Keskustelu tiettyyn merkkiin tai malliin liittyvistä mopoasioista.

Alueen säännöt

Tälle pääalueelle kirjoitetaan ne merkkikohtaiset asiat, jotka käsittelevät sellaisia merkkejä joille ei ole omaa ala-aluetta.

Mikäli pyörällesi on listassa ala-alue, käytä sitä tämän sivun sijaan

Re: Tunturi Tiger Air/Aqua

3.5.2011 20:53

Sama, ite täytän aina tollai, eikä oo leiponu. ja ei se nii vakavaa oo jos sieltä vähä puuttuu, ainaha sen korkin voi avata ja kattoo onko nestettä..

3.5.2011 21:58

missä kohin suosittelette tuota männänvaihtoa ku ite ajattelin vaihtaa varmuuden vuoksi tuossa 10tonnissa. tiiän ettei ois pakko vielä pitkään aikaan mutta ajattelin pelata varman päälle ;) 9150km mittarissa 8)

3.5.2011 22:06

mallukit kirjoitti:missä kohin suosittelette tuota männänvaihtoa ku ite ajattelin vaihtaa varmuuden vuoksi tuossa 10tonnissa. tiiän ettei ois pakko vielä pitkään aikaan mutta ajattelin pelata varman päälle ;) 9150km mittarissa 8)

jos on alkuperäis mäntä niin kestää vielä melkeen toiset saman mutta itse vaihtaisin siinä 15tonnis ;) kiina männät sitten vähän aikasemmin

6.5.2011 18:23

APUA!

Mita vois olla vikana kun tikru käy tyhjäkäynnillä mut kun kaasutta vähan niin se boooaaa? Se kävi kyllä ihan hyvin pari päivää sitten mutta nyt se boooaaa. se on siis air aquan pytyllä 18 tai 19 Dellorto ua kaasarilla ja giannellilla jos se auttaa.

7.5.2011 11:03

taiger kirjoitti:APUA!

Mita vois olla vikana kun tikru käy tyhjäkäynnillä mut kun kaasutta vähan niin se boooaaa? Se kävi kyllä ihan hyvin pari päivää sitten mutta nyt se boooaaa. se on siis air aquan pytyllä 18 tai 19 Dellorto ua kaasarilla ja giannellilla jos se auttaa.

vaiha tulppa ja putsaa kaasari

7.5.2011 16:20

Aquan jarrusatulassa on 1 reikä jossa on jarrupalojen pidikkeenä 1 tappi, tuleeko 1 reikäiset vai 2 reikäiset jarrupalat?

7.5.2011 17:14

EtuX kirjoitti:

Sain toimimaan imukaula oli vähan irti ni siksi booas. Vielä toinen kysymys miten lujaa tikru pitäis mennä kun on 13/32, giannelli ja Dellorto ua 18?

7.5.2011 23:51

taiger kirjoitti:
EtuX kirjoitti:

Sain toimimaan imukaula oli vähan irti ni siksi booas. Vielä toinen kysymys miten lujaa tikru pitäis mennä kun on 13/32, giannelli ja Dellorto ua 18?

65 - 75 ;) lujempaakin jos kaikki kunnos

8.5.2011 21:41

vittu ostakaa tiger pois, kytkin paskana ja koneessa vähä häikkää muutenki..

9.5.2011 20:17

Vinkkejä jarrusatulan mäntien irroitukseen?

9.5.2011 23:05

"Halkaise" satula eli että ne puoliskot ovat erillään ja sitten paineilmapistoolilla paine niihin letkun ja ilmausnipan reikiin. Eiköhän ne sieltä pullahda. ;)

10.5.2011 18:40

Pitääkin kokeilla. Meneekö muuten tikruun 15h eturatas heittämältä kiinni vai rupeaako ketju hinkkaamaan lohkoon?

10.5.2011 22:58

No mulla oli ex omistaja laittanut 15H lätkän ja sopii paikalleen heittämällä. Mutta, pidä huoli että ketjut ovat kireällä ja suorassa. Mulla kerran hyppäsi "nokille" eturattaassa ja lohko meni puhki niin että kytkinakseli näkyy. Kemiallisella metallilla oon öljy saanut jotenkain pysymään koneessa.

11.5.2011 21:55

Ehkä mä uskallan sinne sit semmosen lätkän laittaa..

Kukaan muuten kyhännyt tikruun vilkkuja? Jos on niin olis kiva jos kertois mistä on löytäny siihen jonkunlaisen vilkkukatkaisimen.

12.5.2011 10:28

Morjens.

Mikä mahtaa olla vikana tigerissä kun ei meinaa käyntiin lähteä. Tai siis mopo lähtee välillä käyntiin mutta ei nosta kierroksia yhtään vaik vetää tallan iha pohjaan. Ja välillä pätsii ja paukkuu putkessa iha kunnolla ku koittaa polkee käyntii. Sähkövialta kuullostais, mutta olen jo käännellyt staattoria 180astetta ja joka kohalla yrittanyt saaha käyntiin. Sähköt on ducatin. Pitäiskö ostaa idmmät? Viriäkin löytyy 75cc malossi ja 18mm phbg.