Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.
Alueen säännöt
Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.
Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan
15.5.2013 22:51
Aika kovin saa olla paskassa jos ei neulalla/paineilmalla lähde. Sitte seuraavaksi lilluttamaan sitä johonki aineeseen joka irrottaa sen paskan sieltä.
15.5.2013 23:14
Nyt ihan tällee vaan tyhmänä maalaispoikana voisin väittää että ei vittu voi olla 13 numeron tyhjäkäynti suutinta, että kyllä se varmaan on vähä isompi.... ja sitten voisin väittää että kun löydät siitä sen oikean numeron niin vastaavan suuttimen saat tilattua vaikka paikallisesta mopokorjaamosta....
16.5.2013 15:35
Löytyykö skyteam mankista sähköistä rajotinta esim. cdi boxista?
16.5.2013 16:42
paljon rotta maksat vakio tyhjäkäynti suuttimesta? koosta en tiiä onko mikä.
Wilhis : ei ole rajoitinta.
19.5.2013 0:04
Tojaa kirjoitti:paljon rotta maksat vakio tyhjäkäynti suuttimesta? koosta en tiiä onko mikä.
Wilhis : ei ole rajoitinta.
Kiitti ehotuksesta mut löysin jo uuen vanhasta kaasarista
22.5.2013 17:36
Hmmmm... Pakoaukosta valuu tipoittan moottoriöljyä..? Pytty ei voi olla väljä koska se on vaihdettu n 150km sitten, voisikohan se olla , että se musta öljyrengas männässä olisi mennyt päreiksi? , nimittäin saatoin ehkä vähän liikaa rällätä sisäänajossa...
22.5.2013 19:58
kannessa jotain vikana/hajalla. onko varma esim. ettei vuoda öljyä pakoaukon venttiilinsuoja korkista, kannen ja pytyn välistä? kokeile vaikka alkuun että vaihat sen o-renkaan. savuttaako ja polttaako öljyä?
23.5.2013 1:15
Lisääntyykö vauhti paljoa jos manki on muuten vakio mutta imukaulasta ottaa kurin pois ? Koska en hae nopeutta vaan vääntöö vauhti sais olla joku 50-55kmh
23.5.2013 7:14
nousee varmaanki yli 60 kunha säädät kunnolla. Toki sitä voi sitten rajottaa esimerkiksi pienemmällä eturattaalla mut tuppaa vähän huutamaan sitte
23.5.2013 7:53
Onko se sitten millanen jos hommaa vaikka vaa teharin tai ylipäätään putken jossa ei oo kureja ja muuten vakio ?
23.5.2013 13:56
No sekään nyt nii paljo sitä vääntöä tuo, vähäse tietty mut tuo se kulkujaki. Hankala sun on niitä vääntöjä saada ilman huippujen nousemista kovinkaan järkevästi. Nopeude voi aina rajottaan väleillä, mut omasta mielestä on vaa nii perseestä ajaa mopolla millä joutuu vaihtaa kokoajan ja joka huutaa sit siellä 55 nii pirusti. Joku HYVIN tehty fiksu sähkönen rajotin vois olla mahdollisuus saada se nopeus sitte siihe sopivaa lukemaa esim putken ja imukaulan avarrukse jälkee. Toki normaaliki kierrosrajotin toimii mut voi hieman pätkiä, mut sekin on tapauskohtaista, joskus toimii vaan ku ei mitään
Jos ny innostuit nii multa löytyy tollane perus säädettävä kierrosrajotin napilla (voi tietty ottaa napin poiski). Nakkaa YV jos kiinnostaa.
E: jos ny tota rajotinta meinasit et sillä sais ne huiput pois. Nii huippuja miettimättä se 72cc sylinteri + isoventtiili kansi on iha ykköstouhua siinä väännön lisäyksessä
25.5.2013 8:58
Eihän sitä täydy huudattaa siellä 55 ku ei kaasu pohjas tarvi ajaa ?
ja se on vaa tärkeetä että sillä pääse edes ylämäet ku tää nykyne ei pääse edes hidaste töyssyn(mikälie) ylitte ilman et menee ykkösellä
E: Niin ja mikä on suunnillee skytarin kuskin max pituus ?
25.5.2013 9:23
Ite 193/90 ja vetelen mankilla, kyllä näihin mahtuu kuinka iso tahansa
25.5.2013 13:50
No hyvä eli voin ajaa ite oon joku 174
26.5.2013 18:48
Mikä h*lvetti mankia nyt vaivaa. Ampuu putkeen... Kaasarin neulaa ja ilmaruuvia säädetty joka suuntaan ja ventiilit säädetty. Vaihdoin nokka ketjun kiristäjän ja jako on kohillaan, tai nokkarattaan päästä hampaan yli merkin kun sitä ei saa kohdilleen. (ei pitäisi haitata kuulemman). Mopo vakio lukuunottamatta tyhjennettyä putkea. Bilteeman Fiddy ilmanputsari.