Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Monkey viritys ja tekniikka

27.5.2011 15:06

tuoks öljynlauhdutin paljoo lisää öljyntilavuutta? :roll: :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.5.2011 1:01

alkla159 kirjoitti:tuoks öljynlauhdutin paljoo lisää öljyntilavuutta? :roll: :D


Sanottaisiinko että yhden ruokalusikallisen :D

Re: Monkey viritys ja tekniikka

28.5.2011 23:21

aina pitää varmistaa! ;)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.6.2011 18:23

tuotanuin, kun tuo mäntä on kampiakselin roiskeilla voideltu ? (äkkiä pähkäiltynä, kone auki) niin onko sielä öljypumpun puolella lohkossa joku reikä pumpulle ja se pumppaa jatkuvasti kampiakselin kylkeen öljyä joka roiskii sitte männälle ??? mietin vaan että saisko sitä lisättyä sitä voitelua mitenkään. kampiakseli on vielä öljypumpun puolen lohkossa kii :)

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.6.2011 19:36

Ostat tehokkaamman öljypumpun esim. 270% tehokkaamman niin saa ainakin tarpeeksi öljyä.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

1.6.2011 20:46

_keijomies_ kirjoitti:Ostat tehokkaamman öljypumpun esim. 270% tehokkaamman niin saa ainakin tarpeeksi öljyä.


faktahan on se että se öljypumppu pumppaa vain nokka-akselille, keinuvivuille ja kytkimen painelaakerille öljyä kun katoin kaikki öljylinjat läpi. mäntä on täysin kampiakselin roiskeitten varassa, niin aattelin kysästä teidän mielipiteitä että jos porais puolen milli poranterällä öljympumpulta reijän kampiakselin kylkeen ja lisäis sillä männän voitelua. ja roiskis samalla vaihteistoonki seki.

http://www.motot.net/galleria/kuva67865/ klikkaa kuva suuremmaksi. sininen ympyrä on öljypumpun akseli ja akselin reikä, punanen piste on reikä jonka poraisin ja teoria roiskeista punasella.

E: tai sitte pytystä alta tuleva reikä josta tulee kannesta öljy paluu kanava, siitä vetäis pikku putken tuohon kampiakselin alle.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.6.2011 0:23

Mikäköhän eturatas kannattais laittaa, vakio takaratas, powerfiltteri ja imukaula porattu vissiin 14mm. Mopo kulkee n.60-65km/h, mutta kiihtyy aika hitaasti. Ja sitte, minkä värinen on kierrosrajoittimen johto?

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.6.2011 1:01

rakkeee kirjoitti:Mikäköhän eturatas kannattais laittaa, vakio takaratas, powerfiltteri ja imukaula porattu vissiin 14mm. Mopo kulkee n.60-65km/h, mutta kiihtyy aika hitaasti. Ja sitte, minkä värinen on kierrosrajoittimen johto?


rajottimen johto on sini-valkonen, eturatas 15-17

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.6.2011 11:44

onko nu muka paljon tehokkaampia ne pumput mitkä lupaa 25 ja 270 rosenttia enemmän pumppaus tehoa kuin alku perainen

Re: Monkey viritys ja tekniikka

2.6.2011 16:06

Mikä mahtais olla mankin sähköis vikana ku ei lataa ku 11,60v. Akkukaa ei oo kiinni ku se meni maihi ku oli johdot poikki rungon ja etuhaarukan kohalt. Mut eiks toi lataus teho pitäis olla vähä enemmä? sit ku pistää kaasuu nii nousee vaa 12v. Kone on Loncin 110cc ja kävi kerra sellane pikku vahinko et jäi toi bensahana auki ja oli valuttanu bensaa jonkii verra koneen päälle ja oli menny siintä sitte staattorii. et onks nyt sit staattori paskana? ....? :roll:

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.6.2011 13:20

Missäs kaikkial tos jinkun putkes on kurit? Kuulemma putken päässä sellanen ohuempi pätkä, nii sen päädyssä kuri, pitääkö paikkansa? Entä jos katkaisee putken, sielläki kuulemma on? Pitääkö paikkansa

Re: Monkey viritys ja tekniikka

3.6.2011 14:02

Ne kurit on aika olemattomat, eikä siitä mitään hyötyä ole vaikka ne poistaisikin. Loppupillin voit tietysti repiä veks (siis koko pillin, ei vain sitä näkyvää osaa) ja hitsata avaramman tilalle.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

5.6.2011 14:07

Olen kysyny tätä jo aiemmin mutta en saanu kunnollista vastausta/arveltu syy ei ollu oikee..

Eli mikähän on ku manki huutaa tyhjäkäynnillä oisko 5000 ja kaasarin säätö ei auta mitää. Ryypyn ku laittaa päälle, ni huutaa viel enemmä, eli saako liian vähä ilmaa??? Vai pitäskö neulaa laskee..?

Imuvuotoa se EI ole, eli siitä ei ainakaa ole kyse.

Ja kiinamankihan (Honlei) on kyseessä..

Re: Monkey viritys ja tekniikka

5.6.2011 14:40

Kannattaa kaasari irrottaa ja kattoo et ei jumita mikään osa siellä ja toimii normaalisti.
Tyhjäkäynti ruuvia kannattaa avata myös aika paljon.

Re: Monkey viritys ja tekniikka

5.6.2011 14:52

Kaasari avattu moneen otteesee, puhistettu ja katottu ettei jumita. Ja kuten sanoin ni noiden ruuvailu ei auta mitää.. :|