Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
28.5.2011 19:53
Ny pitäs saaha kuriton RX -05 kulkemaan sen vajaa 60. Ei haluu ylittää verorajaa..
Eli ei muuta viriä oo ku kuriton putki, ja välit on vakiot (11/51). Tällä hetkell kulkee sen 57, koska alkukäyrän ja paisarin välis on kuri, mutta kun on niin helvetin tukkonen!!
Kaveri sano että jos ostas jonku 60 takarattaan, ja kurit pois putkesta kokonaa (eli se alkukäyrän kuri vittuun) ni tulis vääntöä ja kiihtyvyyttä, joita haluan, mutta vauhti pysys siinä alle 60.
Eli saakohan tohon -05 RäXään mistää ~60 takaratasta, ite kattelin mut toi isoin on se 51. Eli mahtaakohan esim. uudempien räxien takarattaat mennä pienellä modauksella (pultin reikien uudelleenporauksella) ja onko tollai miten luotettva, vai saako jostain ihan tohon vuosimalliin isompia takarattaita???
Vai olisko jotain muuta keinoo saaha kulkee hiljempaa, mutta että vääntöä löytys vähä enemmä ku ton kurin kans...
28.5.2011 20:16
derbien takarattaat käy uudet reiät poraamalla. itellä on nyt 13-65 välit ja pitää olla kurii putkes ettei mee yli 60.
28.5.2011 20:22
Et kehtaa laittaa vaik mc-scatterist linkkii noin 62 rattaalle joka kävis pienellä modauksella, kun noita on hiin helvetin monenmoisia, ja itellä tää mopotietämys aika heikko
E: Käykö esim. tämä:
http://www.mc-scatter.com/ketjuratas-105mm-keskiolla-p-30320.htmlKeskiö kai pitää olla se 105mm?
E2: Ainiin, entä ketjuhomma? En oo varma minkä pituset ketjut nyt on, mut takarenkaan kiristyspulttia on näkyvillä noin 5cm, että jos takarengasta siirtäs eteenpäin, ni saisko ketjuihin löysää sen 11 piikin verran, vai meneekö ketjutki uusille noilla 11/62(?) väleillä.
28.5.2011 22:11
Nakkilan mopedista saa 58 takarissan.
Ja multa
28.5.2011 22:19
Ei kannata alkaa välejä vaihtamaan vaan kannattaa mieluummin siitä alkukäyrässä olevasta kurista katkasta se pilli pois ja sit siihen jättää se levy sinne loppuun ja suurentaa sitä reikää sen verran että mopo kulkee sen 60. Oikee koko sille reiälle on jossain 16-18mm välillä. Tohon kuriin pääset käsiks ku hiot niistä muttereista hitsipisteet pois ja avaat sitte ne. Sitten ku laitat muttereit kiinnipäin nii kannattaa laittaa ne suht kireelle tai sit lukitetta väliin ettei lähe auki ajossa.
28.5.2011 23:23
Tossa aijemassa viestissä sano et on liian tukkonen vakio väleillä ja sellasella kurilla jolla menee sen 60.
pege-94 kirjoitti:Et kehtaa laittaa vaik mc-scatterist linkkii noin 62 rattaalle joka kävis pienellä modauksella, kun noita on hiin helvetin monenmoisia, ja itellä tää mopotietämys aika heikko
E2: Ainiin, entä ketjuhomma? En oo varma minkä pituset ketjut nyt on, mut takarenkaan kiristyspulttia on näkyvillä noin 5cm, että jos takarengasta siirtäs eteenpäin, ni saisko ketjuihin löysää sen 11 piikin verran, vai meneekö ketjutki uusille noilla 11/62(?) väleillä.
En kehtaa sanoo kun en oo aivan varma minkä mallin menee. Ei riitä ketjut 62 takarattaalla.
29.5.2011 13:36
Hei minkä kokonen suutin pitää laittaa jos on 2000- räxässä viriä kuritton putki,12/51 välit rajotin pois ja hukkaputki nakaatu pois? nyt on vakio suutin ja tuuma sammahtaa aina käynnistäessä
29.5.2011 14:49
creative0 kirjoitti:Hei minkä kokonen suutin pitää laittaa jos on 2000- räxässä viriä kuritton putki,12/51 välit rajotin pois ja hukkaputki nakaatu pois? nyt on vakio suutin ja tuuma sammahtaa aina käynnistäessä
Ei niissä mitään hukkaputkee oo.. Laita vaikka 75, mopokohtaistahan se on mutta itellä suunnilleen samat ja toimii kun unelma.
29.5.2011 15:35
Jos kaasutin on vakio 14mm niin suutinta kannattaa kokeilla 65-75 väliltä. Itelläni oli kurittomana ja pipercrossilla 65 just passeli ja lähti aina ekalla käyntiin
. Ja eikös arrowin ja gianellin äänenvaimentimet mene välipilleineen suoraan vakio putkeen kiinni?
.
29.5.2011 15:37
okei tänks
29.5.2011 20:50
purin tänää koko räxän melkee osii, outo kaasari siel on ja kaikki, joku suppiloki putkes viel.
saa tarjota kaasaria ja teharia siihe vm.2000
1.6.2011 17:34
Onko tuo jarrupalojen vaihto hermojarassaavaa tekemistä? Vienkö huoltoon vai vaihanko ite?
1.6.2011 20:25
Mites sais räxän perää pikkasen ylemmäs? Ei sellasta teinibomber pilviin osottavaa perää kuitekaa
Onko pidemmät koiranluut ainut vaihtoehto?
1.6.2011 20:55
Nikos^ kirjoitti:Onko tuo jarrupalojen vaihto hermojarassaavaa tekemistä? Vienkö huoltoon vai vaihanko ite?
Otat satulan irti sit siinä satulassa on 2 pulttia jotka pitää jarrupalat paikallaa, otat ne irti sit vaihat uudet palat ja sit laitat pultit paikalleen ja satulan kii. Eli ei oo paha homma.
MiniMies kirjoitti:Mites sais räxän perää pikkasen ylemmäs? Ei sellasta teinibomber pilviin osottavaa perää kuitekaa
Onko pidemmät koiranluut ainut vaihtoehto?
Lyhyemmät koiranluut nii perä nousee.
1.6.2011 22:13
Hups siis nii lyhyempiä tarkoitinki
Ajatuksissani näköjään kirjotin väärin