Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

5.5.2011 16:55

[TEIKKU] kirjoitti:Laita niin, että öljypumpun ne kohdistusviivat on kohdakkain niin saa sopivasti öljyä.


Näissä öljupumpuissa ei muistaakseni ollut niitä kohdistusviivoja.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

5.5.2011 20:59

Lainaus tietopankista

"Suositeltavaa jos laittaa itse cdi:n ja teharin (huollossa ne kyllä säätää sitä jos siellä virittävät) . Eli avaat koneen oikealta puolelta kahdella kuusiokolo ruuvilla kiinni olevan muovisuojan jonka alla menee vaijeri öljypumppuun. Kun seuraat sitä vaijeria vähänmatkaa ylös päin niin näet mustan kumisen suojan jonka alla on kaksi mutteria jolla säädetään koneen öljynsaantia. Ensiksi katso että vaijeri on kireällä, ettei ole löysässä jos on löysässä niin kiristä vähän että se vaijeri on kireällä eli joku 1/4 kierrosta. Sitten sen jälkeen kiristät vielä niitä ruuveja joku 1/2-2 kierrosta. Toimenpide ei ole välttämätön mutta ei kone ainakaan leivo."

Kannattaa vilkasta sitä tulppaa ennenku alat säätelemään öljypumppua.
Onko se sun tulppa sellanen musta ja öljynen?

Jos se tulppa on maitokahvin värinen niin vian ei pitäisi olla rikkaassa bensa/öljyseoksessa.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

5.5.2011 21:22

banaani-racing. kirjoitti:Lainaus tietopankista

"Suositeltavaa jos laittaa itse cdi:n ja teharin (huollossa ne kyllä säätää sitä jos siellä virittävät) . Eli avaat koneen oikealta puolelta kahdella kuusiokolo ruuvilla kiinni olevan muovisuojan jonka alla menee vaijeri öljypumppuun. Kun seuraat sitä vaijeria vähänmatkaa ylös päin niin näet mustan kumisen suojan jonka alla on kaksi mutteria jolla säädetään koneen öljynsaantia. Ensiksi katso että vaijeri on kireällä, ettei ole löysässä jos on löysässä niin kiristä vähän että se vaijeri on kireällä eli joku 1/4 kierrosta. Sitten sen jälkeen kiristät vielä niitä ruuveja joku 1/2-2 kierrosta. Toimenpide ei ole välttämätön mutta ei kone ainakaan leivo."

Kannattaa vilkasta sitä tulppaa ennenku alat säätelemään öljypumppua.
Onko se sun tulppa sellanen musta ja öljynen?

Jos se tulppa on maitokahvin värinen niin vian ei pitäisi olla rikkaassa bensa/öljyseoksessa.

Tulppa on musta ja öljynen !!

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

5.5.2011 22:17

Nyt vaan varovasti laihentamaan öljyseosta.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

5.5.2011 22:18

Jos on useamman kuukauden vanhat bensat niin vika on todnäk siinä.[/quote]

Tännään tuli vaihettua pensat ja tulppa. Muutaman kilometrin pukkausurakan jälkeen ei lähteny käyntiin, tulppa kastuu heti ko vähän matkaa pukkaa ja se neste mikä tulpan kastelee ei haise kyllä bensalle. Ja ku pukkas muutaman metrin niin pakoputkesta alko vuotamaan luultavasti bensaa, oiskohan mahollista että ois vaihelaatikon tiiviste menny kampikammiosta paskaksi ja vuotaa öljyä sylinteriin? Puristukset ainaki näppituntumalla oli oikeat.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

5.5.2011 22:30

Kokeileppa kaadella bensaa tulpan reiästä sisään.

Jos pörähtää ja alkaa pukkaamaan paksua usvaa pakoputkesta niin, että ei näe nenäänsä pidemmälle niin mainitsemasi vika on varmaan oikea.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

6.5.2011 8:28

Jammuallu kirjoitti:Jos on useamman kuukauden vanhat bensat niin vika on todnäk siinä.


Tännään tuli vaihettua pensat ja tulppa. Muutaman kilometrin pukkausurakan jälkeen ei lähteny käyntiin, tulppa kastuu heti ko vähän matkaa pukkaa ja se neste mikä tulpan kastelee ei haise kyllä bensalle. Ja ku pukkas muutaman metrin niin pakoputkesta alko vuotamaan luultavasti bensaa, oiskohan mahollista että ois vaihelaatikon tiiviste menny kampikammiosta paskaksi ja vuotaa öljyä sylinteriin? Puristukset ainaki näppituntumalla oli oikeat.[/quote]

tai sit se on jäähynestettä,häviääkö sitä nestettä syyläristä?

?

6.5.2011 14:30

mistä johtuu että loivassakin ylämäessä nopeus tippuu 35km/ h? on viri cdi, 11 eturatas ja osittain kuristettu putki

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

6.5.2011 15:25

Putki karstanen?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

6.5.2011 16:35

mitäs sille kannattaa tehä? hangata jollain pois?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

6.5.2011 16:39

larmo96 kirjoitti:mitäs sille kannattaa tehä? hangata jollain pois?

Ei, tuossa olis vähä erilaisia ohjeita miten karstaa voi poistaa putkesta: http://www.motot.net/wiki/Karstanpoisto

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

6.5.2011 16:49

larmo96 kirjoitti:mitäs sille kannattaa tehä? hangata jollain pois?


ei varmasti johdu karstasta, röpöttääkö? booaako?,miten lähtee käyntiin?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

6.5.2011 23:27

Minkäs kokosta suutinta porukalla on ollu 16mm phbg:sä? ja semmone pieni pirulline vika kun antaa olla tyhjäkäynnillä ja painaa kaasun pohojaan niin booaa vähän aikaa ja sitten alkaa kiertää, liian pieni suutin vai mikähän?

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

7.5.2011 0:20

HobbaloT kirjoitti:Minkäs kokosta suutinta porukalla on ollu 16mm phbg:sä? ja semmone pieni pirulline vika kun antaa olla tyhjäkäynnillä ja painaa kaasun pohojaan niin booaa vähän aikaa ja sitten alkaa kiertää, liian pieni suutin vai mikähän?

Koita nostaa aluksi neulaa ylemmäs, voi parantua tuo vika sillä.

Re: Yamaha DT/Mbk X-Limit <-2003

7.5.2011 14:40

Ernski kirjoitti:
larmo96 kirjoitti:mitäs sille kannattaa tehä? hangata jollain pois?


ei varmasti johdu karstasta, röpöttääkö? booaako?,miten lähtee käyntiin?

lähtee käyntii ihan hyvin ei vaa saa kierroksia oikee alussa