Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
19.9.2012 22:47
Mitenköhä tuon kytkimen puoleisen kampeliakselin päässä olevan rattaan oikeen saa irti?Ongelmana on se et luulin et se lähtee iha vaa ku hakkaa sielt kampiakselin kytkimenpuoleisestä päästä mut eihä se lähteny.Lähti vaa lakeri irti lohkoista ja nyt sinne välii ei saa enää mitää millä sen repis pois.myöskään laakeria ei saa takaisin mitenkään... kaks tuntii tota tos pähkäiltii ja ihmetelmii mut ei..ei vaa lähe.lohkoja sääliin sen verran et en viitti sitä lohkoa vasten ratasta hakata kokeiltii jo ja pahaa jälkeä tuli..Sori sekava selitys.Kaipaisin vinkkejä pian
20.9.2012 0:18
Elikkäs nyt tuli se hetki, että mäntä pitäs uusia. Alkup. männällä ajoin kunnioitettavat 20tkm eikä ongelmia. Nyt löyty ylimääräistä aikaa ja rahaaa joten samapa tuo on uusia niin saapahan huoleti ajella vielä. Alkuperäisen männän koko on tietääkseni se 38.85mil ja pyttynä pinnoitettu vakiopytty. Pitääkö minun ostaa tismalleen saman kokoinen mäntä kuin edellinen oli. Mietin vain , että onhan pytty kulunut 20tkm aikana joten voisiko seuraavan männän koko olla 38.86 tai jopa 38.87. Itselläni ei ole nuin takkoja mittalaitteita, jotta voisin katsastaa sylkän halkaisijaa vaan toivon vastausta eli ostanko uudeksi männäksi samankokoisen eli 38.85mm vaiko isomman. Sanokaa vielä tähän hyviä merkkejä ja max budjetti on se 50e mäntäsatsille. Toivoisin että joku valaisee minua pikemmiten.
Jos vielä joku kehtaapi kertoo tarkemmin kuinka ilmaan nui jäähytysnesteet , ettei pääse ilimaa tonne.
Kiitän jo etukäteen avaavista vastauksista!
20.9.2012 3:15
No se vähän riippu että miten kulunut pytty on. Luultavasti kevyt hoonaus riittää ja vakiokoon mäntä sisään. Ilmaus on helppoa. Otat syyläristä kanteen tulevan letkun irti syylärin päästä ja alat kaataa siitä nestettä niin kauan, että syylärin yläpäästä rupee tulemaan nestettä. Sitten vaan letku kiinni ja valmista. Muista täyttää kans paisuntasäiliö.
20.9.2012 12:15
Ite laitoin vakiopyttyy 39.86mm männän kun sitä suositeltii netissä, en oo viel päässy ajaa ku muita vikoja tullu mutta toivottavasti toimii hyvin
20.9.2012 12:45
Mulla ei kyllä menny .86 mäntä pinnotettuun vakiopyttyyn ei sitte millään
pytyllä oli kuitenki pärrätty se 17tkm
20.9.2012 14:02
Kuten aikasemmin neuvottiin että kevyt hoonaus ois paikallaa, mutta eikö noi pinnoitetut pytyt mene pilalle hoonattaessa.
20.9.2012 17:59
Kyllä pinnoitetun vakiopytyn voi kevyesti hoonata, mutta sitä ei voi porauttaa.
20.9.2012 18:59
mulle sanottiin koneistamolla että nicasil pyttyä ei voi hoonauttaa, mutta porautus onnistuu?
20.9.2012 19:04
Nyt ois -06 Derbi vailla uutta kampuraa.. mopossa vakiopytty täysin tyhjällä vakioputkella eli viritystaso ei mikään suuri ole. Mitähän suosittelisitte?
Tommosta katellut onko mistään kotoisin?
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/2488Saa suositella samaan hintaluokkaan jos on jostaki hyviä kokemuksia.
21.9.2012 9:45
sxboy kirjoitti:mulle sanottiin koneistamolla että nicasil pyttyä ei voi hoonauttaa, mutta porautus onnistuu?
Ne sano just väärinpäin, eli poraus ei onnistu (tai onnistuu mutta sitte pitää pinnottaa uuelleen) ja hoonaus onnistuu
21.9.2012 12:27
*Just sisään ajelen pinnoitetulla pytyllä, mäntä 39.86, nyt ajanu 40km ja tuntuu hyvin toimivan
21.9.2012 20:54
mibux, hoonautitko pyttyä ja menikö kui hyvi 38.86 mäntä mikäli et hoonauttanut?
21.9.2012 21:54
Kenties mulle puhut
En, mutta meni se melko helposti kunhan männän renkaat paino pohjaan niitten lokosten kohille.
22.9.2012 1:23
Tänää kävi derbi huollos sen pätkimisen takia ja sano et tuu ens perjantain uusiks ni tilas uue ensiöpuolan et laittaa sen sit kii ni sil pitäs selvitä.
22.9.2012 3:24
Derbikuski69 kirjoitti:Elikkäs nyt tuli se hetki, että mäntä pitäs uusia. Alkup. männällä ajoin kunnioitettavat 20tkm eikä ongelmia. Nyt löyty ylimääräistä aikaa ja rahaaa joten samapa tuo on uusia niin saapahan huoleti ajella vielä. Alkuperäisen männän koko on tietääkseni se 38.85mil ja pyttynä pinnoitettu vakiopytty. Pitääkö minun ostaa tismalleen saman kokoinen mäntä kuin edellinen oli. Mietin vain , että onhan pytty kulunut 20tkm aikana joten voisiko seuraavan männän koko olla 38.86 tai jopa 38.87. Itselläni ei ole nuin takkoja mittalaitteita, jotta voisin katsastaa sylkän halkaisijaa vaan toivon vastausta eli ostanko uudeksi männäksi samankokoisen eli 38.85mm vaiko isomman. Sanokaa vielä tähän hyviä merkkejä ja max budjetti on se 50e mäntäsatsille. Toivoisin että joku valaisee minua pikemmiten.
Jos vielä joku kehtaapi kertoo tarkemmin kuinka ilmaan nui jäähytysnesteet , ettei pääse ilimaa tonne.
Kiitän jo etukäteen avaavista vastauksista!
Itse suosittelen että ostat 39.87mm. männän ja viet pytyn jonnekkin koneistamolle/moottorihiomolle HUOM! uusi mäntä pitää aina antaa mukaan kun hoonautat/porautat pytyn
yksikään hyvä hoonauttaja ei ala pyttyjä hoonailemaan "sokkona" ja nämä pinnoitetut pytyt saa kyllä hoonata kunhan annat ammattilaisen tehdä sen. Ostat joko hyvän Pro X männän joka maksaa 35€ mc scatterilla (
http://www.mc-scatter.com/product_info. ... F0DfbLN-38 ) tai sitten ostat step two tarvikemännän, laatu on tietysti paljon huonompi, mutta itsella derbissä ainakin kesti hyvin (
http://www.mc-scatter.com/product_info. ... F0DiLLN-38 ) pysyt aika hyvin budjetissas ostit kumman männän tahansa. Porautus Seinäjoella maksoi 38€ ja hoonautus oli 20€ luokkaa...