen.
8.1.2013 23:39
Hooämmistä mitään tiedä, mutta itse kuristaisin 2t:tä mielummin imupuolelta.
Eikö järkevintä olisi kuitenkin lyhentää välityksiä?
9.1.2013 14:28
Kai se välitysten vaihto on helpointa. Itellä tosin oli niin että kun 3 hammsata pienensin eturatasta nii vähens huipuista vaan 2kmh ja vaihteista tuli niin lyhyitä että oli aika inhottavaa ajaa..
13.1.2013 17:28
Noista vakio 10-60 on vaikee lähtä pienentämään. Mut miten sä imupuolelta sitä sitten kuristaisit?
14.1.2013 17:25
Niin no mulla oli sillon kun ostin tuon mun mopedin niin edellinen omistaja oli vaihtanut 13-62 välit ilmeisesti samalla kun vaihtoi ketjut niin siitä on vähän helpompi pienentää...
Mutta kyllähän se onnistuu sinullakin jos vaihdat sitä takaratasta.
Imupuolelta en sitten tarkemmin tiedä miten olisi parasta tai järkevintä kuristaa. Ilmeisesti imukaulaan vaan jonkin näköistä pienennystä tai kuria hitsaa tai laittaa jotenkin muuten sinne semmoisen kiinni, ei kai se sen ihmeellisempää ole. Tai sitten sinne missä on ilmanputsari niin jonkin näköistä härpäkettä sinne.
Itse kyllä suosiolla tekisin vain jonkin näköisen metalli levyn joka menee samaan kohtaan kun se kuri mikä on vakiona. Poraa sille ne pulttien paikat ja keskelle sitä levyä muuttamia reikiä. Jos kulkee liian hitaasti niin sitten laitat enemmän reikiä. Arvioit vain minkä kokosia suuttimia tarvitset siihen ja ostat muutaman kappaleen eri kokoisia kun ei ne taida maksaa kun jotai 2-3e kpl.
Kokeilemallahan kaikki selviää...
19.1.2013 20:47
Oon mietiskelly että minkäslaista tarrasarjaa hm:mään? meinasin honda cr 250 tarroi:
http://www.blackbirdracing.com/stickers ... LTEtLS0%3Dmut käyköhän noi HM katteisii?
tai sit ehotelkaas jotaa tarrasarjoi!!
20.1.2013 2:01
En usko että noi tarrat menee kiinni mitenkään siististi näihin mopoihin kun näissä uudenmallisissa cr ssä on niin erillaiset katteet. Esim. noi ilmanohjaimet ja takasivu katteethan on samaa katetta.
Ittellähän on cr 125 tarrasarja tossa mun mopossa ja se oli tarkotettu vm. 2002-2008.
Muuten menee ihan vaan laittamalla kaikkiin tarrat paitsi ilmanohjaimiin. Niissä joutuu leikellä jonkin verran, mutta laittaa vaan ne järkevästi ja huolellisesti siihen niin hyvää jälkeä tulee.
20.1.2013 13:52
okei.. no etinkö sitte samanlaiset kun noi mut cr125? vai oisko jotaa hyvii vaihtoehtoi tarroiks? saa ja pitääkin laittaa linkkiä!
20.1.2013 13:55
Jos tarrat haluu viimosenpäälle niin CR-F 250 (04-09) Ilmanohjaiten tarrat ja sitte takalippaan ja numerokilpiinhän menee CR 125 (02-07).
26.1.2013 18:40
Mites toi HM:n takaiskarin säätö? saisko mitenkää perää korkeemmalle