Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
23.9.2013 23:22
Kyllä se kaasuttimen säätö on kuristimien poiston jälkeen käytännössä pakollista, varsinkin kun aika kylmät kylmät kelitkin jo on.
24.9.2013 17:18
Itellä pillikuri pois nii 95 suutin, eli aikalailla erin kokosia menee kaikkiin että parhain ku alkaa vaan testaan
talveksi ostaa ainaki ite joku 100-105
24.9.2013 17:28
Mikä vikana? Mopo ei starttaa ollenkaan ja kun polkee käyntiin niin paisarin ja alkukäyrän välistä (tiivise on kyl aika huono
) alkaa valumaan melko paljon bensaa. Ja kun on vaikka 1 vaihde ja painaa kytkintä niin ei liiku mihinkään aivan kuin kytkin ei toimisi. Nämä tapahtuivat kaasarin paikalleen laiton jälkeen.
24.9.2013 18:29
Bensaa putkesta? Tarkista tulppa ja sytytys, vaikuttaa ettei sytyttäisi ollenkaan.
Liikkuuko kytkimen vipu lohkossa kun vetää kahvaa? Pumppaa sitä kytkintä hetki ja kokeile sitten jos alkaisi toimimaan, talvella aina sama ongelma.
24.9.2013 19:10
Kytkin liikkuu ihan hyvin. Huomasin et 1 vaihteella kun painaa kytkintä niin ei rullaa ollenkaan, mutta 2 vaihteella jotenkin.
24.9.2013 19:16
Säädä kytkin uudestaan, vaijerista tai sitte iha sieltä tapista.
25.9.2013 21:29
Mikä mopossa on ku kylmänä käynnistää (ulkona ehk 3-6 astetta) mopo käynnistyy ykkösellä jos ei muista pistää ryyppyä, ja kun antaa vähän kaasua sammuu heti. Ja kun mopo on sammunut, ei lähde polkemalla MILLÄÄN käyntiin vaikka puoli tuntia polkisi.
Tulppa pitäisi olla kunnossa, ei edes ole karstaa tai paskaa siellä. Välityksiä ei kuullemma ole, enkä edes kunnol tiiä mitä ne on. Joten oisko jotain vinkkejä miten saisi helpommin käyntiin ettei tarttis aina työnnellä sitä lähtiäkseen ajamaan?
25.9.2013 21:53
Muista pistää ryyppy päälle ja lämmitä kone kunnolla.
Välitykset tarkottavat yleensä mopon etu- ja takahammasratasta ja niiden välityssuhdetta.
Jos joku on sulle sanonut ettei ole välystä ni se taas yleisesti voi tarkottaa sylinterin ja männän(renkaiden) välistä tilaa, sitä ei juuri pitäisikään olla. Jos kone on ns. väljä eli välystä on liikaa on myös käynnistyvyys huono.
30.9.2013 21:09
No ainaki mopo lähti nyt käyntiin
. Kytkimen säätö ei auttanut eli sama ongelma vieläkin. Mitäs nyt tehdään?
3.10.2013 16:02
Onko teillä tavannu irrota katylosaattorit paisarista ku kaverilla irtos ja ny vissiin mullaki , heläjää ihan vitusti paisarin kohdalla.
3.10.2013 21:47
Siellä se kolisee itelläkki...voisha tuon ottaa poiskin, mutta ku ei jaksa pilkkoa putkea:grin:
4.10.2013 22:26
da_ali kirjoitti:Oisko missään mitään helppoa ohjetta, mistä saa ledivalot underiin vakiotakavalon tilalle? Onko mitään valmista takavalokittiä myytävänä missään, vai pitääkö tehdä itse ledeistä, jos pitää niin tutoriaalia?
Mistä saisi halvalla pieniä kilventelineitä? Olisi tarkoitus kiinnittää kilpi vähän taaemmas underiin, ja sen taakse leditakavalot.
Itselläni on ollut mm. takavalo underissa, kilpi underissa, sekä led-koristevaloa underissa, mihin tarttisit ohjeet?
6.10.2013 14:14
Ei kukaan sattus tietää mikä on apikassa vikana (-12 sx)? Kiinni tk lacada ja 90 suutin. Kun ajaa 6 vaihteella kierrokset katossa (+12 000rpm/min?) niin, ensin mopo rupeaa hieman nykimään ja sitten iskee takajarrun lukkoon. Moposta sammuu kaikki virrat ja lähtee käyntiin heti ensimmmäisellä polkaisulla käyntiin?
Nykyään tekee tuota jo aiemmin noin 10 000rpm/min kohdilla.
Kun olen kysynyt tuota kaikilta, ni kuulemma sähkövika tai jtn vastaavaa?
6.10.2013 21:03
Kuullostaa kiinnileikkaamiselta jos takarenkaan vetää lukkoon.
7.10.2013 8:45
Tai lämpöleikkaa
Asialle kannaattee kyllä tehä jotaki vaikka vaihtaa vähä välejä ettei tartte kierrättää nii korkealle?